Bad Carpet Treatment.....

BCT

Nieuw hier
19 dec 2014
4
0
0
[FONT=&quot]Red Carpet Treatment...Lexus heeft op dit vlak een naam opgebouwd en schermt hiermee naar de buitenwereld. Het maakt niet uit of u een occasion Lexus rijdt of een Lexus leaserijder bent. U als berijder kunt rekenen op een aantal privileges. Prachtige slogan en wie wil dit als klant nu niet? Er wordt wel een verwachting geschept met deze slogan en als merk maak je een (premium) belofte naar de berijder. Maar is de Lexus dealer wel in staat om dit waar te maken? In mijn geval niet....ik wacht al maanden op een oplossing en de dealer laat niets (meer) van zich horen.....

Ik heb het volgende probleem. Ik rijd sinds begin 2012 een zeer complete LEXUS CT 200H naar volle tevredenheid. Alle toeters en bellen erop en eraan. Stevig investeringsbedrag van ruim 40K maar de auto is dit waard. Een aantal maanden geleden is mijn Samsung telefoon gesneuveld en ben ik overgestapt op de IPhone 4S. Vanaf dat moment zijn de problemen begonnen. De Bluetooth verbinding valt tijdens het telefoongesprek enkele tientallen seconden, soms een minuut volledig weg. Daarna pakt het signaal weer op en schakelt hij weer over op het Lexus Multimedia systeem. Het gevolg is dat ik geen fatsoenlijk gesprek kan voeren en ik er soms voor kies (vanuit professionaliteit naar mijn relaties) de telefoon aan mijn oor te nemen tijdens het rijden. Niet erg handig vandaag de dag en risicovol. Uiteraard heb ik dit probleem bij de Lexus dealer neergelegd. Onderstaand mijn bevindingen.

1) telefonisch afspraak gemaakt voor het probleem in combinatie met een 120.000km beurt. Aangezien de einde van de leaseperiode nadert tevens aangegeven dat ik ook graag in de nieuwe LEXUS GS wil proefrijden. Dat was geen probleem.

2) Speciaal de CT200 naar de dealer gebracht (hoeft de dealer niet te komen) zodat ik meteen verder kan met mijn werkzaamheden. Achter de balie zit de medewerker al te wachten. Bij binnenkomst kijkt hij vlug even op zijn bonnen want daar kom ik als zijn eerste klant. Hij begroet me vriendelijk en weet zelfs mijn naam....Komt een beetje knullig over maar goed.... een kniesoor die daarover valt. Zijn er nog bijzonderheden vraagt hij aan de CT 200H vraagt hij? Ik herhaal wat ik hem reeds telefonisch medegedeeld heb. Oh ja, dat heb ik hier inderdaad staan reageert hij. Ik heb de leenauto al klaar staan en hij geeft me de sleutels van een CT 200H. Sorry mijnheer reageer ik. U zou toch een GS klaar hebben staan om proef mee te rijden? Sorry, dat gaat niet die staat al gereserveerd. Teleurgesteld en ge?rriteerd leg ik me bij de situatie neer. 's middags wordt ik gebeld dat mijn auto klaar is.

3) 's avonds aangekomen staat de CT200 er netjes gewassen bij en ben ik weer naar huis gereden. Vrij kort daarna heb ik weer hetzelfde probleem met mijn telefoon en het Multimediasysteem. Bluetooth valt weg en pakt het signaal na een minuut weer op. Ik bel de Lexus dealer en leg het probleem voor. Ik ga even overleggen en bel u terug. Lukt dat vandaag? Ja, geen probleem. Ik wordt echter niet teruggebeld.

4) 1 dag later, is het inmiddels 16.30u geworden en ik ben nog niet teruggebeld. Dan zelf maar weer het initiatief tonen! Ja, een afspraak, dat wordt lastig want het is erg druk zegt de telefoniste. Kunt u over 3 weken komen? Sorry, zeg ik? Dat is voor mij geen oplossing. Kijk eens wat u kunt doen voor me. Ik wil niet nog 3 weken risico lopen een ongeluk te maken of een bekeuring te krijgen. Uiteindelijk kan ik 1 dag later terecht. Fijn, zeg ik. Ik heb echter nog 1 vraag: Wat gaat u nu anders doen dan u reeds gedaan heeft? Vertwijfelend reageert de overigens zeer vriendelijke telefoniste met het antwoord dat de monteurs graag de auto en telefoon willen zien en afstellen.

5) 's ochtends half 11 meld ik me bij de dealer. De receptioniste ontvangt me hartelijk en toont haar begrip. Ze vervult haar rol met verve. Dan komt na een uur dezelfde medewerker (zie 2) bij me aan tafel. Uw auto is klaar mijnheer. Fijn zeg ik. Wat heeft u nu anders gedaan dan tijdens de beurt vraag ik. Euhh...euhh...uiteindelijk komt eruit dat er niets anders gedaan is dan de vorige keer. Dan had ik niet hoeven komen zeg ik enigszins boos. Ik kom hier met de verwachting dat u mijn probleem serieus neemt en klaarblijkelijk ziet u dat niet zo. Ik ga nog even overleggen met Techniek zegt de medewerker. Hij komt terug en zegt; tsja, we kunnen nog 1 ding doen en dat is het navigatie/multimediasysteem updaten. Dat kost wel 180 euro....en ik kan geen garantie geven dat het werkt. En als het niet werkt zult u toch moeten betalen. Doe maar, zeg ik, welke keus laat u mij?

6) U begrijpt het al: Probleem bestaat nog steeds! Direct daarna weer contact gezocht met de dealer en het probleem weer voorgelegd.
We komen er bij u op terug.................

Ik begrijp dat het niet eenvoudig op te lossen is maar ik verwacht van de dealer dat hij actie onderneemt en mij op de hoogte houdt van de vorderingen / ontwikkelingen / desnoods naar alternatieven zoekt. Dit gebeurt echter geen van allen en men laat mij met mijn probleem in de kou staan.
Ik ben er klaar mee en zoek zelf wel naar een oplossing.

Voor mij echter geen Lexus meer en niet omdat het geen betrouwbare en mooie auto's zijn maar omdat de dealer in deze volledig verzaakt. Mocht iemand een adequate oplossing hebben dan verneem ik die graag. Ik verwacht niet dat ik na een maand wachten nog een belletje ga krijgen...[/FONT]
 

BCT

Nieuw hier
19 dec 2014
4
0
0
Het maakt niet uit of ik gebeld wordt of dat ik zelf bel. Bluetooth muziek streamen verloopt wel vlekkeloos overigens.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Some Solutions from Forums
In general users found that ?nuking? settings, clearing out everything and starting over helps in most cases.
1. Reset All Settings
Go to iPhone Settings General Reset Reset all settings.
2. Unpair Phone and Car Infotainment System Rename Phone
Go to iPhone Settings > General About Name. Change the name of the iPhone and pair with the car infotainment system again.
3. Restore Network Settings:
Restore all network settings of iOS 8. Go to Settings General Reset (at the bottom) Reset Network settings.*This method is also deletes all Wi-Fi and other network settings! If you reset you must re-add all your network settings in iOS.
4. Delete and Start All Over:
  • Delete all Bluetooth devices on the iPhone.
  • Deleted the phone from the car?s Bluetooth paired device.
  • Switch car off.
  • Switch Bluetooth off on iPhone.
  • Reboot iPhone using home and lock simultaneously.
  • Turn Bluetooth back on.
  • Start the car and pair the two to again. (Poster believes that it iOS 8 problem by the look of things.)
5. Factory Reset & Restore
Factory reset the iPhone 5s and re-install iOS 8 from scratch. Restore apps and more from iTunes (Chevy Equinox.)
6. Clear Out Everything Even Car Settings
  • Disconnect car battery to remove all settings from car.
  • Make a backup of your iPhone/iPod with iCloud backup.
  • Restore updated iPhone to new.
  • Once restored it should connect as it should.
  • Restore apps, calendar, music from iCloud backup.
?So ya, nuke the phone and restore from a backup. It worked for me! That said, There?s obviously a bug causing the initial issue, so I hope it gets resolved in 8.0.1.?
7. Get Bluetooth Update from Dealer
There are reports that Apple support suggests contacting your car dealer for an update. We have no knowledge of any dealer with an update.
Cause?
It appears the problem is based on previous settings in both iPhones and car infotainment systems. If you have found a solution please post in the comments below.
There are also reports from customers who called Apple that there are car incompatibility issues. Another report said that a driver took her car to dealer and after a reset and clearing of data, it re-paired and worked without an update to car system.
Apparently Audi told a customer, ?Unfortunately the iPhone 6 is not yet compatible. The iOS 8 versions have been freezing our systems. We are currently waiting for Apple to come out with another version of iOs to address this.? Someone also reported that after she finally got Bluetooth working, Siri no longer worked.
Since the problem is reported in multiple vehicles, it may be an iOS 8 problem. Most of our colleagues who do have iPhones generally wait a few weeks before updating. It is also a good idea to set aside time especially if you are planning to use your iPhone in your car to test the update. We don?t want you trying to fix the problem while driving.