Einde-Garantie-Check?

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Mijn Lexus IS 300h nadert de leeftijd van 10 jaar en dat betekent dat de garantie binnenkort voorbij is. Ik weet dat BMW een einde-garantie controle aanbiedt - doet Lexus ook zoiets?

Als Lexus niet zoiets kent als een einde-garantie-check, zijn er zaken waar ik goed aan doe om die te (laten) checken voor het einde van de garantie? De auto voelt wat mij betreft aan alsof ie nog geen twee jaar oud is en met een kilometerstand van minder dan 110.000km heeft ie natuurlijk nauwelijks wat voor z'n kiezen gehad, maar toch: hoe sluit ik de 10 jarige garantieperiode verstandig af? :)
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
296
170
43
De dealer waar je altijd komt, vragen of ze zo'n eindcheck voor je willen doen. Kan met niet voorstellen dat ze zoiets weigeren. Maar als ze wel weigeren, dan kun je altijd een aankoopkeuring plannen.😉
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
De dealer waar je altijd komt, vragen of ze zo'n eindcheck voor je willen doen. Kan met niet voorstellen dat ze zoiets weigeren. Maar als ze wel weigeren, dan kun je altijd een aankoopkeuring plannen.😉
Heb online een afspraak voor onderhoud ingepland bij Lexus Rotterdam en meteen gevraagd of ze een einde-garantie-check kunnen doen. Ben benieuwd of ze zoiets doen en wát ze dan precies doen.

Wat zouden de meest logische zaken zijn om te (laten) checken?
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Lijkt mij...aandrijflijn, veren en schokdempers, hybride pakket, alle electronica, stuurinrichting, alle vloeistoffen, remschijven en blokken en het hele remsysteem, motor checken op gekke geluiden, koplampen, automaat, gewone accu...dit soort dingen lijkt mij standaard...succes