Bad Carpet Treatment.....

BCT

Nieuw hier
19 dec 2014
4
0
0
[FONT=&quot]Red Carpet Treatment...Lexus heeft op dit vlak een naam opgebouwd en schermt hiermee naar de buitenwereld. Het maakt niet uit of u een occasion Lexus rijdt of een Lexus leaserijder bent. U als berijder kunt rekenen op een aantal privileges. Prachtige slogan en wie wil dit als klant nu niet? Er wordt wel een verwachting geschept met deze slogan en als merk maak je een (premium) belofte naar de berijder. Maar is de Lexus dealer wel in staat om dit waar te maken? In mijn geval niet....ik wacht al maanden op een oplossing en de dealer laat niets (meer) van zich horen.....

Ik heb het volgende probleem. Ik rijd sinds begin 2012 een zeer complete LEXUS CT 200H naar volle tevredenheid. Alle toeters en bellen erop en eraan. Stevig investeringsbedrag van ruim 40K maar de auto is dit waard. Een aantal maanden geleden is mijn Samsung telefoon gesneuveld en ben ik overgestapt op de IPhone 4S. Vanaf dat moment zijn de problemen begonnen. De Bluetooth verbinding valt tijdens het telefoongesprek enkele tientallen seconden, soms een minuut volledig weg. Daarna pakt het signaal weer op en schakelt hij weer over op het Lexus Multimedia systeem. Het gevolg is dat ik geen fatsoenlijk gesprek kan voeren en ik er soms voor kies (vanuit professionaliteit naar mijn relaties) de telefoon aan mijn oor te nemen tijdens het rijden. Niet erg handig vandaag de dag en risicovol. Uiteraard heb ik dit probleem bij de Lexus dealer neergelegd. Onderstaand mijn bevindingen.

1) telefonisch afspraak gemaakt voor het probleem in combinatie met een 120.000km beurt. Aangezien de einde van de leaseperiode nadert tevens aangegeven dat ik ook graag in de nieuwe LEXUS GS wil proefrijden. Dat was geen probleem.

2) Speciaal de CT200 naar de dealer gebracht (hoeft de dealer niet te komen) zodat ik meteen verder kan met mijn werkzaamheden. Achter de balie zit de medewerker al te wachten. Bij binnenkomst kijkt hij vlug even op zijn bonnen want daar kom ik als zijn eerste klant. Hij begroet me vriendelijk en weet zelfs mijn naam....Komt een beetje knullig over maar goed.... een kniesoor die daarover valt. Zijn er nog bijzonderheden vraagt hij aan de CT 200H vraagt hij? Ik herhaal wat ik hem reeds telefonisch medegedeeld heb. Oh ja, dat heb ik hier inderdaad staan reageert hij. Ik heb de leenauto al klaar staan en hij geeft me de sleutels van een CT 200H. Sorry mijnheer reageer ik. U zou toch een GS klaar hebben staan om proef mee te rijden? Sorry, dat gaat niet die staat al gereserveerd. Teleurgesteld en ge?rriteerd leg ik me bij de situatie neer. 's middags wordt ik gebeld dat mijn auto klaar is.

3) 's avonds aangekomen staat de CT200 er netjes gewassen bij en ben ik weer naar huis gereden. Vrij kort daarna heb ik weer hetzelfde probleem met mijn telefoon en het Multimediasysteem. Bluetooth valt weg en pakt het signaal na een minuut weer op. Ik bel de Lexus dealer en leg het probleem voor. Ik ga even overleggen en bel u terug. Lukt dat vandaag? Ja, geen probleem. Ik wordt echter niet teruggebeld.

4) 1 dag later, is het inmiddels 16.30u geworden en ik ben nog niet teruggebeld. Dan zelf maar weer het initiatief tonen! Ja, een afspraak, dat wordt lastig want het is erg druk zegt de telefoniste. Kunt u over 3 weken komen? Sorry, zeg ik? Dat is voor mij geen oplossing. Kijk eens wat u kunt doen voor me. Ik wil niet nog 3 weken risico lopen een ongeluk te maken of een bekeuring te krijgen. Uiteindelijk kan ik 1 dag later terecht. Fijn, zeg ik. Ik heb echter nog 1 vraag: Wat gaat u nu anders doen dan u reeds gedaan heeft? Vertwijfelend reageert de overigens zeer vriendelijke telefoniste met het antwoord dat de monteurs graag de auto en telefoon willen zien en afstellen.

5) 's ochtends half 11 meld ik me bij de dealer. De receptioniste ontvangt me hartelijk en toont haar begrip. Ze vervult haar rol met verve. Dan komt na een uur dezelfde medewerker (zie 2) bij me aan tafel. Uw auto is klaar mijnheer. Fijn zeg ik. Wat heeft u nu anders gedaan dan tijdens de beurt vraag ik. Euhh...euhh...uiteindelijk komt eruit dat er niets anders gedaan is dan de vorige keer. Dan had ik niet hoeven komen zeg ik enigszins boos. Ik kom hier met de verwachting dat u mijn probleem serieus neemt en klaarblijkelijk ziet u dat niet zo. Ik ga nog even overleggen met Techniek zegt de medewerker. Hij komt terug en zegt; tsja, we kunnen nog 1 ding doen en dat is het navigatie/multimediasysteem updaten. Dat kost wel 180 euro....en ik kan geen garantie geven dat het werkt. En als het niet werkt zult u toch moeten betalen. Doe maar, zeg ik, welke keus laat u mij?

6) U begrijpt het al: Probleem bestaat nog steeds! Direct daarna weer contact gezocht met de dealer en het probleem weer voorgelegd.
We komen er bij u op terug.................

Ik begrijp dat het niet eenvoudig op te lossen is maar ik verwacht van de dealer dat hij actie onderneemt en mij op de hoogte houdt van de vorderingen / ontwikkelingen / desnoods naar alternatieven zoekt. Dit gebeurt echter geen van allen en men laat mij met mijn probleem in de kou staan.
Ik ben er klaar mee en zoek zelf wel naar een oplossing.

Voor mij echter geen Lexus meer en niet omdat het geen betrouwbare en mooie auto's zijn maar omdat de dealer in deze volledig verzaakt. Mocht iemand een adequate oplossing hebben dan verneem ik die graag. Ik verwacht niet dat ik na een maand wachten nog een belletje ga krijgen...[/FONT]
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Het probleem kan denk ik net zo goed aan de iPhone liggen, heb je daar al een software update van gedaan? Ik herinner me dat je met de eerste generatie iPhones ?berhaupt geen fatsoenlijk telefoongesprek voeren omdat de verbinding steeds wegviel.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
447
63
Allereerst: welkom op het forum!

Ik moet bekennen dat ik, op basis van jouw verhaal van mening ben dat de dealer in kwestie wel degelijk klaar voor je staat en echt pogingen onderneemt om je te helpen. Dat dit vervolgens niet het gewenste resultaat heeft is inderdaad vervelend, maar om nu te zeggen dat de dealer geen actie onderneemt herken ik niet in je verhaal.

Je schrijft ook dat je het probleem ervaart sinds je een iPhone 4S gebruikt. Nu heb ik zelf al een tijdje eenzelfde telefoon en daarmee ook de nodige ervaring met die telefoon. Mijn ervaring daarmee bestaat uit een bluetooth carkit van een Audi A4 en sinds een jaar met een IS250, beiden af fabriek daarvan voorzien. Ik had in die A4 eerst een Nokia E51. Technisch een zeer goede telefoon, maar gebruiksvriendelijk? Verre van. Mijn iPhone 3GS was veel gebruiksvriendelijker, maar bluetooth en carkit was een ramp in de A4, vergeleken met de Nokia. Bij updates van iOS werd het wel wat beter, maar nog steeds niet zo foutloos als de ervaring met die Nokia. Toen de 3GS werd vervangen door de 4S was het wel beter geworden (bij dezelfde iOS-versie), maar nog steeds niet zo stabiel als die Nokia. Bij het vernieuwen van iOS werd het steeds een klein beetje beter.

Nu, in de IS en bijna een jaar ervaring rijker, ervaar ik dat de bluetooth verbinding tussen mijn IS en iPhone 4S vele malen beter is dan die ooit met A4 is geweest. Foutloos is het nog niet, soms wil de verbinding gewoon niet lukken. Maar dat is echt vele malen minder voorgekomen dan in de A4.

Ook al gebruik ik veel producten van Apple, niet alle producten zijn foutloos.

Goed, ik help je ook niet met dit verhaal, maar ik wil je wel meegeven dat sommige apparaten niet altijd even goed met elkaar overweg kunnen en dat de oorzaak niet altijd bij de ene fabrikant hoeft te liggen. Zo weet ik niet of er een lijst is met geteste smartphones door Lexus, je kunt namelijk ook overwegen om een andere smartphone te nemen en je een Lexus niet te ontzeggen. Want ik kan je op een briefje geven dat je bij een ander automerk of een andere dealer niet veel anders geholpen zult worden (da's mijn ervaring tenminste).

Succes met je keuze.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ben ik het niet mee eens D43m0n. Het belamgrijkste aan een goede service is de communicatie.

Als de monteur denk dat het aan het toestel ligt moet hij dat ook gewoon aan zijn klant melden en zoeken naar een manier om dat de bevestigen of ontkrachten. Er is vast wel iemand met een andere iPhone waar mee getest kan worden.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
447
63
Je hebt gelijkt RoelVB, communicatie is belangrijk. Ik ben er niet bij geweest, wellicht heeft die dealer 50 CT200h's als klant, waarbij er weinig tot geen klachten zijn. Als iemand zich meld met een klacht en het is niet verholpen met de eerste twee, drie pogingen die normaliter de boel verhelpen, dan herken ik het wel dat dit minder aandacht krijgt. Zeker als het druk is, volgens mij is het dat wel bij menig Lexus-dealer nu de bijtelling verandert. Tussen de regels door krijg ik de indruk dat de dealer wel z'n best doet om je te helpen, maar daar wat steekjes laat vallen.

Ik begrijp BCT ook goed, begrijp me niet verkeerd. Mijn ontgoocheling was ook best groot toen een iPhone het slechter deed dan een Nokia in een A4. Wat de dealer toen deed was niet veel meer dan verwijzen naar een compatibiliteitslijst op internet en de schouders ophalen... Tja, dan heb ik de indruk dat BCT meer serieus behandeld wordt dan ik destijds.

Wat geeft deze compatibiliteitscheck dan aan?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Uit het verhaal van BCT maakte ik op dat er gewoon veel te weinig wordt gecommuniceerd.
Dit kan natuurlijk aan de persoon liggen of aan de werkdruk. Ik denk dat het een goed idee is om een klacht in te dienen bij Lexus of de betreffende dealer.

Maar dat komt bij andere dealer net zo goed voor. De BMW van een collega was ooit terug naar de dealer (binnen garantie), omdat de motor een geluid maakte dat er niet hoort. Hij is toen zijn auto ruim een week kwijt geweest en kreeg alleen een update als hij de dealer zelf belden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zie ook hier een topic met verbindingsproblemen: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...emen-met-de-nx Daar wordt enigszins vergelijkbaar de klant met een kluitje in 't riet gezonden en dat is best treurig.
Ik vind niet dat de klant 'serieus' wordt genomen (of misschien ook wel :sneaky:), doelend op afspraak tot proefrijden in een GS en vervolgens is de auto onbeschikbaar. Klant brengt de auto terug (versnelde afspraak), waarbij de auto wederom als 'gerepareerd' wordt aangeboden, maar ook nu is er niets veranderd. De klant mag wel 'kiezen' voor een een wurgaanbod (so to speak), waar de klant 180 euro uitgeeft aan een 'upgrade' en kans op succes blind is (en dat ook was...).

De comparitie problematiek (A4) van d43m0n voegt eigenlijk weinig toe aan de problematiek van BCT. Dat andere merken er ook een puinhoop van maken hoeft niet als referentie te dienen voor Lexus. Wdb ben ik het met Roel eens qua communicatie. Dan kun je beter als dealer toegeven dat je, in dit geval, voor een raadsel staat en vanaf dat punt verder... Overigens kan ik me voorstellen dat het voor een dealer lastig kan zijn exact te vinden wat het probleem veroorzaakt, maar dat vergoeit niet bovenstaande gang van zaken.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
We hebben allemaal weer een uitgesproken mening.
We vinden van alles over de dealer en elkaar en hoe het "zou moeten zijn"
Maar hoe zijn we zelf in het dagelijks leven ?
Zijn wij zelf ook allemaal zo perfect ?
Ik hoop van niet.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Idd, een forum waar mensen een mening over iets hebben hebben, dat is uitermate vreemd :eek: Man, als ik je niet beter zou kennen, zou ik denken dat je alvast aan de kerstborrel zit of lid van de EO bent geworden :p

Maar ff inhoudelijk, zou ik dit in mijn werkzaamheden doen, dan zat ik nu aan de uitkering. Persoonlijk ben ik niet te beroerd aan te geven of iets niet lukt of fout is gegaan, maar in die gevallen kan de klant dat wel waarderen, leuk of niet.

Dit heeft niets te maken met perfectie of belerend aangeven van 'hoe het zou moeten zijn', maar slechts wat je mag verwachten bij afhandeling van een klacht (bij een auto van +40K). Van mijn part gaat het om een broodrooster, je wilt toch als 'winkel' een tevreden klant?

Laat jij je wegsturen met deze flauwekul? Ik hoop het niet :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
mvraamsdonk, idd... BCT stel je ook even voor als het je lukt :).. En GPS heeft het mooi verwoord.. ook al was het een broodrooster, dan nog verwacht je wel communicatie... Jammer dat het zo ver moet gaan dat iemand het online moet zoeken... gelukkig is het (nog) niet tot naming and shaming gekomen...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
We hebben allemaal weer een uitgesproken mening.
We vinden van alles over de dealer en elkaar en hoe het "zou moeten zijn"
Maar hoe zijn we zelf in het dagelijks leven ?
Zijn wij zelf ook allemaal zo perfect ?
Ik hoop van niet.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is geen excuus, als jij of ik ons werk niet goed doen en men is ontevreden dan mag je daar op aangesproken worden, niets verkeerd aan.

180 euro betaald voor niets, ja dat is het risico waar je zelf akkoord mee bent gegaan, alle ellende is met je nieuwe telefoon begonnen
simpelste oplossing terug naar Samsung

Het is onmogelijk om het goed te doen als je er niet uitkomt, zelf als de garage aan zou geven voor een raadsel te staan is dit niet goed,
dan is het weer een slechte garage die niets weet en kan, of het zijn slechte auto's noem maar op.
Hoe dan ook, als het probleem niet opgelost wordt kan je het als garage nooit goed doen.

Vind het wel een beetje kort door de bocht om dan te stellen voor mij geen Lexus meer

In het verleden heb ik ook problemen gehad die niet of nauwelijks opgelost werden, maar dat beperkte zich tot de dealer waar ik toen kwam
naar een andere dealer gaan deed in mijn geval wonderen
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik begrijp dat je boos bent over het feit dat je voor jouw gevoel niet goed genoeg geholpen bent. Er zijn inderdaad wat problemen met de 4S. Persoonlijk zou ik zeggen test met een vriend of collega even een ander merk mobiele telefoon en kijk welke wel goed werkt. En vervang de 4s. Die (oude) telefoon mag toch je ervaring van je 40k auto niet vernietigen?

Het verhaal met de auto's, tja dat gebeurt. Mijn leenauto was ook verkocht vlak voor ik mijn GS450h voor onderhoud bracht. Toen kreeg ik ook een CT mee... Om eerlijk te zijn kan ik daar niet echt warm of koud van worden, ik ben al blij met het feit dat ik vervangend vervoer krijg, want dat is bij dealer van andere merken wel anders..... Fouten worden nou eenmaal gemaakt, met name in communicatie. Onwil is er niet, men helpt graag, maar moet dit met beperkte middelen doen, zeker nadat de crisis autoland zeer hard heeft getroffen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Goede punten Henny en Hube, dat van de leenauto tja... zal een welles nietes verhaal blijven... Ik zou ook een andere dealer proberen (als dat voor jouw mogelijk is dan).... Wat betreft de telefoon, vind ik dat het gewoon moet werken. De 4S kan oud zijn maar dat moet niet betekenen dat het niet werkt... Andersom zitten ook allemaal afhankelijkheden hier, wat voor firmware heeft de telefoon? Heb je deze op andere auto's (Bij de dealer) geprobeerd om te zien dat daar hetzelfde gebeurd? Je leenauto bijv... is dit daar gebeurd? Je geeft ook aan dat de dealer wat dingen heeft geprobeerd, wat zijn deze stappen dan? (Klinkt alsof je dit wel weet omdat je het hebt gevraagd...) En zoals Henny zegt... als het ook niet opgelost kan worden dan is het ook niet goed, maar ik vind in dit geval dat de communicatie wel wat te wensen laat...
Hoop verder dat BCT mee gaat doen met de discussie en niet alleen een boze post neerzet en dan wegrent...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed, mlcoolj, ik begrijp je punt, maar ook jij weet dat met de hoeveelheid aan telefoonmodellen etc. het gewoon niet meer haalbaar is dat alles optimaal werkt. Ondanks de afgesproken standaarden is er gewoon te veel verschil. Jij vindt dat de 4s moet werken. Een ander vindt dat zijn Nokia 2110i goed moet werken. Makkelijkste oplossing is om gewoon weer terug te gaan naar een bekabelde aansluiting en je telefoon in een cradle te plaatsen. Als dat kon, heeft dat zelfs mijn voorkeur.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, zo lust ik er nog 1.. Op het moment dat lexus aangeeft dat de 4S voorkomt in het rijtje van ondersteunde modellen mag je verwachten dat het werkt.

De dealer kan verder vrij makkelijk uitzoeken (aan de hand van vereiste specs) of de telefoon up-to-date is qua firmware etc. Als je daar een klant beter in betrekt dan bereik je iig het resultaat dat deze zich serieus genomen voelt. BCT valt terecht over de gehele afhandeling, van nodeloos komen opdraven, tot investeren in updates (op basis van wat?), uitblijvende terugbelacties, niet nagekomen afspraken, etc. Hij geeft verder aan open te staan voor alternatieven, dus daar kan je als dealer ook prima op inspringen als e.e.a. aan problematiek daadwerkelijk niet is op te lossen.

Het is natuurlijk uiterst comfortabel om alles maar weg te wuiven naar communicatiegebreken, crisis of halve vergelijkingen met andere automerken, wat in dit geval geen hout snijdt. De afhandeling lijkt minimaal onprofessioneel te noemen (welwillend bedoelt of niet).

Tis een eenzijdige communicatie en daarop gebaseerd, dus verdere input van BCT is ook belang, wat mlcoolj terecht opmerkt.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik heb wat onderzoek gedaan en kom tot het volgende.
Er zijn 2 systemen
Auto's "met" Lexus display-audiosysteem of navigatiesysteem
Auto's "zonder" Lexus display-audiosysteem of navigatiesysteem
En nu komt het
Auto's "zonder" ondersteunen alleen iPhone 4 met software versie 4.0.0. of hoger
Autos "met" ondersteunen wel de iPhone 4S maar lees ik...
Afhankelijk van de verschillen tussen modellen, software-versies, enz., zijn sommige modellen mogelijk niet compatibel met dit systeem.
Deze informatie is terug te lezen in HANDLEIDING LEXUS CT 200h
 

BCT

Nieuw hier
19 dec 2014
4
0
0
Het sleutelwoord is inderdaad communicatie! (of in dit geval ontbreken van...). Ik heb er alle begrip voor dat dit soort problemen kunnen ontstaan. Als klant wil je alleen wel dat je ge?nformeerd blijft over de voortgang. Ook al heeft men nog geen oplossing voor het probleem dan kan men wel nog blijven communiceren.

Een andere dealer opzoeken is voor mij geen optie qua reisafstand.
Ik wil ook benadrukken dat de CT 200 mij als auto prima bevalt, met uitzondering van de (tele)communicatie :p. De IPhone 4 is up-to-date met de allerlaatste softwareversie ge?nstalleerd (8.1.2.) Alvorens ik naar de dealer ben gegaan heb ik al uitvoerig op internet gezocht naar wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Ik heb de volgende stappen doorlopen, IPhone volledige harde reset, naam aangepast van de telefoon, telefoon verwijdert uit het multimediasysteem van Lexus, wifi uitgeschakeld, andere IPhone 4 ge?nstalleerd (zelfde probleem). Het lastige van dit probleem is dat het niet altijd optreedt....Soms gaat een telefoongesprek goed, de andere keer valt de verbinding in de 1e minuut al weg. Bluetooth muziek streamen werkt overigens wel perfect.

Een andere telefoon aanschaffen is natuurlijk de makkelijkste oplossing maar niet in mijn geval.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat mag je ook verwachten lijkt me.

Dat gezegd, Apple IOS 8.x heeft flink wat achtergrond qua problematiek m.b.t. bluetooth connectiviteit en drops. Ook de 8.1.2 update lijkt voor sommige gebruikers dezelfde problematiek te behelsen. Dat kan dus best een lastig probleem worden...

Is er nog een verschil wanneer je zelf de call maakt, of dat je gebeld wordt?