D? auto voor MLcoolJ !!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik wist even geen betere plaats voor dit:

8206 Personenauto, LEXUS, type ALTEZZA,
afgelezen km-stand 131.712, benzine,
datum eerste toelating 30.06.1998,
zonder kentekenbewijs.
Certificaat van Overeenstemming (CVO) niet aanwezig.
Bij registratie/invoer voertuig kan door de RDW
om dit certificaat worden gevraagd.
GEEN NEDERLANDS KENTEKEN. ZIE ARTIKEL
19.4 VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
VERKOOP ROERENDE ZAKEN.
KOSTEN VOERTUIGONDERZOEK BUITENLANDS
GEKENTEKENDE VOERTUIGEN RDW 150,00 EURO
ZIE ELDERS OP DEZE SITE.

Deze auto wordt aangeboden via de DOMEINEN....
En is deze maand niet gegund aan iemand.
Er is nog iemand die nu eigenaar is geworden van een GS300....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: D? auto voor MJ !!!!!!

Huh... Link plz

EDIT: laat maar.. Al gevonden... Wat betekent "niet gegund"? Ik ben niet zo thuis in die wereld...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Re: D? auto voor MJ !!!!!!

Niet gegund betekent dat de auto bij de laatste ronde (van maart dus) geen bieding heeft gehad of dat de bieding te laag was.
Dus de auto doet weer mee met April.

Zal wel in Soesterberg staan.
Dus ff kijken wanneer de kijkdagen zijn en gaan rondsnuffelen.... :)
Wel even goed kijken naar de voorwaarden..
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Re: D? auto voor MJ !!!!!!

dat is zeker een kijkje waard toch marvin? ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: D? auto voor MJ !!!!!!

Tja, als je goedkoop een Altezza te pakken wilt krijgen is dit een kans.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Kijken kan altijd toch??

Probeer alvast alle voorwaarden door te nemen, vooral de kosten welke er bij komen en hoe de afhandeling ervan gaat. Dan weet je wat er op je afkomt wanneer je toevallig de hoogste bieder bent. Of is het juist de reden dat je er toch niet mee door wil gaan.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Wel gezien dat er wat bijkomende kosten zijn idd... maar wat ze zijn? Geen idee :roll: Of ik heb ze over het hoofd gezien.. ga straks wel weer ff kijken...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
Wel gezien dat er wat bijkomende kosten zijn idd... maar wat ze zijn? Geen idee :roll: Of ik heb ze over het hoofd gezien.. ga straks wel weer ff kijken...



Veilingkosten bijv. Die zijn niet weinig. Dat is ook niet ter discussie. Bovenop de prijs die je biedt komen nog deze veilingkosten.
En wellicht nog meer?
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
klopt ook bij de domeinen betaal je opgeld.
Daarnaast komen er ook (extra) kosten bij voor het verkrijgen van een kenteken, aangezien het om een auto gaat zonder kenteken, nu is het dan wel weer van belang of het om een buitenlandse auto gaat....

Nu is het voor mij al enige tijd (6-7 jaar) geleden dat ik mij er wat meer in verdiept had, maar ik krijg nog iedere keer de catalogi na een veiling.
Er zijn ook voorwaardes over het ophalen van het voertuig en die zijn ook wel redelijk dwingend, wat ik mij er van kan herinneren.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
Even fotootje toevoegen dan maar:
8206.jpg


Klikbare link: http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz...mount=50&show=Toon&meerfotos=8206&kterug=8206
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
kosten heb ik gevonden... hier een quote

Wanneer een kavel aan u gegund wordt, wordt altijd 15% opgeld berekend over het door u geboden bedrag. Daarnaast moet u bij Domeinen RZ soms extra kosten betalen, bijvoorbeeld BTW (over biedprijs plus opgeld), kentekenkosten, een waarborgsom en eventueel emballage (statiegeld voor krat of palletbox). Het emballagebedrag wordt per kavel in de catalogus vermeld.
Reguliere kavel Kavel met 19% BTW Kavel met 19% BTW en emballage
Biedprijs ? 1.000,00 ? 1.000,00 ? 1.000,00
15% opgeld ? 150,00 ? 150,00 ? 150,00
19% BTW ? 218,50 ? 218,50
Emballage ? 700,00
Koopsom ? 1.150,00 ? 1.368,50 ? 2.068,50

Ik krijg de tabel niet zoals het hoort dus het is wat onprettig lezen... Maar dit zouden de kosten moeten zijn. Zo te zien komt er 15% boven de biedprijs. Er worden extra kosten vermeld, maar veilingkosten hebben ze niet over. Kentekenkosten wel, maar dat is mij niet helemaal duidelijk... gaan ze de auto voor je op kenteken zetten??? Ik begin me steeds meer af te vragen of dat ik het zelf haal dat ik dan niet goedkoper uitkom met al die verborgen kosten...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Neen, zij gaan de auto niet voor jou op kenteken zetten.
Dit zal je allemaal zelf moeten regelen.

MIJN interpretatie van het geheel is dat er op de Domeinen website wordt aangegeven dat er extra kosten bij komen voor het op kenteken zetten van deze auto, omdat ie dus uit het buitenland lijkt te komen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ok, dat was mijn interpretatie ook... Maar de quote wat ik heb geplaatst is dat zo transparant? Ik zie vijv geen veilingskosten specifiek genoemd
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat je volgens mij betaald bij de Domeinen is Bod + 15% + BTW

Emballage lijkt mij niet van toepassing op de auto. Of ze moeten hem in een doos met een grote rooie strik afleveren ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat maakt toch niet uit? Linksom of rechtsom. Er komt een eindbedrag.

Door de relatief hoge veilingkosten zal men ook minder bieden voor de waren dan men normaal zal doen.
De koper zal niets anders betalen dan regulier (ik denk zelfs minder) maar het veilinghuis wordt slapend rijk.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Tja, ik zie dan wel... Btw hoef je te betalen als het exPliciet vermeld staat... Hier staat het niet vermeld wat mij toch enigzins verbaasd...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Waarom?
Zolang ie ingevoerd is ergens in de EU, is de BTW al betaald. Dus hoef jij als consument er niet weer BTW over te betalen, gelukkig....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.