Beste zomerbanden voor de LS600h

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Veilig staat bij mij op no.1. Ik zou met een goedkopere band die 250 km/u niet eens durven rijden.
Zit je me nou uit de tent te lokken? Ik zeg dus dat het me te doen is om comfort en dat ik daarvoor de keus zou kunnen maken om te beslissen om gewoon geen 250 te rijden. Want dat doe ik nu ook al nooit. De enige die telkens begint over goedkoop en/of besparen ben jij…
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Ik heb de top nog niet getest maar weet wel dat hij 270 op de teller haalt. Daar zal wat tellerafwijking in zitten. Mijn LS400 haalde 273 op gps, die was volgens mij helemaal niet begrensd. Dat heb ik niet vaak gedaan, vond het eng worden en dan kan je beter wat rustiger aan doen.
Maar het gaat mij er meer om dat ik marge heb. In de zomer in DE langdurig rond 240 begin ik niet aan met banden die bijvoorbeeld als snelheidsindicatie 220 hebben.

Daarnaast ben ook ik geen rotonde-racer (sowieso geen racer anders had ik geen LS) en met continue 4-wielaandrijving hebben we volgens mij best wat grip.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Haha, stukje onbewuste beroepsdeformatie denk ik inderdaad. Maar ik zie eigenlijk op dit forum alleen maar respectvolle aardige enthousiaste mensen. Daar kan menig forum een voorbeeld aan nemen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa en Bobusa

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Hoe dan ook: ik heb net nieuwe 245/45 R19 op mijn LS 600h. Goodyear eagle huppeldepup 6. Google is je vriend. Mocht iemand in regio Uden die een keer willen horen/voelen doe maar een DM.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Helemaal mee eens. Liefst zo origineel mogelijk. Alleen voor banden gaat dat niet meer op omdat de ontwikkeling de laatste jaren zo snel is gegaan. De originele maat is wel belangrijk.

Optie is bv om naar een hogere band te gaan, in mijn geval 50 ipv 45, voor meer comfort met klein nadeel een iets afwijkende snelheid. Staat volgens mij ook mooier omdat er wat meer rubber op de velg zit.

Maar met al deze adviezen kom ik wel verder!
Ik zit nog steeds een beetje uit te pluizen: die 245/50 banden zijn wel 60 euro per stuk duurder dan dezelfde band in de originele maat: 245/45. Zou het dat qua extra comfort waard zijn? Qua veercomfort lijkt t me met de luchtvering niet de moeite. De externe db’s zijn uiteraard hetzelfde. Binnen in de auto zou het volgens bron internet iets stiller moeten zijn omdat er meer afstand zit tussen bandprofiel en harde velg. Maar dat is iets in de buurt van 12mm. Zou dat merkbaar verschil maken??
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
45 biedt mij voldoende comfort. Dat is uiteraard persoonlijk. Esthetisch gezien levert me dat ook weinig op, ook persoonlijk.
Zelf zou ik dan ook niet kiezen voor 50, zeker als me dat rondom 240 extra kost (zonder reserveband overigens).
 
  • Leuk
Waarderingen: FeFa

Bobusa

Actief
12 okt 2008
277
161
43
Wellicht is 50 ipv 45 interessant maar ik blijf bij de originele fabrieks spec.
De Yokohama ADVAN dB V552 staat ook op mijn shortlist.

Bedankt iedereen voor alle advies (y)