een zeer ongelukkige CT-rijder

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
vandaag reed ik lekker richting huis rond half twee en na een anderhalf uur was ik bijna thuis opeens file op de A4 nabij afslag rijswijk...
dus najah rustig aansluiten dus... nadat er 3 banen worden afgesloten zie ik verderop een hoop zwaailichten jahoor een ongeval.

na een half uur rol ik dichterbij het ongeluk en dan zie ik het..... de nachtmerrie van elke lexus bewonderaar... een mooie witte CT dwars over de snelweg geparkeerd met een opengeknipt dak en een hoop mensen van de hulpdiensten erbij!

zonde van de CT natuurlijk! ik had er een uur later nog kippevel van!

natuurlijk gaan de gedacht uit naar de lexus rijder zelf! hopelijk is het met hem/haar goed afgelopen en loopt hij/zij snel weer het ziekenhuis uit!
:flowers:

 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
blijft toch altijd een raar gezicht om een auto open geknipt tezien! hopelijk is idd de bestuurder of bestuurster inmiddels weer thuis.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wow, zonde. Ik hoop dat de berijder(s) okay zijn.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Daar krijg ik nu geen kippevel van, je moet zo maar rekenen de man moest er uit en een auto is maar blik. Goed verzekerd en klaar. Wees blij dat er hulpdiensten zijn met zulk materiaal. Gister ook weer een bizar ongeluk in Duitsland gezien met opengeknipte BMW's. De overlevingskansen worden steeds groter met alle plofzakken en ja helaas soms wordt je auto dan een tijdelijk cabrio. :D
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Coordinator zei:
Daar krijg ik nu geen kippevel van, je moet zo maar rekenen de man moest er uit en een auto is maar blik. Goed verzekerd en klaar. Wees blij dat er hulpdiensten zijn met zulk materiaal. Gister ook weer een bizar ongeluk in Duitsland gezien met opengeknipte BMW's. De overlevingskansen worden steeds groter met alle plofzakken en ja helaas soms wordt je auto dan een tijdelijk cabrio. :D

ik ben het helemaal met je eens. ik was dan ook laatst bij een open-dag van de brandweer wezen kijken en de technieken en apparatuur die ze hebben is de laatste jaren ook flink verbetert. ik ben dan wel gek op me auto maar in dit geval als er niets anders op zit laat ik me echt wel eruit knippen in plaats van letsel oplopen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
ik ben dan wel gek op me auto maar in dit geval als er niets anders op zit laat ik me echt wel eruit knippen in plaats van letsel oplopen.

Dat kun je veelal niet zelf bepalen. Brandweer/ambu zal dat naar gelang hun bevindingen beslissen.

Je leest ook wel eens over vriendelijke automobilisten die hulp bieden aan het slachtoffer en deze in hun auto plaats laat nemen. Slachtoffer krijgt opeens pijn in de rug of nek en dan gaat je dak eraf (letterlijk en figuurlijk) ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja inderdaad, tijdje terug nog zoiets bij een Bentley in Engeland dacht ik.
Sorry maar geen slachtoffers in mijn auto. Of ze moeten miljonair zijn, dan mag 't...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
KWP zei:
.............................. Of ze moeten miljonair zijn, dan mag 't...

Ja, daarom vraag ik altijd of ze internetbankieren en wat hun inlognaam en code is, anders bij welke bank ze bankieren en wat hun bankrekening nummer is, zodat ik dat even kan controleren, want iedereen kan wel zeggen dat ie miljonair is..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
zodat ik dat even kan controleren, want iedereen kan wel zeggen dat ie miljonair is..

Dan kun je bedrogen uitkomen, aangezien het slachtoffer niet de veroorzaker van het ongeluk hoeft te zijn en bij die moet je zijn om je dak er weer op te laten plakken :D
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
A4, witte Lexus CT, zou dat niet die dame kunnen zijn die door sommige is gespot en gemeld in het topic "Collega op de snelweg"? Ik hoop iig dat het met bestuurder (v/m) en eventuele bijrijders goed gaat... Ooit zelf een ongeluk gehad waarbij ik op z'n kop eindigde zonder verwondingen, maar sindsdien krijg ik altijd een knoop in mijn maag als er ergens iets gebeurd is of als er ineens hard geremd dient te worden...

En laten we hopen dat het met de zwaan ook goed gaat natuurlijk...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ooit zelf een ongeluk gehad waarbij ik op z'n kop eindigde

Daar heb je dus flink geluk gehad en gelukkig kun je het navertellen. Ik kan me redelijk goed voorstellen dat dergelijke ongelukken enige emotie bij je oproepen. Sowieso een rotgezicht als je die wrakken soms ziet en bedenkt dat er iemand in heeft gezeten.

Een collega heeft ooit een vrachtwagen achterop gekregen. Auto total loss, schijnbaar ongedeerd uitgestapt, echter, kreeg na korte tijd vage nekklachten (whiplash). Is inmiddels volledig arbeidsongeschikt. Je kunt dan soms maar beter wat botten breken....
 

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Knipt u maar! :mrgreen:

Noem me een sensatiezoeker maar ik had graag gezien hoe de rest van de ct er uit zag/zich gehouden heeft! :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GPS-10 zei:
Ooit zelf een ongeluk gehad waarbij ik op z'n kop eindigde

Daar heb je dus flink geluk gehad en gelukkig kun je het navertellen. Ik kan me redelijk goed voorstellen dat dergelijke ongelukken enige emotie bij je oproepen. Sowieso een rotgezicht als je die wrakken soms ziet en bedenkt dat er iemand in heeft gezeten.

Een collega heeft ooit een vrachtwagen achterop gekregen. Auto total loss, schijnbaar ongedeerd uitgestapt, echter, kreeg na korte tijd vage nekklachten (whiplash). Is inmiddels volledig arbeidsongeschikt. Je kunt dan soms maar beter wat botten breken....


Daarom, ook heb je schijnbaar niets, en ook veel later nog niets, altijd naar een dokter gaan en een verklaring laten doen.
Als je maanden later klachten krijgt heb je een issue dat je niet na het ongeluk niet bij de dokter bent geweest.
Het fijne weet ik er niet van, maar krijg dit regelmatig te horen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In veel gevallen treden klachten snel op, in ieder geval na een paar dagen of week. Meestal gaan de klachten op korte termijn vanzelf weer over, maar kan ook blijvend zijn. Een ander punt van problematiek kan zijn dat veel (huis)artsen erg voorzichtig zijn of zich niet wagen aan een 'uitspraak', omtrent letselschade.

Soms is het letsel niet of nauwelijks zichtbaar en bewijs dan maar wat. Je moet je dus voorstellen dat bij een whiplash de nek globaal zo'n 6-7 cm wordt uitgerekt..

Uiteraard is het wel zaak om klachten z.s.m. te melden, maar heb je daarna vaak een letselschade deskundige en advocaat nodig om ten strijde te trekken tegen de verzekering (immers, er is toch niets te zien?). Deze letselschadebureaus beschikken over een eigen medisch team om het verhaal kracht bij te zetten. Men is dan veelal weer jaren verder om de verzekering tot uitbetalen te dwingen (als je dan nog wat krijgt, vanwege de hoge juridische kosten).

Bron: mijn collega..

Tip; zet je neksteun op de goede hoogte ;)