14% zei:Jullie hebben het zeker al gehoord
http://www.nu.nl/economie/2524284/einde-fiscaal-voordeel-zuinige-auto.html
Dus snel naar de dealer. Slechts 10 maanden levertijd :roll:
Rover zei:Mag misschien oude koek zijn maar afschaffing BPM voordeel is doodsteek voor de huidige hybrides.
Dan worden de nu betaalbare hybrides wel ruim 25% duurder. Dit wordt dus mijn laatste hybride in 2014 weer gewoon diesel :mrgreen:
SPfreaks zei:Straks de hypotheekrente aftrek nog, en dan kunnen we allemaal weer met de fiets naar ons hondehokje 3 hoog achter... Dat is een beetje het probleem met een wat rechts georienteerd kabinet, die belijdt milieu meer met de mond dan met de portemonnee. Jammer.
bruineluxury zei:Als priverijder ben je wel dik de sjaak met je zojuist aangeschafte 14% vervoer. Ik denk dat de inruilwaarde straks een stuk lager zal zijn onder de nieuwe regeling.
Termin8r zei:bruineluxury zei:Als priverijder ben je wel dik de sjaak met je zojuist aangeschafte 14% vervoer. Ik denk dat de inruilwaarde straks een stuk lager zal zijn onder de nieuwe regeling.
Dat begrijp ik niet zo goed. Als ik m'n CT inruil zodra de nieuwprijs een sprong omhoog heeft gemaakt, heeft ook de inruilprijs een sprong gemaakt. Die is immers (mede) afhankelijk van de nieuwprijs. Wellicht dat het niet meer houderschapsbelastingvrij zijn een prijsdrukkende werking heeft, maar als je het van die lui moet hebben...
Overigens maak ik me als priv?rijder nu nog geen enkele zorgen over zoiets banaals als inruilprijs. Ik ben van plan om acht tot tien jaar in m'n CT te blijven rijden. Wat dat betreft ben ik veel meer een autoliefhebber dan een autoconsument.
Mo1 zei:Waarschijnlijk wordt consumentenprijs niet veel hoger omdat anders de auto niet meer concurrerend is met andere modellen in het premium C-segment.
postbuz zei:Mo1 zei:Waarschijnlijk wordt consumentenprijs niet veel hoger omdat anders de auto niet meer concurrerend is met andere modellen in het premium C-segment.
De consumentenprijs zal wel omhoog moeten (in lijn met landen waar schone auto's niet fiscaal worden aangemoedigd) maar daar tegenover staat het relatief lage verbruik.
Mo1 zei:Nederland is het enige Europese land dat BPM heft. In Belgie kost het instapmodel nu 28.900 EUR.
De regeling voor zuinige auto's is een tijdelijke regeling die loopt tot 1-1-2013. Er is niet door de overheid of wie dan ook gezegd dat dit oneindig zou zijn.
roell zei:zoals zo vaak met de ballonetjes die men oplaat, eerst zien dan geloven.
wel is het zo dat het een groot succes is, zie de aantal bestellingen vd CT!
echter men gaat er aan voorbij dat wederom de consument de dupe is van het wispelturige beleid vd overheid. je kunt er geen pijl op trekken.
............