Driften in de sneeuw

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Het valt mij eigenlijk een beetje tegen dat er na drie dagen van sneeuw er hier nog geen topics zijn over driften in de sneeuw.
Ik heb me lekker uitgeleefd met de Spark (handremmetje en mijn slipcursus kwam goed van pas)
En op zaterdag nog even met de audi een paar 4 wieldrift bochtjes.

Helaas geen filmpjes van, want niemand (behalve mijn zoon) wil dan met me meerijden.... :roll:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat komt wellicht omdat de meesten geen handremmetje hebben, of uitschakelbare VSC/TRF/ABS/DTP/TRM systemen :p

Maar zonder gekheid, ik had exact dezelfde gedachte. Ben tevens benieuwd hoe de CT het doet op ijs en sneeuw. Maar wellicht, geen nieuws is goed nieuws?
 

Johann

Hoort erbij
27 dec 2010
31
0
0
IS-F met alles aan en winterbanden wilde in de automaat stand, geen power mode, niet driften.
Misschien dat de kont er op sneeuw een centimeter uit kwam maar dan was het gewoon weg vermogen.
Heb verder geen poging gedaan omdat we met meerdere auto's met familie ergens heen moesten...

Power mode op droog asphalt lukt wel maar denk niet dat de winterbandjes er blij mee zijn. Ze zijn immers maar een mm of 4 winterband. :sucks:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
micdee zei:
Het valt mij eigenlijk een beetje tegen dat er na drie dagen van sneeuw er hier nog geen topics zijn over driften in de sneeuw.
Ik heb me lekker uitgeleefd met de Spark (handremmetje en mijn slipcursus kwam goed van pas)
En op zaterdag nog even met de audi een paar 4 wieldrift bochtjes.

Helaas geen filmpjes van, want niemand (behalve mijn zoon) wil dan met me meerijden.... :roll:


Ik heb er ook van genoten ;)
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Alor zei:
Ja natuurlijk hebben we gedrift :D en wel met de Aygo en z'n handremmetje... Lekker glijen om bergen oud ijzer en rvs :D.
Met de IS is er niks an, die doet niet wat ik wil met z'n eigenwijze automaat.



versnelling kiezen of min lo. komt het helemaal goed.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
haha ik ook al zat er gister wel eentje lijkbleek naast me die vond het minder leuk! :D

ik sta er nog wel van te te kijken hoe goed die snowcontrol ingrijpt, zo kon ik gelukkig nog wel het parkeerdek af. hiervoor ook alleen maar oude bakken zonder deze functie gereden daar niet van :p
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Die ouwe van me verklaarde me voor gek... En die wat totaal nie blij met me drift partijen op de parkeerplaatsen bij de mac!! Maar hij zou graag een big max eten!! :D:D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ben er helaas niet aan toegekomen. Veels te koud buiten :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Niet anders dan bij het afrijden van de rotondes VOL op het gas gaan staan :D

De wagen stuiterd alle kanten op, links rechts. Wel een gaaf gezicht de mensen die verschrikt kijken ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ja, ik deed dat een paar dagen terug. De bocht om, vol gas en de auto laten glijden. Wel TRC uit ;)
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Vrijdag ff de andere wieltjes eronder gezet 20inch achterin en toen ff een rondje stad gedrift met de gs300, ging wel heeel makkelijk moet ik zeggen! Eerst ff op industrie en toen zo door de stad driftend naar huis :rulez:
Daarna niet meer gereden, kan nooit goed zijn dat gestuiter over de weg nu 't sneeuw bevroren is, had 't vorig jaar met me Passat en zat gelijk speling in me stuur! Dus de GS300 blijft lkkr staan.