- 20 sep 2013
- 3
- 0
- 0
Hallo,
Ik ben nieuwkomer op het forum en had graag wat bedenkingen gegeven mbt mijn ct200h van bouwjaar eind 2011.
Voor de eerste maal een lexus rijder sinds anderhalf jaar. De wagen is dus in tweedehands gekocht (Lexus Brussels / Belgi?).
Ik reed vroeger Audi A4.
Bemerkingen die ik mij maak (ja, het zijn er toch een paar):
- mistlichten blijven op staan als je ze gebruikt, bij Audi na contact af staan ze ook uit en blijven ze uit tot je ze opnieuw op zet (is een tiptoets). dat heeft me dus bijna een boete gekost door onterecht met mistlichten te rijden.
- geen mogelijkheid om je totaal kms en trip kms te zien in 1 opslag, bij audi kan je ?n verbruik ?n trip tijd ?n trip kms ?n totaal kilometers op instrumentenpaneel tegelijk zien
- sensoren achteraan zijn redelijk waardeloos. ik heb een paar weken terug tegen een muurtje van 20cm breed gereden met achteruit rijden, net in 't midden van de bumper achter detecteert het systeem geen objecten van 20cm breed (paaltjes dus ook niet). ok de camera is er maar die is zo snel vuil dat je beter goeie sensoren hebt.
=> sensoren vooraan is eigenlijk net hetzelfde, vooraan in midden geen of slechte detectie zeker voor paaltjes
- verbruik aan 140 km/h is 7 ? 7,5L. een dieseltje van 20j oud doet het nog beter..
- rammel in de gordelspanner (beide kanten), mag niet zijn (laat ik nog wel nakijken). maar dat is begrijpbaar als je ziet hoe dat is afgewerkt (slecht systeem, veel plastic, niet stevig)
- voor een lexus is de isolatie toch redelijk ondermaats (wind en rolgeluid), voor lange afstanden zeer storend
- de regensensor is echt slecht, soms wacht ie net te lang om te vegen, en soms veegt ie als er nauwelijks ergens een druppeltje te zien is. zeker niet consistent.
- je kan niet je deuren sluiten (met sensor op handvat) tot alle deuren dicht zijn. moet je dus wachten tot mevrouw ook haar deur heeft gesloten, wat al eens kan duren. bij audi kan je al vergrendelen van zodra bestuurdersportier dicht is
- open dak vergeten sluiten = terug contact op, schermpje navigatie gaat open, dak sluiten en terug contact af. handig dat er een biepje is maar dat is pas als contact afstaat en deur open gaat, helpt dus weinig.. (zeer dom)
- buitenspiegels blijven waterdruppels opliggen. bij audi bij starten wordt in bepaalde gevallen de spiegelverwarming vanzelf opgezet (denk 15min). ik heb nooit iets moeten doen voor regendruppels op buitenspiegels daar.
- bij neerklappen van achterbank goed kijken dat gordelstuk plat ligt gelijk met de zitbank, anders heb je een deuk in je zitbank voor een lange tijd (weinig slim van Lexus om dat niet anders op te lossen)
- contact laten aanstaan en wachten in de wagen met verwarming aan zorgt voor elke 10min herstart van de motor met een schommelbeweging tot gevolg, zeer irritant
- hendels instrumentarium niet verlicht, dat betekent zoeken naar mistlichten bijvb in donker (iets dat je niet veel gebruikt)
- geen 24 uurs klokje (serieus?)
Kortom toch meer van verwacht van een wagen van net geen 41.000? (belgische prijs).
Lexus mag zeker eens dringend bij de duitsers gaan kijken voor die electronische snufjes voor mij! ;-)
Ok, je leert er wel mee leven maar toch telkens opnieuw die kleine dommigheden. Je vergeet het telkens, sensoren en biepjes + bepaalde design keuzes moeten slimmer zijn.
Ik begrijp dat sommige dingen design keuzes zijn mbt 'hybride', maar toch. Er zit veel op, maar het werkt niet allemaal naar behoren of slecht doordacht.
Uiteraard, er zijn ook goeie dingen. Maar die zijn aan de beperkte kant als je de negatieve dingen bekijkt.
Only my 2 cents.. ;-)
Ik ben nieuwkomer op het forum en had graag wat bedenkingen gegeven mbt mijn ct200h van bouwjaar eind 2011.
Voor de eerste maal een lexus rijder sinds anderhalf jaar. De wagen is dus in tweedehands gekocht (Lexus Brussels / Belgi?).
Ik reed vroeger Audi A4.
Bemerkingen die ik mij maak (ja, het zijn er toch een paar):
- mistlichten blijven op staan als je ze gebruikt, bij Audi na contact af staan ze ook uit en blijven ze uit tot je ze opnieuw op zet (is een tiptoets). dat heeft me dus bijna een boete gekost door onterecht met mistlichten te rijden.
- geen mogelijkheid om je totaal kms en trip kms te zien in 1 opslag, bij audi kan je ?n verbruik ?n trip tijd ?n trip kms ?n totaal kilometers op instrumentenpaneel tegelijk zien
- sensoren achteraan zijn redelijk waardeloos. ik heb een paar weken terug tegen een muurtje van 20cm breed gereden met achteruit rijden, net in 't midden van de bumper achter detecteert het systeem geen objecten van 20cm breed (paaltjes dus ook niet). ok de camera is er maar die is zo snel vuil dat je beter goeie sensoren hebt.
=> sensoren vooraan is eigenlijk net hetzelfde, vooraan in midden geen of slechte detectie zeker voor paaltjes
- verbruik aan 140 km/h is 7 ? 7,5L. een dieseltje van 20j oud doet het nog beter..
- rammel in de gordelspanner (beide kanten), mag niet zijn (laat ik nog wel nakijken). maar dat is begrijpbaar als je ziet hoe dat is afgewerkt (slecht systeem, veel plastic, niet stevig)
- voor een lexus is de isolatie toch redelijk ondermaats (wind en rolgeluid), voor lange afstanden zeer storend
- de regensensor is echt slecht, soms wacht ie net te lang om te vegen, en soms veegt ie als er nauwelijks ergens een druppeltje te zien is. zeker niet consistent.
- je kan niet je deuren sluiten (met sensor op handvat) tot alle deuren dicht zijn. moet je dus wachten tot mevrouw ook haar deur heeft gesloten, wat al eens kan duren. bij audi kan je al vergrendelen van zodra bestuurdersportier dicht is
- open dak vergeten sluiten = terug contact op, schermpje navigatie gaat open, dak sluiten en terug contact af. handig dat er een biepje is maar dat is pas als contact afstaat en deur open gaat, helpt dus weinig.. (zeer dom)
- buitenspiegels blijven waterdruppels opliggen. bij audi bij starten wordt in bepaalde gevallen de spiegelverwarming vanzelf opgezet (denk 15min). ik heb nooit iets moeten doen voor regendruppels op buitenspiegels daar.
- bij neerklappen van achterbank goed kijken dat gordelstuk plat ligt gelijk met de zitbank, anders heb je een deuk in je zitbank voor een lange tijd (weinig slim van Lexus om dat niet anders op te lossen)
- contact laten aanstaan en wachten in de wagen met verwarming aan zorgt voor elke 10min herstart van de motor met een schommelbeweging tot gevolg, zeer irritant
- hendels instrumentarium niet verlicht, dat betekent zoeken naar mistlichten bijvb in donker (iets dat je niet veel gebruikt)
- geen 24 uurs klokje (serieus?)
Kortom toch meer van verwacht van een wagen van net geen 41.000? (belgische prijs).
Lexus mag zeker eens dringend bij de duitsers gaan kijken voor die electronische snufjes voor mij! ;-)
Ok, je leert er wel mee leven maar toch telkens opnieuw die kleine dommigheden. Je vergeet het telkens, sensoren en biepjes + bepaalde design keuzes moeten slimmer zijn.
Ik begrijp dat sommige dingen design keuzes zijn mbt 'hybride', maar toch. Er zit veel op, maar het werkt niet allemaal naar behoren of slecht doordacht.
Uiteraard, er zijn ook goeie dingen. Maar die zijn aan de beperkte kant als je de negatieve dingen bekijkt.
Only my 2 cents.. ;-)