Ehrgeiz stelt zich voor!

Ehrgeiz

Hoort erbij
23 okt 2013
66
2
0
Hallo iedereen, mijn naam is Michael, 27 jaar en al sinds jongs af aan een behoorlijke liefhebber van Japanse auto's. Op m'n 17e kocht ik een Amerikaanse MR2 turbo en sindsdien heb ik alleen maar Japans gereden! Drie MR2's (SW20) in totaal, een Nissan 200SX S13, Honda Civic EG, Toyota Celica AT200,Toyota Supra MKIV.. En momenteel ben ik in 't bezit van een witte Toyota Celica GT Four uit 1994, rechtsgestuurd WRC model. Echter wordt deze vanavond verkocht en dan wil ik gaan kijken voor een nette Lexus IS200 (eerste model). Oersterk, mooi, vrij luxe, RWD en genoeg potentie voor meer fun. :rulez: Hoop er snel een te vinden die aan m'n eisen voldoet en er netjes uit ziet.

Dit is m'n huidige ride:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op 't forum Michael!

Geen verkeerde auto geschiedenis :rulez: Succes met de verkoop en aanschaf IS200.
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier Michael, en veel succes met de zoektocht, weet zeker dat de Lexus je niet teleursteld.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
welkom en leuk wagenparkje heb je gehad. :worship:
Je gaat wel een paar pk-tjes achteruit denk ik. :p
Maar daar krijg je een bullet-proof auto voor terug,spreek uit ervaring... :rulez:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Sodeju hee, dat is een leuk wagenpark. Natuurlijk is een IS geweldig, maar waarom het witte monster verkocht? Tijd voor iets nieuws?
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, en succes met de zoektocht naar een, voor jou, geschikte IS :D
 

Ehrgeiz

Hoort erbij
23 okt 2013
66
2
0
Bedankt voor het warme welkom! :) De GT Four was erg tof maar er zat teveel werk aan. Bovendien heb ik de IS200 altijd al een verschrikkelijk mooie wagen gevonden en aangezien ik regelmatig met vrienden op stap ga was het gewoon afzien in de Celica elke keer. Als ik weer vermogen wil ga ik me eens verdiepen in een 1JZ/2JZ swap.. ;)

On another note; zaterdag heb ik dus al een IS200 gekocht! Eigenlijk de eerste waar ik ben wezen kijken, misschien niet erg handig maar voor die prijs kon ik hem niet laten staan. Het is een zwarte met 6-bak uit 2002, niet in perfecte staat (er zit een deukje in die ons pas opviel nadat ik hem gekocht had.. zucht) maar hij rijdt echt geweldig en met een beetje liefde wordt het weer een prachtige auto. Mijn broertje is poetser dus de DAP gaat er z.s.m. overheen. :D

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het rijdt echt zo comfortabel vergeleken met die Celica joh, heerlijk! Hoe weet ik trouwens welke uitvoering ik heb, en welk diff enzo eronder zit?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! Ik hoop dat je deze wel langer houdt! :p Ik volg je sinds je de zwarte celica had op de ww forum... Je kunt kijken of je een sport hebt op de VIN nr als het goed is, zoals in de topic hierboven wordt vermeldt, anders een grasveldje zoeken en hard wegtrekken, 2 strepen = LSD :p... als het niet aftermarket is aangebracht, dan kun je kijken naar de pedalen.. heb je van die aluminium pedalen? en 2-tone stuur/dash? dan is het wss een sport.. maar die van je staat te hoog op zn poten voor een sport, maar dat weet ik niet zeker...
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
LSD?
Je kan je diff altijd nog vastlassen:
diff-fail.jpg


Dan kan je pas echt strepen trekken! :rulez:

Btw. mooie bak! Veel plezier ermee!
 

Ehrgeiz

Hoort erbij
23 okt 2013
66
2
0
mlcoolj zei:
welkom hier! Ik hoop dat je deze wel langer houdt! :p Ik volg je sinds je de zwarte celica had op de ww forum... Je kunt kijken of je een sport hebt op de VIN nr als het goed is, zoals in de topic hierboven wordt vermeldt, anders een grasveldje zoeken en hard wegtrekken, 2 strepen = LSD :p... als het niet aftermarket is aangebracht, dan kun je kijken naar de pedalen.. heb je van die aluminium pedalen? en 2-tone stuur/dash? dan is het wss een sport.. maar die van je staat te hoog op zn poten voor een sport, maar dat weet ik niet zeker...

Haha, sinds m'n zwarte Celica jaag ik door auto's heen inderdaad.. En elke keer was het het n?t niet. De Supra was een nonturbo automaat.. De MR2's zijn te klein.. De GT Four is zwaar (in vergelijking met Impreza's en Evo's) en de aftermarket daarvan vond ik niet zo boeiend. Ik ben behoorlijk into wielen en 5x100 is gewoon klote. Ben dan ook echt blij dat de IS200 5x114,3 heeft, anders had ik hem misschien niet eens gekocht. Mooiste zou zijn als ik ergens een brede set 18" SSR Professors of Work Meister vandaan kan toveren. :mrgreen:

Denk ook dat het geen Sport is. Maakt opzich niet uit, er komt uiteindelijk wel een schroefsetje onder en misschien wat verstevigingen hier en daar (in de vorm van strutbars).
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
cool! I weet dat je gek op wielen bent en dat is alleen maar goed! :D Keep us posted!
 

Ehrgeiz

Hoort erbij
23 okt 2013
66
2
0
Heb de 18" Varrstoen van Joop gekocht hier op het forum. Had ze graag wat breder gewild maar voor nu is het prima! Wil ze eigenlijk pas monteren zodra de auto verlaagd is, dus foto's houden jullie tegoed.
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Bij altezza kun je op het chassisnr plaatje aflezen of er standaard een lsd is. Weet niet of dit ook voor lexus geld.

WP_20131212_002.jpg

A01A - 3.916 ratio Open Centre
A01B - 3.916 ratio Torsen LSD
A02A - 4.083 ratio Open Centre
A02B - 4.083 ratio Torsen LSD

De B geeft aan of je een LSD hebt.

Ik heb A01A, dus helaas geen lsd aanwezig. Maar wat niet is.... (hint)

WP_20131212_005.jpg