blue-eyes zei:De huidige diesel rijders zijn de dupe. Door deze subsidie te financieren is men van plan de wegenbelasting tot 300% te verhogen............
Ik weet niet de status van dat verhaal, maar komt uit Den Haag.
blue-eyes zei:De overheid heeft inkomsten nodig. Als de overheid voor een bepaalde groep wagens bepaald dat deze wegenbelasting vrij zijn zal het gemis aan inkomsten door de andere groepen gecompenseerd moeten worden.
En ja, niet alleen diesels, ook benzine, gas is fors duurder geworden sindsdien.
Ik heb staatjes gezien dat ik naar de 200 euro per maand ga...... Moet allemaal nog maar gebeuren, maar toch.
blue-eyes zei:Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.
Rover zei:blue-eyes zei:Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.
wegenbelasting? Het heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Je betaald voor het op naam hebben van een motorrijtuig of je er nu wel of niet mee rijdt maakt niks uit dit in tegen stelling tot vroeger waar als het rijtuig op eigen terrein stond er geen wegenbelasting betaald hoefde te worden. Om nu geen motorrijtuigbelasting te betalen zal je je kenteken moeten inleveren.
Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen
lijkt er inderdaad op dat Nederland al die ingewikkelde belasting op auto's vooral verzint om de burger te laten betalen. Wanneer ze gewoon de accijns op brandstof voor iedereen gelijk maken en daar op heffen zou het volgens mij eerlijk en duidelijk zijn. Dan betaald de KLM net zo goed als de transportsector als ik in mijn diesel slurpende is220d.Rover zei:Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen
roell zei:Rover zei:blue-eyes zei:Dat wegenbelasting verhaal, 300% speelt al een jaar of 2. De eerste forse verhogingen zijn al tijden geeffectueerd.
wegenbelasting? Het heet tegenwoordig motorrijtuigenbelasting. Je betaald voor het op naam hebben van een motorrijtuig of je er nu wel of niet mee rijdt maakt niks uit dit in tegen stelling tot vroeger waar als het rijtuig op eigen terrein stond er geen wegenbelasting betaald hoefde te worden. Om nu geen motorrijtuigbelasting te betalen zal je je kenteken moeten inleveren.
Maar den haag geeft te veel geld uit dus linksom of rechtsom de burger zal de rekening moeten betalen
spot on rover :rulez:
Rom zei:Je kan een auto nog steeds schorsen bij het RDW als de auto op particulier terrein staat!!
LUV2XLR8 zei:Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
Excuses, was even vergeten dat niet iedereen vrijdag verplicht vrij is... :redface2:LUV2XLR8 zei:Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
Jay_Kay zei:De enige auto die echt blijft profiteren van de nieuwe regels is de Opel Ampera...
Nee, natuurlijk niet...postbuz zei:De Ampera heeft een (koolgestookte) centrale als uitlaatpijp. Kom je daarmee rekeninghoudend inderdaad onder de 50 gram CO2?
Jay_Kay zei:Excuses, was even vergeten dat niet iedereen vrijdag verplicht vrij is... :redface2:LUV2XLR8 zei:Goed nieuws (...en ik moet helaas vrijdag gewoon werken) :X
En @blue-eyes: wat bedoel je precies met je opmerking?
Lexus4all zei:Haha een begrenzer voor verbruik. Dat is een goeie. En dan is 14% wel eerlijk......? Als je een diesel of benzine begrenst op 110 km/uur rijdt ie ook een stuk zuiniger. Krijgt deze dan ook 14% bijtelling.