Ct200h in verkeerde kleur geleverd?

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Beste,

Wij hebben een ct200h in de kleur Dark Granite besteld, maar een paar dagen terug toen we gingen kijken bij de dealer(onze lexus was al geleverd maar nog niet rij-klaar) zagen we volgens mij een andere kleur, een veel lichtere kleur... Het leek een beetje grijs.

Ik weet van mezelf dat een maand nadat wij hem hadden besteld je dark granite niet meer kon bestellen, alleen ik dacht dat ze de al bestelde kleuren wel nog zouden leveren...

Heeft iemand hier meer informatie over of ervaring?
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
vervelend dat dit is gebeurt! heeft de verkoop het bekend gemaakt aan je dat de kleur niet meer leverbaar is! en zoja zou dit ook bij jou auto van toepassing zijn! zo niet sta jij volledig in je recht en kan je afzien van de koop van de auto! aangezien de verkoper niet aan de eisen/afspraken kan voldoen die toen dertijd met is je afgesproken!of een compensatie op het aankoop bedrag!
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Dat klopt inderdaad, als het niet Dark Granite is kunnen we afzien van de auto, wel sneu na 7 maanden wachten niet de auto krijgen die je hebt besteld :/

(we hebben trouwens niks van onze dealer gehoord over dat de kleur niet meer beschikbaar was oid.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
aangezien je de kleur al hebt gezien, zou ik nu al naar de dealer gaan en informeren ! En het is idd errug balen om eerst 7 maanden te wachten op een auto die niet naar je smaak is! naja mochten ze er echt een probleem van maken! en je krijt compensatie heb ik hier in polen om je auto geheel over te laten spuiten in de juist ekleur voor een leuk prijsje ;)
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Ik ben wel benieuwd, ik heb zelf ook Dark Granite besteld. Paar weken later werd bekend dat de kleur slecht leverbaar was
 

DeFarmer

Nieuw hier
29 dec 2011
6
0
0
Er is inderdaad een kleur uit de collectie gehaalt, en volgensmij is die kleur die je nu dan hebt, de nieuwe kleur.
Ik zou, als je het geen mooie kleur vind, kijken of je nog wat kunt regelen wat mij mogelijk lijkt, als de dealer niks heeft laten weten over dat de kleur die je wilde niet meer leverbaar is.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Het is zover, over 2 dagen mogen we onze lexus ophalen.

We hebben de factuur gekregen, en ja hoor!!

Er staat op : Mercury Grey... Dit hebben wij niet besteld... Wij hebben de Dark Granite besteld...

Na 7 maanden wachten de verkeerde kleur geleverd, wij zijn ontzettend boos. Wij gaan hier ook werk van maken...

Ik bel morgen als eerst de dealer kijken hoe zij dit gaan uitleggen.

Wat raden jullie aan om te doen?

Bij voorbaat dank
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
In 1970 kocht ik een gele Celica die na lang wachten in het rood aankwam.En geel was toen plotseling uit produktie.Het karretje reed vlot , de kleur zag ik van binnen toch niet.Nu koop ik nog alleen uit voorraad.Wees Zen en enjoy de grijze.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Daniel1212 zei:
Het is zover, over 2 dagen mogen we onze lexus ophalen.

We hebben de factuur gekregen, en ja hoor!!

Er staat op : Mercury Grey... Dit hebben wij niet besteld... Wij hebben de Dark Granite besteld...

Na 7 maanden wachten de verkeerde kleur geleverd, wij zijn ontzettend boos. Wij gaan hier ook werk van maken...

Ik bel morgen als eerst de dealer kijken hoe zij dit gaan uitleggen.

Wat raden jullie aan om te doen?

Bij voorbaat dank


Even rustig het verhaal, aanbod, etc. van de dealer afwachten voordat je conclusies trekt, etc.
 

DeFarmer

Nieuw hier
29 dec 2011
6
0
0
Inderdaad. met boos doen schiet je niks mee op.

Bedenk wel, de CT zul je niet meer in de kleur krijgen als dat je hem eigenlijk besteld hebt, dus maar daar niet een al te groot punt van, want die kleur zul je sowieso niet meer krijgen.

Ook wil ik nog even zeggen dat het niet de dealer haar schuld is dat de kleur niet meer leverbaar is, dus maak daar niet het punt van, maar dat ze je niet gebelt hebben, probeer daar je slag mee te slaan.

Mag ik vragen bij welke dealer je de CT besteld hebt?
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Ik ga ook rustig me verhaal doen en afwachten. Ik denk ook namelijk dat de schuld niet bij de dealer ligt.

Maar dit is wel mooi klote om na 7 maanden de verkeerde kleur te krijgen.

Ik ben benieuwd Hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik zat zelf te denken aan dat we een nieuwe mogen bestellen, dan zouden we de dark Opal kiezen. En in de wachtijd een leenauto krijgen van de lexus dealer.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Daniel1212 zei:
Het is zover, over 2 dagen mogen we onze lexus ophalen.

We hebben de factuur gekregen, en ja hoor!!

Er staat op : Mercury Grey... Dit hebben wij niet besteld... Wij hebben de Dark Granite besteld...

Na 7 maanden wachten de verkeerde kleur geleverd, wij zijn ontzettend boos. Wij gaan hier ook werk van maken...

Ik bel morgen als eerst de dealer kijken hoe zij dit gaan uitleggen.

Wat raden jullie aan om te doen?

Bij voorbaat dank

Ik heb precies hetzelfde, ik vond het niet zo'n punt. Maar het feit dat ze niks hebben laten weten is wel iets wat je kan zeggen
 

Lexus8T3

Nieuw hier
11 dec 2011
1
0
0
Erg vervelend voor je. Ik had precies hetzelfde. Lexus half juli besteld, bij levering eind november zag ik tot mijn grote verbazing de auto in Mercury Grey i.p.v. Dark Granite.

Na enige weken onderhandelen is de dealer mij uiteindelijk tegemoed gekomen met een accessoire.

Ik hoop dat je eruit komt met de dealer, in ieder geval succes!
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Lexus8T3 zei:
Erg vervelend voor je. Ik had precies hetzelfde. Lexus half juli besteld, bij levering eind november zag ik tot mijn grote verbazing de auto in Mercury Grey i.p.v. Dark Granite.

Na enige weken onderhandelen is de dealer mij uiteindelijk tegemoed gekomen met een accessoire.

Ik hoop dat je eruit komt met de dealer, in ieder geval succes!

Mag ik vragen met wat voor accessoire ze je zijn tegoed gekomen?

Wij hebben net tenoren gekregen dat we kosteloos mogen annuleren, maar dit willen wij helemaal niet.. Wij willen gewoon een ct200H Luxury Line. Aangezien Dark Granite niet meer leverbaar is zouden wij nu Dark Opal willen..

Wij hebben ook enkele dagen geleden onze oude auto ingeleverd dus we hebben nu 1 auto tekort in het gezin...
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Daar een dealer niet verantwoordelijk is voor wijzigingen in het produktie proces, daar er een wachtllijst is heeft hij weinig voordeel enige tegemoetkoming te doen.Dit is niet de verkeerde kleur dit is een andere kleur.De juiste kleur kon niet meer geleverd worden.Ik betwijfel of het een koopvernietigend gebrek is.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
tri zei:
Daar een dealer niet verantwoordelijk is voor wijzigingen in het produktie proces, daar er een wachtllijst is heeft hij weinig voordeel enige tegemoetkoming te doen.Dit is niet de verkeerde kleur dit is een andere kleur.De juiste kleur kon niet meer geleverd worden.Ik betwijfel of het een koopvernietigend gebrek is.
Beste tri,

Wat je zegt klopt niet helemaal, je zegt : Dit is niet de verkeerde kleur maar een andere kleur..

Dus het is toch de verkeerde kleur of ben ik nou gek?

De dealer heeft zich niet aan de afspraak gehouden en heeft niet de auto geleverd die ik besteld heb en op mijn contract staat.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Daar de kleur niet meer bestaat kan je ze niet meer leveren.Dus de juiste opdracht kan niet meer worden uitgevoerd.
Wat niet kan kan je ook niet niet verkeerd doen.(Sofisme, tweede jaar wijsbegeerte) :D
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
tri zei:
Daar de kleur niet meer bestaat kan je ze niet meer leveren.Dus de juiste opdracht kan niet meer worden uitgevoerd.
Wat niet kan kan je ook niet niet verkeerd doen.(Sofisme, tweede jaar wijsbegeerte) :D

Ten tijde van de bestelling, lees 7 maanden geleden, was dit gewoon een valide keuze.

De dealer is in gebreke geweest door jou niet tijdig (op het moment dat Dark Granite uit het assortiment genomen is geworden) te informeren. Je had op dit moment de keuze moeten krijgen om de nieuwe kleur of een andere kleur te selecteren.
Je hebt wel degelijk recht op ontbinding van het koopcontract. Het zou niet gekker moeten worden bij een aanschaf ter waarde van 42.000+ euro.

Of je dat ook daadwerkelijk wilt, dat is een andere vraag. Ik zou persoonlijk voor de Mercury Grey gaan, helemaal geen verkeerde kleur!
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Informeren was wel het minste geweest maar in elk verkoopcontract staan vele kleine lettertjes: de constructeur behoudt zich het recht voor ten allen tijde wijzigingen aan te brengen aan........
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Dat we de auto zonder kosten mochten annuleren ging ik al vanuit, het zou absurd zijn als we moesten betalen voor een auto die we niet besteld hebben..

Maargoed daar gaat het mij niet om, het gaat mij erom dat wij 7 maanden hebben gewacht op een auto die vervolgens in de verkeerde kleur geleverd wordt. Ik zelf vind de Mercury Grey geen mooie kleur!

Ik denk dat wij opnieuw moeten gaan bestellen, dan zijn we al langer dan een jaar aan het wachten op een auto, naar mijn mening echt belachelijk. Ik vind de service van Lexus ook echt slecht. (van onze dealer iig)

We worden echt slecht geholpen, de dealer zoekt niet naar een oplossing waar we samen uit kunnen komen, ze zeggen letterlijk : Of je pakt 'm wel of je pakt 'm niet...

Dit kan je toch geen service noemen?