- 29 jun 2015
- 169
- 66
- 28
Goedenavond Lexus liefhebbers in het vaderland -)
Mijn prachtige safierblauwe RC 300h heeft een erg vervelende eigenschap, waar mijn Franse dealer geen raad mee weet...
Ik maak sinds jaar en dag (volgens mij al 20 jaar) gebruik van de functie "auto" om het klimaat in mijn auto's te regelen. De temperatuur op 21 of 22 graden en verder geen omkijken naar. De Toyota's en diverse Lexussen regelden gewoon een aangenaam binnenklimaat.
Mijn nu 1 1/2 jaar oude RC heeft een zeer vervelende eigenschap: bij gebruik van de "auto"-stand gaat vrijwel alle lucht naar de 4 roosters midden in de auto en koelt hij veel meer dan mij lief is. Ook na een tijd rijden komt er 10 tot 12 graden koude lucht uit alle roosters en dat is erg vervelend. Boven en beneden vrijwel geen lucht. Bovendien gaat de auto op de meest rare momenten naar de recirculatiestand, terwijl daar - volgens mij- geen enkele reden is.
Bij gebruikmaking van de toets om de luchtstand zelf te regelen komt er een kleine stroom uit de middenroosters en ook lucht boven bij de voorruit en bij de voeten. De temperatuur wordt dan min of meer gehandhaafd en er is geen sprake meer van ijskoude lucht.
Mijn RC is inmiddels tweemaal bij de dealer geweest, waar geen onregelmatigheden (softwarematig of qua voelers) werden geconstateerd. Ik werd verleden week naar huis gestuurd met de mededeling dat de werking van de verwarming in mijn auto een eigenschap van de auto is.
Heeft ??n van de kenners hier een idee waar men zou moeten zoeken ? Lexus Frankrijk heeft geen idee en evenmin mijn dealer. En ik ben niet erg blij met een niet goed werkende auto, waar je regelmatig zelf de luchtstromen moet regelen.....
Dank voor een beetje meedenken.
Ik heb vandaag overigens een leuke rit in mijn voortuin gemaakt: op de foto zie je de RC met op de achtergrond de Tourmalet, die een kleine 2 uur rijden (lekker sturen !) bij mij vandaan ligt.
Mijn prachtige safierblauwe RC 300h heeft een erg vervelende eigenschap, waar mijn Franse dealer geen raad mee weet...
Ik maak sinds jaar en dag (volgens mij al 20 jaar) gebruik van de functie "auto" om het klimaat in mijn auto's te regelen. De temperatuur op 21 of 22 graden en verder geen omkijken naar. De Toyota's en diverse Lexussen regelden gewoon een aangenaam binnenklimaat.
Mijn nu 1 1/2 jaar oude RC heeft een zeer vervelende eigenschap: bij gebruik van de "auto"-stand gaat vrijwel alle lucht naar de 4 roosters midden in de auto en koelt hij veel meer dan mij lief is. Ook na een tijd rijden komt er 10 tot 12 graden koude lucht uit alle roosters en dat is erg vervelend. Boven en beneden vrijwel geen lucht. Bovendien gaat de auto op de meest rare momenten naar de recirculatiestand, terwijl daar - volgens mij- geen enkele reden is.
Bij gebruikmaking van de toets om de luchtstand zelf te regelen komt er een kleine stroom uit de middenroosters en ook lucht boven bij de voorruit en bij de voeten. De temperatuur wordt dan min of meer gehandhaafd en er is geen sprake meer van ijskoude lucht.
Mijn RC is inmiddels tweemaal bij de dealer geweest, waar geen onregelmatigheden (softwarematig of qua voelers) werden geconstateerd. Ik werd verleden week naar huis gestuurd met de mededeling dat de werking van de verwarming in mijn auto een eigenschap van de auto is.
Heeft ??n van de kenners hier een idee waar men zou moeten zoeken ? Lexus Frankrijk heeft geen idee en evenmin mijn dealer. En ik ben niet erg blij met een niet goed werkende auto, waar je regelmatig zelf de luchtstromen moet regelen.....
Dank voor een beetje meedenken.
Ik heb vandaag overigens een leuke rit in mijn voortuin gemaakt: op de foto zie je de RC met op de achtergrond de Tourmalet, die een kleine 2 uur rijden (lekker sturen !) bij mij vandaan ligt.