Audio spraakbegeleiding dempen

RSS01

Nieuw hier
7 aug 2012
12
0
0
Beste CT bezitters,

Ik heb het volgende probleem betreft het HDD navigatiesysteem en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Wanneer ik een route invoer, verschijnt er op het scherm een 'blauwe' lijn die de weg aangeeft die je moet volgen. Daarnaast is er natuurlijk de gesproken begeleiding die instructies geeft over de te volgen route.

Is het mogelijk om slechts het geluid van de spraakbegeleiding te dempen, maar wel de begeleiding op het scherm te blijven zien?

Dit is bijvoorbeeld bruikbaar wanneer je vanuit huis vertrekt en je het eerste gedeelte van de route geen spraakbegeleiding nodig hebt, maar wel de route op je scherm wilt blijven zien.

Alvast bedankt.

Greets,
RSS
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Volgens mij kan je, op het moment dat er een gesproken begeleiding is, met de volumetoetsen op het stuur dit terugbrengen. En het is ook in het instellingenmenu terug te vinden, weet alleen niet meer waar precies.
 

RSS01

Nieuw hier
7 aug 2012
12
0
0
Thanks voor je reactie.

Heeft iemand verder nog een idee of bovenstaande mogelijk is?
Ik kan er niets van terugvinden in de instellingen.
 

NanMac

Hoort erbij
3 mei 2011
35
0
0
Inderdaad de instructie gesproken wordt kam je met volume het geluidsniveau terugbrengen. Moet je op tijd zijn of gewoon de navi knop bij de muis indrukken dan wordt de laatste instructie herhaald en kan je het geluid zachter of weer luider zetten
 

RSS01

Nieuw hier
7 aug 2012
12
0
0
Oke nogmaals dank voor de reactie.

Echter als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om v??raf de gehele gesproken instructie [tijdelijk] weg te laten, terwijl de route op de kaart nog wel zichtbaar blijft?
Dit kan namelijk wel bij vele andere navigatiesystemen.

Thanks
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Als dat niet in je instellingen kan worden teruggevonden, dan alleen met de eerder genoemde methode. Bij mijn relatief oude DVD navi is het vooraf in te stellen. Ik verwacht een dergelijke optie ook bij een nieuwe systeem.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Volgens mij is dit geen probleem?

Gewoon vanuit het hoofdmenu naar Spraak navigeren (weet even niet onder welke optie dit zit uit mn hoofd maar iig niet onder navigatie). Hier kun je het volume van 1 t/m 7 (of 9?) instellen. Volgens mij kun je het hier ook uitzetten.. Maar zoals je merkt ben ik niet zeker van mijn zaak :)