Audio advies

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Maar wat voor soort muziek speel je dan af op zulke kostbare speakers ? En als je voor die kwaliteit hebt moet je dan de rest ook niet op dat niveau verheffen ?

Ja daar heb je helemaal gelijk in, ook in audio is alles zo goed als de zwakste schakel.

Naast auto's is audio altijd mijn tweede hobby geweest, veel zelf gebouwd en voor de kenners speel ik nu met een Quad voorversterker, twee Quad eindversterkers die 2 elektrostaten aansturen en voor het echte laag een transmission-line sub met eigen versterker.

Nu is er een heleboel zin en onzin in dit wereldje kijk maar eens op deze site
http://86.91.251.42/OudeBreem.nl/index.htm en dan in het bijzonder bij " Hoe wordt ik "

Zelf ben ik van mening dat je in de auto door de beperkte ruimte al gauw "een aardig geluid heb"
en een luidspreker set met twee zulke woofers iets te veel van het goede is
Mijn voorkeur zou uit gaan naar 4 x mooie tweeters, 4 x mooie mid-range die ook wat laag kunnen hebben tot zo'n 100 Hz en een zeer goede sub-woofer,
de eerste twee kun je dan redelijk klein houden en de sub lekker groot met de nadruk op zuiverheid i.p.v vermogen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gaaf, kan best in een eigen topic Henny :thumbsup: Transmisielijn zelf gebouwd?

En voor At:
Audiophile-Golden-Ears.jpg
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Zeker een gave hobby, eigen topic ?, nee daar zijn andere forums voor en ja zelf gebouwd ( met hulp van een ' ander-forum' )
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Mijn laatste setje thuis bestond uit Accoustat, Sphinx mono blokken, Sphinx pre, Marantz CDA-94 CD94 cd combo, eigenbouw draaitafel (heb daarvoor van Denon gratis test/demo lp's gehad en Kiseiki elementen (ook kosteloos, via Herman van Dungen) Ik heb in het verleden ook in de Home studio gestaan, heb daar nog een paar jaargangen van liggen.

Met deze set moet het vooral strak gaan klinken met daarbij een goeie stage performance, met goede demping en het plaatsen van 4 x 16,5 verwacht ik geen sub nodig te hebben al heb ik wel rekening gehouden met een eventuele toevoeging daarvan, ik heb in totaal 10 kanalen om actief aan te sturen.
De Gladen set bestaat uit 20mm tweeters, 80 mm mids en 165mm bas. Wat ik achter ga gebruiken daar ben ik nog niet uit, Ik denk gewoon voor een knappe coaxiale te gaan.

Voor het aansturen heb ik nu twee Mosconi versterkers met in totaal iets meer dan 1Kw continu vermogen (Gladen set is 3ohm)