Doen: Bosch Aerotwin ruitenwisser (flatblade)

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Omdat mijn ruitenwissers aan vervanging toe waren keek ik ff op internet wat nu goede wissers waren. Uit een test van de ANWB kwam de Bosch Aerotwin als beste uit de bus. Deze ruitenwissers worden ook wel flatblade genoemd en hebben alleen maar voordelen. So far de theorie.

Het opzetten was letterlijk in 20 seconden gebeurd. En toegegeven, ik merkte direct het verschil nadat we in een wolkbreuk terecht kwamen op de snelweg in Duitsland. Je hoort ze niet, ze wissen beter, er blijft geen irritante streep in het midden achter van de linker wisser, de druk wordt gelijkmatig verdeeld en....ze zien er veel mooier uit.

Dus mocht je toe zijn aan nieuwe wissers, en je maakt nog gebruik van de traditionele ruitenwissers, dan adviseer ik je echt om de flatblade Aerotwin wissers van Bosch te nemen. ? 40 piek per set.

Happy cruising!

Boudi
 

Bijlagen

  • BOS-3397118923-03.JPG
    BOS-3397118923-03.JPG
    333 KB · Weergaven: 42

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Die gebruik ik ook sinds een jaar.

Ik weet niet of ze beter of slechter zijn, bij aanschaf moesten de wisserbladen vervangen worden :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het staat zeker gelikter ;)

Ben benieuwd hoe die van mij eruit komen in die test (cheap-@ss flatblades via E-bay). Hoewel ik er niet teveel van had voorgesteld, ben ik er beslist tevreden over.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Die had ik op mijn Polo ook altijd (standaard VW) maar na verloop van tijd geven ze dezelfde problemen als alle andere ruitenwissers... Net zoveel strepen als anderen.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
het ligt natuurlijk ook aan de toestand van de voorruit! :)

mijn voorruit zit vol met steenslagpitten en gaan die wissers helemaal hard
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Over de kwaliteit of voordelen ervan weet ik niet en veel hangt inderdaad af van de toestand van je ruit.

Kan je eigenlijk de oude uitvoeringen nog krijgen??

Persoonlijk vind ik deze aardslelijk en geef mij maar de oude uitvoering...... :neutral:
Maar als het niet anders kan zal ik ook moeten vrees ik.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kan je eigenlijk de oude uitvoeringen nog krijgen??

Bedoel je de originele met 'veertjes' ? Ja, die zijn gewoon leverbaar, zelfs enkel de rubber inlay.
Overigens liggen die wissers bij mij onder de motorkap, dus je ziet er sowieso niet veel van.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
GPS-10 zei:
Kan je eigenlijk de oude uitvoeringen nog krijgen??

Bedoel je de originele met 'veertjes' ? Ja, die zijn gewoon leverbaar, zelfs enkel de rubber inlay.
Overigens liggen die wissers bij mij onder de motorkap, dus je ziet er sowieso niet veel van.

Ja, die met veertjes.

Das ook waar dat je er niet veel van ziet....
Maar als ik ze moet vervangen, zullen het terug de originele worden.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
705
142
43
Jeroen zei:
het ligt natuurlijk ook aan de toestand van de voorruit! :)

mijn voorruit zit vol met steenslagpitten en gaan die wissers helemaal hard

In die Polo heb ik in 4,5 jaar zo'n 4 voorruiten versleten, dus erg veel putjes zullen er niet in gezeten hebben.