Benieuwd wie dit in de praktijk voor elkaar krijgt!

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Even wat specs van de ct gegevens van de lexus site geplukt;

Kijk voor de grap even naar het gecombineerde verbruik :p

3,8 ltr per 100km, is dus 1 op 26,3???
Met een tankinhoud van 45 ltr is dat dus een actieradius van 1184km

Natuurlijk begrijp ik dat dit allemaal labwaardes zijn maar kom op zeg.

Ik ben na 2 tankbeurten al blij met 1 op 17......

CO2 emissie gecombineerd (g/km) 87
Brandstofverbruik stad (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik buitenweg (l/100km) 3,7
Brandstofverbruik gecombineerd (l/100km) 3,8
Brandstofverbruik stad (km/l) 27,0
Brandstofverbruik buitenweg (km/l) 27,0
Brandstofverbruik gecombineerd (km/l) 26,3
CO (mg/km) 187,2
THC (mg/km) 28,1
NMHC (mg/km) 25,1
NOx (mg/km) 3,3
CO2 emissie stad 84
CO2 emissie buitenweg 86

Misschien een idee om een polletje op te zetten met het laagste gemiddelde verbruik?
Ben benieuwd naar de dashboardfoto's van waardes die in de buurt komen van de opgegeven lexus cijfers....

Groet,
BL
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Zo ik ben afgelopen weken naar Itali? en terug gereden.
Het verbruik in Duitsland ligt natuurlijk laag door die vlakke snelwegen. 1 op 15 of zo.

Maar wat valt dan op.... in Zwitserland maar ook (noord) Itali? haalde ik met gemak 1 op 20. dat moet komen door alle bergen. Ik heb met name op de snelweg doorgebracht. Blijkbaar rendeert die Hybride goed in de bergen. Ongelooflijk normaliter zuipt mijn auto juist in de bergen al ik daar woonde zal ik het wel weten.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Alles staat of valt met het gasvoetje ook in een Hybride. Mijn LS 400 doet met gemak 1 op 11 in DLD, 140-150 km/uur. Hier in Nederland een dikke 1 op 9 tot 10 met lokaal verkeer. Nu rij ik in een Honda Civic 1.8 i Executive, 155 pk V-Tec motor. Rustig rijdend al 1 op 16 gehaald maar knallen tot 7000 toeren nog steeds op de 1 op 10. Best wel netjes. Als je echt benzine wilt sparen met een Prius dan moet je ook rijden als een natte krant en wat is de lol daar nu aan? Ik wil ook nog regelmatig een potje scheuren en sturen hier op de mooie weggetjes in Friesland. En daar leent een Prius zich absoluut niet voor. Maar dat is mijn mening. Voor de echte spaarders is het een leuke hobby om zo min mogelijk benzine te verstoken. Ieder het zijne toch. :D
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Ik heb nu ongeveer 1800km gereden, bij elke tankstation staat er gemiddeld 5.4 liter/100km. Af en toe lekker hard optrekken enzo. Doe ook eigenlijk bijna nooit rustig aan...
 

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
14% zei:
Ik ken dat gevoel.
Ik woon in Heerlen en werk in Almelo en reed met mijn IS220 altijd over Duitsland. Nu is de A73 echt klaar en rij ik over Nederland. Doordat mijn gemiddelde snelheid (68 km/p/h) over 5000KM ligt mijn benzineverbruik op 6.4 l/100km.

Wat ik in dit topic mis is dus de gemiddelde snelheid. Misschien als tip een sticky note maken met:

- Datum km-stand
- km-stand
- verbruik
- gemiddelde snelheid

Ik durf te wedden dat diegene die posten met 5.5 verbruik een gemiddelde snelheid hebben die lager is dan 60km p/h.

Even een update.
Nu 10K op de teller
Verbruik 6.4
Snelheid 69

Even een paar ritjes door jermanie :D
 

Lustigson

Nieuw hier
28 dec 2010
8
0
0
Ik heb mijn CT nu sinds eind april. De eerste week in Duitsland gereden vanwege een vakantie en zo'n beetje 1 op 15 gereden.

Daarna bij terugkomst in Nederland (na ca. 1.500 km) de teller gereset en sindsdien (nu ruim 7.000 km) gemiddeld 1 l op 20,4 km (ofwel 4,9 l / 100 km). Zo'n beetje alles in Eco-modus gereden ? heel relaxt, overigens ? en de Sport-modus bijna niet gebruik.

Geen slecht resultaat, dus, maar het kan nog iets beter, want soms ben ik toch in de verleiding even door te rijden (ik zei ook dat ik Sport b?jna niet heb gebruikt).
 

ESINbv eric

Nieuw hier
27 mrt 2011
17
0
0
KM-stand 2.500km
Verbruik 1:23,0 = 4,35 ltr/100km
Gem. snelheid 65km/u
Verbruikswaarden van deze tankvulling bij rit over ongeveer 350km. Veel snelweg maar bij 100km/h
Dus bijna de fabruikswaarden van 4,1 weten te halen :)
Ik rijd op de 16'' yokohama tires met een iets verhoogde bandenspanning.
waar blijven de waarden die zelfs beter zijn dan de fabriekswaarden???
 

ESINbv eric

Nieuw hier
27 mrt 2011
17
0
0
Succes met wachten Termin8r!

Ik durf met zekerheid de stellen dat de uitspraak van Lexus "gecombineerd verbruik" pertinent onjuist is.

Via de site in Japan voor CT200h verbruik zijn er zelfs autos die tussen de 1:40 en 1:70 rijden. Helaas heb ik nog niet kunnen vinden hoe men dit verbruik voor elkaar krijgt. Vooralsnog blijft mijn max op 1:23 staan. Helaas vergeten een foto ervan te maken.... die komt de volgende keer!
 

M4rtinB

Nieuw hier
31 jul 2011
17
0
0
Ik heb er nu bijna 4000km opzitten. Ik begon met 1 op 13,5 (vooral sportstand) Vervolgens een aantal tankbeurten tussen de 1 op 16,5 en 1 op 17,5. Huidige tank net geen 1 op 19.

Ik rijd nu vooral eco (af en toe een sportsprintje) en ik rij veel korte stukken. Vind de auto niet extreem zuinig, had verwacht makkelijk 1 op 20 te halen. Misschien dat auto nog wel zuiniger gaat rijden naar paar 1000km erbij (?)

Verder voor mij niet spannend, t is een leasebak dus ik zie (en voel) de brandstofnota's niet.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Zelfs na een paar 1000km is het nogal een uitdaging om meer dan 1 op 20 te halen. Het kan echter wel als je er goed op let.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
^^^iets met inrijden van de auto... :angel: mijn diesel was ook harstikke onzuinig de eerste paar keer tanken.. nu haal ik wel 1100 op een tank als ik normaal rij...
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik moest effe lachen dat er Japanners zijn die 1 op 40-70 schijnen te halen. Dit lijkt me toch echt een beetje aan de overdreven kant. Ik heb groot respect voor dat land en zijn techniek, ik sta altijd versteld van het rare gedrag van deze mensen zodra ze op Schiphol uit de JAL jumbo's komen. Ik heb ze foto's zien nemen van roltrappen. Zeer boeiend schijnbaar. Maar dit even ter zijde, verbruiken halen die de maker beloofd bestaat nog steeds niet. Ik snap ook niet dat er geen wet komt die deze oplichterij gewoon verbied. Dat rijden in een lab klopt van geen kant. Er zijn inmiddels bij mijn werkgever ook een paar met een CT en helaas de mooie verbruikscijfers zijn ver te zoeken. Maar goed ik ben net onderweg geweest in Hongarije. Op Budapest airport stond er een Seat Ibiza combi voor mij klaar. Ik op pad en bij het oprijden van heuvels dacht ik dat er amper een motor in zat zo traag. Gevaarlijk gewoon. De volgende dag onder de kap ontdekt dat er wel een 1400 cc geval ingebouwd was. Gister weer terug gereden naar Budapest en afgetankt. Het ding reed voor geen meter, ik trapte met mijn rechtervoet zowel de rem als het gas in door scheefstaande pedalen. Geen stoelen op mijn postuur en ga zo maar door. We worden bijna afgedwongen te downsizen maar waar is het einde? Na 480 km was in benieuwd naar het super zuinige verbruik van mijn moderne huurauto. Jawel een dikke 40 liter ging erin, 1 op 11.8. Dat was slechts 800 meter meer op een liter dan mijn LS 400 V-8 met een echte motor onder de kap. (van bouwjaar 1992!!!) Ik vraag mij af, waar is de vooruitgang? Sorry moest ik effe kwijt. :D
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Coordinator, hoewel je een zeer valide punt maakt wil ik even iets opmerken bij je zin:

Ik vraag mij af, waar is de vooruitgang? Sorry moest ik effe kwijt

Je moet natuurlijk kijken waar een auto het meest wordt gebruikt. In het algemeen worden de meeste kilometers op aarde in steden en op vlakke snelwegen gemaakt. Als je 100 rijdt met de LS en 100 rijdt met de ibiza, zul je het verschil merken. Echter, dat is puur gebaseerd op jouw vergelijking. Een 1.4 uit 1992 zal niet eens zoveel onzuiniger zijn dan een 1.4 van nu. Want de jongens van Shell moeten ook nog wat aan je kunnen verdienen he?