Blauwe verlichting boven snelheidsmeter

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Normaliter als je de startknop indrukt en de ECO stand is ingeschakeld is een blauw licht zichtbaar boven de snelheidsmeter.
Kies je de Sport stand is er een rood licht zichtbaar boven de snelheidsmeter.
Beiden gewoon als je stilstaat.

Dat is in het begin bij onze CT ook geweest maar nu functioneert het rode licht wel tijdens stilstand en rijden.
Het blauwe licht echter alleen als ik rijd.
Sta ik stil dan gaat de blauwe verlichting uit, zo snel als ik weer rij gaat het aan.

Heb ik ergens iets per ongeluk uitgezet in een menu of is er een andere oorzaak?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Dat blauwe licht gaat enkel aan als je zuinig rijd, dus de gaspedaal niet te diep in trapt.
De blauwe verlichting gaat inderdaad uit als je stil staat en of de B-stand gebruikt. Je zou ergens in de "mode" knopje menu moeten zoeken zodat die permanent aan blijft.
 

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Als de blauwe verlichting idd uitgaat als je stilstaat vraag ik mij af waarom de rode verlichting van de sportstand wel blijft branden als je stil staat.
Ik ga n?g eens zoeken in de settings.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
..waarom de rode verlichting van de sportstand wel blijft branden als je stil staat.
Dat is om je continu eraan te herinneren dat de auto in 'sportmode' staat. Waarschijnlijk dat je dan niet per ongeluk wat gas geeft en de auto strepen over de weg trekt.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM en RoelVB

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Puur cosmetisch, je hebt ook niks aan de "toerenteller", is ook maar een gimmick die niet helemaal is als een normale toerenteller.
En dat rode verlichting is ook uit te schakelen anders de gehele sport mode thema uitschakelen👍

Waarschijnlijk dat je dan niet per ongeluk wat gas geeft en de auto strepen over de weg trekt.
Misschien een andere keertje 😂🙊🙈👍
 

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
No Title

Gevonden, dit is wat het moet zijn maar bij mij iig niet (meer) doet.
Ook niet in de "eco mode" en P- stand zoals op de foto aangegeven.
Ik ga nog even in de "settings" kijken maar ik weet nu iig dat het het wel zou moeten doen.
Dank voor de reacties.
 

Bijlagen

  • photo5280.jpg
    photo5280.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 42

Alexander68

Nieuw hier
31 mrt 2016
21
0
0
Het functioneert weer, in de settings kunnen aanpassen.
Settings->Meter->eco lamp--> keep on (geloof ik)

Wmb een slotje op dit topic.
 
Laatst bewerkt: