Breedte velgen IS250 Sport

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De banden vanfdaag bij profile laten monteren.

Profile vertelde mij dat de wielen verkeerd gemonteerd waren, ??n van de bredere velgen zat vooraan met een 225 band en de smallere achteraan met een 255 band.

Nadat ik Lexus Zwolle hierover informeerde kreeg ik te horen dat de breedte van de velgen op de IS250 sport (de 18' dus) niet verschilt.

Zij spreken hier Lexus zelf tegen, maar het verklaard waarom de velgen verkeerd gemonteerd waren.

http://www.lexus.com/models/IS/features/pricing.html

Lexus geeft aan dat de breedte bij 0.5'verschilt, namelijk voor 8.0 en achter 8.5.

In ieder geval is het niet echt leuk om van een dealer te horen dat het allemaal niet waar is wat je zegt en dat ze gewoon hetzelfde zijn.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alan zei:
Bullshit van de dealer :( en wel een hele domme fout eigenlijk van de monteur..... :(

De achtervelgen zijn 8,5J en de voorvelgen zijn 8J. Dit is aan de binnenkant van de velg ook te zien. Als je de velgen zonder band naast elkaar legt dan zie je wel degelijk die 1,25cm verschil. 8,5 is gewoon breder...

Ik weet in ieder geval welke garage mijn auto niet meer binnenrijdt.....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Inderdaad! zelfs ik weet dat! Je zou de breedte in de velg op moeten zoeken.. staat erop.. 8J en 8,5J en hun ermee confronteren en dan vraag ik me af wat ze doen... maar merk je nu dat de auto zich anders gedraagt?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De auto reed inderdaad belabbert toen ik de wielen vorige week terug had laten zetten. Ik gooide het een beetje op het feit dat de banden aan vervanging to waren. Zeker bij het bochten werk merkte je dat je de auto als het ware de bocht moest induwen.

Echter nu met de nieuwe banden en de goede configuratie, rijdt de auto totaal anders, zoals ik hem weer ken :)

Ik wil de dealer helemaal niet in een kwaad daglicht stellen (mag volgens de Lexusforum.nl regels niet ;)), maar het simpele feit dat ik het gevoel kreeg dat men reageerde alsof ik loog, zorgt er wel voor dat ik dit aan de importeur ga melden.

Edit: Louwman heeft mij net keurig gebelt en verteld dat zij dit opnemen met de dealer. Zij gaven mij gelijk dat de velgen inderdaad verschillen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Whahaha, is ook niet echt een uitdrukking. Is iets wat onder degene die ik ken wel verstaanbaar is. komt nog van school :lol:

Staat gewoon voor sukkel ofzo :wink:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is wel een beetje jammer.. maare hube! hoe zijn de nieuwe banden :)

wat zijn de verschillen tussen de sportmaxx en gt (tenmisnte zover jij het nog kan herinneren)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
@ Alan: Voorlopig rijdt het subliem. De banden zijn stiller dan mijn vorige en ik heb het idee meer grip te hebben. Nu nog kijken of ze een beetje mee gaan :)

@ ML: Binnen twee uur nadat ik via de website had laten weten dat ik een klacht had, werd ik gebelt. Heel erg netjes.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube: Gelukkig!! dat worden mijn volgende banden dan en dan met 2011 Fsport velgen :p haha

Ik vind dat wel netjes van louwman :), fouten kunnen mensen maken, dus het hoeft niet gelijk zo te zijn dat de dealer slecht is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Die 2011 F-sport velgen zijn echt heel gaaf, misschien weet Jelmer welke het zijn en hoeven wij er geeneens op te wachten :).

Maar inderdaad, de banden zijn goed. Ik ben blij dat ik me heb laten overhalen!

Ik ben trouwens niet heel erg gelukkig met de kleur die mijn velgen nu hebben gekregen (ze zijn heel erg grijs, beetje betonkleur achtig), dus zit ik eraan te denken mijn velgen te laten poedercoaten naar een iets donkere kleurstelling. Staat dat, of denken jullie dat ik beter op de F-sport velgen kan wachten?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hube:

Ik las op een andere forum dat het ging om 18inch velgen. Heel slecht leesbaar maar kon nog wel de maten 225/40/18 en 255/40/18 lezen :p

Je hebt in ieder geval geen koper nodig voor je banden! :p

De velgen van de IS hebben enorm veel te verduren, zeker door enorme remstof die de remblokken loslaten, dus vandaar dat ik ook andere remblokken heb genomen van lexus.

De mijne waren ook dof en grijs geworden, maar eigenlijk zit er ook gewoon lak op de velgen, dus dient deze ook netals ons lak eens in de zoveel tijd behandeld te worden. Wat ik met de velgen doe:

Wassen moet goede velgenreiniger (poorboys via carclean.nl)
Kleien
Een goede paintcleaner die multifuntioneel is: Swissvax paint cleaner.
Vervolgens doe ik er een wielwax overheen. ( ik heb diverse dure wielwaxxen gebruikt, maar geloof het of niet, de Turtle wax Wax for wheels is heel erg goed! Beter dan Swissvax, wolfgang, wheelwaxen wheelsealant)

Ondertussen gewoon altijd wassen met water 1x pw en 1x pm even een waxje overheen.

Je kan op fotos van mij even zien wat het verschil is tussen zilvere wielen en de wat donkeren wielen van de Sport.

Ik zou zelf even afwachten heo de Fsport velgen het doen. Groupbuy? :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hube:

http://www.lexusforum.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=280&start=20

Daar staan de verschillen tussen zilver en dark metallic van de sport velgen.

Ik zou zeker even de velgen oppoetsen, want dan zijn ze weer gewoon mooi :) Goedkoper dan poedercoaten.

Alor:

Ik heb ook spijt van dat ik het zolaat pas heb gezien, maar goed misschien worden de Fsport velgen wel wat! :) dus nog even geduld!

Hopelijk wordt het mooi weer tijdens de meeting, want dan kan je de kleur nog beter zien :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb nog even zitten twijfellen, en was te traag :)

Maar goed, het grote probleem is dat ik nog niet zeker weet of ik deze nog een aantal jaartjes doorrij of een andere ga kopen.

edit: Tnx for the Info Alan
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha arjan :p tuurlijk mag het, maar je hebt nog tijd want de Fsport 2011 zal nog niet zo snel tekoop zijn :D