Ik zou er niet aan beginnen. De enige manier om een benzinemotor door chiptuning meer vermogen te geven, is er voor zorgen dat er meer lucht binnenkomt omdat je vanwege de emissierestricties vast zit aan een vaste verhouding tussen lucht en benzine. Dat meer lucht zal bij een non-turbo motor dus niet lukken. Daarnaast moet ik het eerste "chipbedrijf" nog tegen komen dat inderdaad in staat is om de door Toyota voor het motormanagement gebruikte software te benaderen. Als je er toch iets aan zou willen doen, zul je moeten beginnen met zorgen dat er meer lucht naar binnen kan. In theorie kan dat via een turbo of een mechanisch aangedreven compressor, maar dat is aanzienlijk duurder dan via chiptuning en het vraagt ook veranderingen aan de motor (inlaat en uitlaat) . Ook zal een turbo of compressor meer inbouwruimte vragen en het is de vraag of die er is. Dat wordt in ieder geval erg duur. Eenvoudiger is waarschijnlijk er gewoon een andere getunede motor in te zetten
Het feit dat het een hybride is, maakt het nog wat ingewikkelder. Dat vraagt om samenwerking van de motorelectronica met de electronica van de versnellingsbak. Allemaal niet onmogelijk in theorie, maar ik denk niet dat er een bedrijf is dat er aan gaat beginnen.