Achteruitrijlicht RX

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Het valt mij op dat bij duisternis de achteruitrijlampen minimaal licht geven. (alsof ze te hoog staan afgesteld)
Op de beelden van de achtercamera zie ik daarom erg weinig.
Zijn er RX gebruikers die een extra lamp of leds gemonteerd hebben? En wat zijn de ervaringen?
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Inderdaad jammer dat er zo weinig RX'ers op dit forum zijn, terwijl het zo'n mooie auto is :)

Binnenkort zet mijn zoon er extra halogeen lampen bij (vanuit de onderzijde van de auto). Ik hoop dat het zicht dan beter is. Bedankt Alor voor je tip. Overigens zit mijn camera boven de kentekenplaat.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
We moeten Boudi even overhalen een RX te kopen, want er is hier gewoon te weinig kennis aanwezig over de RX. Excuses daarvoor.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik las overigens op andere forums dat men vaak de mistlamp aanzet (of behoedzaam remt) om bij te lichten..
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat moet mooier kunnen... ik zal ook eens gaan zoeken
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik kwam dat inderdaad ook tegen. Het lijkt mij dat men toch een oplossing hier voor moet hebben...
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Moet eerlijks zeggen dat ik er niet veel last van heb....
Ik zal wel is een keer fototje maken...zie dr genoeg op om niet ergens op te knallen...
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
WoK zei:
Moet eerlijks zeggen dat ik er niet veel last van heb....
Ik zal wel is een keer fototje maken...zie dr genoeg op om niet ergens op te knallen...

Dat klopt ook wel. De omgeving is namelijk bepalend. In een stad heb ik er ook minder last dan op het platteland. Bijvoorbeeld bij het keren op een landweg.
 

PeterB

Hoort erbij
15 sep 2011
27
0
0
Nee, ben er nooit toe gekomen.

(en de Rx is binnenkort de deur uit). :hi:
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Update:
Mijn handige zoon heeft inmiddels extra achteruitrij lampen gemonteerd op de RX. Het camerabeeld bij duisternis is nu geweldig.
Hij (zoonlief) heeft tevens een handige schakelaar gemonteerd waarmee ik de extra lampen (automatisch) kan aanzetten bij achterijrijden, helemaal kan uitzetten (APK!) of continue kan laten branden.
Dit via een klein schakelaartje in de bagageruimte en geschakeld via een extra relais.
zie foto's
lexus1.jpg

lexus2.jpg

lexus3.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
heel goed.. maar hoe werkt het? snap het niet helemaal? Schakelaar heeft 3 standjes? Moet je dan voordat je achteruitrijdt die schakelaar eerst inschakelen?
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Het lijkt ingewikkeld, maar dat valt reuze mee :D

Stand rechts: schakelt mee met...
Extra lampen gaan automatisch aan als de achteruitrij lampen aan gaan

Stand midden: off
Extra lampen zijn definitief uitgeschakeld, ook als de achteruitrij lampen aangaan

Stand links: on
Extra lampen gaan aan, ook als de achteruitrijlampen niet aan zijn (dit is handig om bijvoorbeeld in het donker een aanhanger of boot aan te koppelen en je behoefte hebt aan wat extra licht)

Ik zal binnenkort ook een foto uploaden zodat je kunt zien hoe het licht eruit ziet in het donker.
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
....en zoals beloofd de foto's bij duisternis.
met excuus voor de slechte kwaliteit van de foto's

lexus4.jpg

lexus5.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ohh dat geeft niet met de kwaliteit... ik dacht al dat het zoiets was maar ik snapte het niet helemaal... mooi bedacht!