Alarm?

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Nu ik m'n CT heb en aan het kennis maken ben met de auto, blijkt er een alarm in te zitten i.p.v. van de startonderbreker die ik verwacht had. Is alarm standaard op de CT'? Iemand een idee wat voor klasse dit alarm is?
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
postbuz zei:
Nu ik m'n CT heb en aan het kennis maken ben met de auto, blijkt er een alarm in te zitten i.p.v. van de startonderbreker die ik verwacht had. Is alarm standaard op de CT'? Iemand een idee wat voor klasse dit alarm is?

Volgens mij zit de startonderbreker standaard op iedere CT, met als opties:
- Alarminstallatie SCM klasse 3, incl. certificeringskosten
- Voertuigvolgsysteem SCM klasse 4 (klasse 5 i.c.m. SCM klasse 3)

Je hebt een LL, pre-configured, wellicht zat daar ook al de alarm optie op? Even nabellen met de dealer?

...stiekem hoop ik dat ie toch standaard op de LL zit...
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Op mijn CT LL zaten bij aflevering stickers op de zijruiten met de tekst "Lexus Alarm", terwijl ik in het aankoopstadium nergens iets over een alarm gelezen had. Navraag bij de dealer leerde dat mijn LL standaard voorzien was van een alarm :)
 

therock

Hoort erbij
24 dec 2011
45
0
0
Weet iemand waarom we in Europa niet de sleutel met alarmknop krijgen?
Best handig in noodsituaties om het alarm af te kunnen laten gaan via deze toets.
 

Bijlagen

  • Key_fob.jpg
    Key_fob.jpg
    97 KB · Weergaven: 50

ae82_gt

Hoort erbij
19 sep 2011
25
0
0
Op de luxery line zit standaard een alarm, deze is echter niet scm goedgekeurd.
Om aan de scm eisen te voldoen moet het systeem uitgebreid worden met een hellingshoeksensor.

De overige uitvoeringen hebben geen alarm.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
ae82_gt zei:
Op de luxery line zit standaard een alarm, deze is echter niet scm goedgekeurd.
Om aan de scm eisen te voldoen moet het systeem uitgebreid worden met een hellingshoeksensor.

De overige uitvoeringen hebben geen alarm.

Het alarm in de Luxury Line heeft wel een hellingshoeksensor (en ook een schakelaar om die uit te schakelen).

Zie ook de handleiding:
Uitschakelen van de inbraaksensor en de hellingsensor (indien aanwezig)
Zet het contact UIT en druk op de
uitschakeltoets voor de inbraaksensor
en de hellingsensor.
Een melding zal worden weergegeven
op het multi-informatiedisplay in
het instrumentenpaneel.
De inbraaksensor en de hellingsensor
zullen iedere keer dat het contact
AAN wordt gezet, worden ingeschakeld.

Het alarm voldoet aan de Euro-normering, maar niet aan de (afwijkende) specifiek Nederlandse SCM normen.

Mijn verzekering is akkoord met het alarm zoals standaard in de auto zit en vraagt niet (extra) om SCM.