De grote velgenvraag

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alles behalve de laatste! :grin:
Als je een andere set koopt moeten dat zomervelgen zijn.
Begin gewoon met verlagen op de OEM en neem je tijd van daar.
Dan heb je nu nog ruim een tot eind dit jaar om te beslissen ;)
Just my 3 cents
Daar heb je helemaal gelijk in en dat is ook mijn bedoeling. Eerst even rustig aan kijken, de auto inderdaad wat verlagen (RSR veren) en op zoek gaan naar de goede zomerset. Er is teveel keus, en gezien de prijzen van de velgen wil ik mij geen miskoop permitteren.

Dus ik blijf nog wat plaatjes verzamelen in dit topic, wellicht hebben mensen er nog iets aan :)

Eind dit jaar zal de keuze idd moeten komen. En die is niet makkelijk., aangezien ik alles van plaatjes moet doen.

Daarnaast moet ik mij ook nog verdiepen over onderdelen als comfort, maat en onderhoud (schoonmaken).
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Is Jelmer nog actief joh? :) Ik zal hem wel even benaderen. Maar ik blijf het een risico vinden, die Concavo's hebben al schade gehad.Hier zie je dat: http://www.clublexus.com/forums/whee...ein-tires.html

Hij heeft ze later wel later restaureren: http://www.clublexus.com/forums/whee...9-f-sport.html

Ik blijf het risicovol vinden om deze set aan te schaffen. Had de shipment voor 500 dollar rond geweest had ik het risico om naar de velgenreparateur te gaan acceptabel gevonden, anders worden ze straks net zo duur als een nieuwe set

Kwam deze site tegen, en er zullen er vast nog meer zijn https://bongous.com/
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
No Title

Hube:
 

Bijlagen

  • photo1967.jpg
    photo1967.jpg
    134,4 KB · Weergaven: 49
  • photo1968.jpg
    photo1968.jpg
    209,7 KB · Weergaven: 51
  • photo1969.jpg
    photo1969.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 44
  • photo1970.jpg
    photo1970.jpg
    200,7 KB · Weergaven: 51

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Bedankt! Die kende ik nog niet. Prijzen zijn iets lager. Wat zijn de maten eigenlijk van 4 wielen in doos?
Ik mag toch hopen 4 dozen ivm beschadigingeno_O
Ligt aan je maat maar ga uit van 20x10.5 dan zal dat snel 15-16 kg per doos zijn 75x35 cm incl, verpakkingsmateriaal
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Geen idee wat die ~~ Modulare Forged Wheels kosten, maar als ik je zo hoor dan zijn ze prijzig ahah

de VFS-2 is wel ok, not bad :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
:eyes: na alle foto's e.d. nog eens te hebben bekeken kom ik toch tot de conclusie dat de velgen die er nu onder zitten wel erg mooi zijn ,
zo niet de mooiste die ik tot nu toe gezien heb in combinatie met je nieuwe bolide.:eyes:
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
i voel met je mee ....velgen ...moeilijk en de keuze is heel persoonlijk
natuurlijk is OEM mooi , maar je wilt je onderscheiden
dus advies kan ik niet geven , wel heel veel sterkte wensen :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Best grappig hoe veel verschillende smaken er zijn :) Zeker als het op velgen aankomt. OEM is idd een hele mooie optie. Die blijven sowieso, hetzij als winterset.

Hoewel ze erg mooi zijn zijn ze ook erg gevoelig. De OEMs moeten nog gerestaureerd gaan worden. Na de winter wil ik ze naar een velgen expert brengen om even helemaal goed te laten richten en spuiten. E?n afwijking en je voelt de trillingen goed doorkomen (geloof me!).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
E?n afwijking en je voelt de trillingen goed doorkomen (geloof me!).
Naast esthetisch onderscheidend is het dus vooral ook een 'praktische' afweging begrijp ik...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja dat is het nadeel van 19"velgen, de OEM velgen zijn niet zo bijzonder eigenlijk, de ISF zijn gesmeden velgen, dus kunnen beter tegen een stootje en de aftermarket velgen hier in dit topic zijn vaak ook gesmeden velgen die zelfs in 20" ook wat tegen kunnen, maar het blijft ALU dus ze zijn gewoon wat zwakker helaas..

Persoonlijk zal ik in de toekomst liever goedkopere velgen willen hebben, want rij je er 1 kapot dan kan je er net zo goed een nieuw eronder zetten :) want de ISF velgen die ik nu heb zijn gewoon niet vervangbaar, want dan ga je gelijk failliet o_O Dit gevoel wil ik gewoon niet meer haha