Afdichting sunroof

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Hallo allemaal,

Weet iemand misschien of de rubber afdichtingsrand om het glazen schuifdak te vervangen/repareren is? Of moet het glaspaneel in zijn geheel vervangen worden. Nu splijt het rubber enigszins en knelt het als het dak dicht gaat vanuit de tilt stand wat dan weer opend op de knelbeveiliging. Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groet Rob.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik kan niet uit ervaring spreken want ik heb geen sunroof maar het lijkt me wel mogelijk dat die rubbers vervangen kunnen worden. repareren van rubberen afdichtingsranden die splijten is te laat.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het is belangrijk te weten of het een OEM roof is, is dit het geval is er ten alle tijden een los rubber leverbaar. Is het een aftermarket roof dan is het de vraag of de fabrikant nog bestaat en een los rubber kan leveren.
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Het is idd een origineel dak, dat is mooi dat er los rubber te krijgen is was even bang dat dat aan het glaspaneel vast zat. Bij Lexus deden over telefoon ook moeilijk, moest maar langs komen......
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Even een update, rubber afdichting is dus niet los verkrijgbaar, er moet een nieuw glaspaneel in, kosten 275,- ex. btw :X . Gelukkig is er altijd nog Maresia.

Groet rob
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Yep en is af fabriek, ik vond het dus ook vreemd. Is gisteren voor de keuring geweest bij de Toyota garage geweest en daar zeiden ze het. Is geen geldklopperij want mijn zwager werkt er, kan natuurlijk uit gemak zijn, een dak is misschien makkelijker te wisselen dan een rubber.

Groet Rob
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat klopt wel denk ik. Ik las op de US forums dat daar ook geen losse rubbers geleverd worden, enkel het geheel.

Wellicht de vruchten van een consumptiemaatschappij ;)
 

Rob

Hoort erbij
9 jul 2011
51
0
0
Ach, als het dan ook maar alleen de zes torx boutjes zijn scheelt me dat misschien weer een hoop gedoe........
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Dat het rubber van het raam niet is te vervangen komt omdat het rubber 1 geheel is en vast zit geplakt.
Ik heb nog nooit van losse rubbers in een modern schuif/kanteldak gehoord.

275 valt mij heel erg mee. monteren is in 30 min gebeurd, ff kapjes los en dacht vier boutjes en klaar.