CT met supercharger

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
laatste foto van de CT met supercharger, zo te zien is het een eaton supercharger zonder tussenkoeler zie foto,......
 

Bijlagen

  • supercharged-lexus-ct-200h-by-fox-marketing_100344926_m.jpg
    supercharged-lexus-ct-200h-by-fox-marketing_100344926_m.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 58

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Inderdaad een kleine Eaton. Lekker professioneel ook die luchtinlaat, gelukkig kan het systeem zo lekker veel warme lucht aanzuigen..... Zoiets verwacht je op een diy project, een fatsoenlijke Cold air intake zal wel iets te complex zijn geweest (en hoe minder ruimte hoe duurder het wordt....)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ze kunnen opvoeren wat ze willen harder dan 205 zal hij nooit lopen als ze de eindoverbrenging niet veranderen.

;)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nee heeft geen zin, de auto loopt in de toeren uit als ze de huidige eindoverbrenging handhaven. Ook loopt de atkynson dan niet meer in zijn ideale toerengebied.

Is hetzelfde als dat jij buitenadem ook nog een sprintje moet trekken, dat gaat ook niet eenvoudig. Je lichaam wil niet meer, je spieren verzuren.

Ik ben nog het e.e.a technisch aan het uitzoeken maar volgens mij is het hele atkynson cycle principe omzeep geholpen met een supercharger, de spoeldruk wordt veel te hoog namelijk en daarmee ook de verliezen in de verbrandingsmotor. En met de hoge compressie waar een CT200 motor mee loopt is niet te vereenzelvigen met een turbo of compressor, daar moet je juist compressie verlagen, dus leuk project maar een beetje hoog DIY gehalte.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Batterijen ombouwen naar Kers systeem :mrgreen: (met een extra duw in de rug dmv de kompressor). Helaas wordt een sc op een te kleine motor nooit wat en ik geloof ook niet dat de bak vrolijk wordt van de extra pk's/trekkracht...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
sharkman zei:
Batterijen ombouwen naar Kers systeem :mrgreen: (met een extra duw in de rug dmv de kompressor). Helaas wordt een sc op een te kleine motor nooit wat en ik geloof ook niet dat de bak vrolijk wordt van de extra pk's/trekkracht...


SC op een kleine motor niks worden????? Heb jij nooit een MR2 supercharger AW11 (16) 4AGZE blok USDM gereden,.... heb een originele gehad en dan weet je niet waar zo'n 1.6-je met de auto vandoor gaat. :p
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Nee dat niet maar wel met de Twin charged 1.4 van Vw (getuned naar 200 pk). Doel van een compressor is doorgaans om een blok met veel vermogen bovenin onderin een een extra duw te geven. Bij een VW Golf hebben ze dit voor de 1.4 opgelost door bovenin een turbo te monteren (neem het over van de compressor en dat werkt).
En zoals je zegt een MR2 (= licht) zal rap van zijn plek gaan maar daarna als de compressor het voor gezien houdt (zelf voor de Corolla kompressor was het weinig meer dan een pleister op de wonde)?
En bij een behoorlijk zware CT gaat het lage gewicht ook niet op.