Alarm op nieuwe RX

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Goedemorgen! Sinds dit weekend eigenaar geworden van nieuwe RX450H F sport uit Duitsland. Ik ben er erg blij mee! Vraag. Ik moet verzekeringstechnisch het juiste alarm hebben. Nu was ik in veronderstelling dat er standaard alarmklasse 3 in zit en dat ik dit alleen maar moet uitbreiden naar voertuig volgdetectie en dan is het klasse 5. Klopt dit? Ik heb bij Lexus dit nagevraagd maar ik krijg nog niet het gewenste antwoord.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Goedemorgen! Sinds dit weekend eigenaar geworden van nieuwe RX450H F sport uit Duitsland. Ik ben er erg blij mee! Vraag. Ik moet verzekeringstechnisch het juiste alarm hebben. Nu was ik in veronderstelling dat er standaard alarmklasse 3 in zit en dat ik dit alleen maar moet uitbreiden naar voertuig volgdetectie en dan is het klasse 5. Klopt dit? Ik heb bij Lexus dit nagevraagd maar ik krijg nog niet het gewenste antwoord.
Is jouw Lexusdealer SCM gecertificeerd? Anders zul je bij een andere partij het alarm moeten inbouwen en certificeren.
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
134
69
28
Ik had met mijn Lexus hetzelfde punt. Volgens de site van Kiwa SCM is deze af fabriek klasse 3. Mijn verzekering bij Allsecure eist een klasse 4 met voertuig volg systeem. De dealer had als service (gratis) een LoJack volgsysteem ingebouwd. Echter deze was niet SCM gecertificeerd. (Tja dat wisten ze niet…hum….?? Ze bouwen het ook in de dure sportwagens! )Ik ben toen maar van verzekeringmaatschappij veranderd. Bij de ABN was klasse 3 voldoende voor een auto tot 125.000 euro. Soms heeft de verzekeringsmaatschappij ook contacten met gecertificeerde inbouwstations.

Kijk eens op deze site:
 
Laatst bewerkt:

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt voor reacties. Ik laat klasse 3 maar registreren en volgdetectie erop om 5 te verkrijgen. Premie scheelt zo'n € 40,- pm met ABN AMRO. Dus binnen 1,5 heb ik dit eruit...
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Neerlandse. Nou moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik een kantoor heb in de financiële branche
 

sanookh

Nieuw hier
23 mrt 2024
6
12
3
Neerlandse. Nou moet ik er ook eerlijk bij zeggen dat ik een kantoor heb in de financiële branche
Ok, maar je krijgt er dan wel de kosten bij voor je alarm abonnement toch?
Sorry voor de vragen maar dit is voor mij de 1e keer dat ik hiermee te maken krijg.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Ok, maar je krijgt er dan wel de kosten bij voor je alarm abonnement toch?
Sorry voor de vragen maar dit is voor mij de 1e keer dat ik hiermee te maken krijg.
Bij mij kost het €123.42 per jaar via Faringwell.
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Misschien is inclusief abonnement scheelt het weinig...over periode van 4 jaar uitgesmeerd is alarm zo'n €200,- per jaar plus kosten Faringwell.
Maar dan heb ik wel iets extra!
Andere vraag waar ik nu tegenaan loop...ik heb nog nooit plug in elektrisch gereden en Ik heb geen laadpaal thuis en was het ook niet van plan. Mijn vrouw rijd 3 x per week naar werk en en kan het daar inpluggen. Nu is dan wel een laadpas gevraagd. Nog advies waar deze aan te schaffen? De auto rijd zo'n 12 tot 15 k per jaar.
Elektrisch rijden kan zo'n 60km
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Mijn auto moest van de verzekering ook zo'n kastje hebben, gelukkig kreeg ik alle papieren bij de auto en daar zat een certificaat bij, dus ik ben gaan bellen en ze hebben het abonnement (dat uiteraard gestopt was) op mijn naam gezet, scheelde weer een kastje inbouwen.
Misschien heb je mazzel en zit er bij jou al een terugvind module ik de wagen? In Duitsland gebruiken ze die ook, deze kun je waarschijnlijk gewoon aanmelden op een Nederlandse centrale zoals Faringwell.