Blanco kenteken, afleveren januari

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Er zullen ongetwijfeld meerdere bestellers hun CT krijgen in januari, die echter nu al bij de dealer staan. Ik heb mijn dealer ook gevraagd (auto komt de 18e bij de dealer) de auto in januari te leveren en ook dan op kenteken te zetten, zodat ik een kenteken heb van 2012. Nu blijkt dat het kenteken al is aangevraagd en dat wordt dan een zogenaamd blanco kenteken, die in januari op naam wordt gezet. Maar dan heb ik dus wel een "oud" kenteken van november!! En ik had liever een kenteken gehad van januari.

Zijn er meerdere leden die dit zijn tegengekomen??
En wie is bekend met een blanco kenteken?? (want staat er dan niet ergens op je kentekenbewijs november 2011 vermeld, want dat zou ik erg vervelend vinden)??


Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Google is your friend.

Een blanco kenteken, heb ik zojuist geleerd, kan jaren oud zijn. Maar de datum van eerste tenaamstelling is de datum van het kenteken. In jouw geval dus dicht bij de datum waarop je de auto in ontvangst neemt.

Overigens vind ik het persoonlijk allemaal maar onzin. Waarom zou je voorzieningen moeten treffen voor kortzichtige lieden die niet begrijpen dat er geen jaar maar een paar dagen verschil zit tussen een auto van 30 december 2011 en een van 2 januari 2012? Die van mij wordt dus gewoon ergens in december afgeleverd.
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Mee eens, de koper moet gewoon lezen wat er staat qua maand en jaartal en dan moet ie ook nog overweg kunnen met een kalender. :p

Veel belangrijker is de km stand in combinatie maand-jaartal. ;)

Maar goed sommige wachten graag 1-2 maandjes langer op hun voertuig. :roll:

Nog veel plezier met het wachten en daarna met je nieuwe auto. :rulez:
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Waarom denk je dat alle leaseauto's tot januari blijven staan. Alleen al mijn dealer in Amsterdam heeft meer dan 250 auto's af te leveren in januari. En elders op dit forum zijn getallen van 300 in januari te leveren auto's genoemd, bij 1 dealer. Dat gebeurt echt niet zonder reden.
Maar ik vraag mij dus af of al die auto een blanco kenteken hebben.

Robbert-Jan
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Robbert zei:
Waarom denk je dat alle leaseauto's tot januari blijven staan. Alleen al mijn dealer in Amsterdam heeft meer dan 250 auto's af te leveren in januari. En elders op dit forum zijn getallen van 300 in januari te leveren auto's genoemd, bij 1 dealer. Dat gebeurt echt niet zonder reden.
Ik weet precies wat de reden voor de leasemij is: bij zulke aantallen telt elke cent. Dat wil nog niet zeggen dat iedereen het dan maar slaafs moet navolgen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
MIjn CT heeft een kenteken dat begint met de P (PZZ). Echter liep de kentekenreeks ten tijde van aflevering (7 mei) al ver in de R. Mijn dealer had al een reeks kentekens gereserveerd. De CT die bij aflevering naast de mijne stond (werd ook die dag afgeleverd), was op dezelfde dag bij de dealer afgeleverd maar had een kenteken dat al halverwege de R zat. Waarschijnlijk begon bij die CT net de volgende reeks van een nieuwe reservering door de dealer.

Het feit dat leaseauto's over december heen getild worden is een psychologisch truukje. Een hele hoop zoeksites voor gebruikte auto's stellen je niet in staat om een maand in te voeren, uitsluitend het jaartal. Veel mensen kijken halstarrig naar het jaartal en houden geen rekening met de maand, terwijl daar soms nog een jaar verschil in kan zitten. Puur een verkooptruukje.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
JohanZ zei:
Gelukkig volgt Leaseplan niet slaafs! Mijne wordt over 2 weken geleverd :D

Leaseplan levert niet meer na de eerste week van december, tenminste dat was het geval toen ik destijds bij Leaseplan een wagen uitzocht (2007). Die van mij kwam op 28 november aan bij de dealer, maar kon dat jaar niet meer afgeleverd worden omdat door de rijklaartijd de aflevering in de 2de week van december zou vallen.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Dit jaar levert Leaseplan gewoon het hele jaar uit, o.a. om de mensen tegemoet te komen die zoveel vertraging hebben gehad met de levering van hun auto's