- 22 dec 2012
- 5
- 0
- 1
Op 5 april 2013 is mijn Lexus CT200h afgeleverd in Rotterdam. Inmiddels dus bijna 3 maanden gereden en 7700 km afgelegd. Zowel op de autoweg als in stadsverkeer. Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. De opmerkingen, die ik heb zijn voornamelijk kleinere zaken. Waarom geen automatisch inklapbare buitenspiegels. Als je ze voor het uitzetten van de auto de spiegels inklapt en na het uitzetten op het knopje drukt, klappen ze weer uit bij het opnieuw starten. Lijkt mij toch een kwestie van software aanpassen. Helaas! Het minste aan de auto vind ik de radio. Ik heb bewust gekozen om geen scherm te nemen, maar een aparte TomTom, waarvoor overigens prima een aparte houder is gemonteerd geheel in stijl met het leer. Bluetooth werkt goed en snel, maar neemt geen contacten over van mijn telefoon. Ook kan er niet automatische worden omgeschakeld van de ene (gekoppelde) telefoon naar een andere (gekoppelde) telefoon. De titel van CD en nummer worden niet weergegeven van een CD, maar wel weer van een USB-stick. De knop TEKST heeft daar verder geen invloed op. Het geluid is overigens goed. De doorlopende pingel van de achteruit kan gelukkig uitgezet worden. Goed is dat de automatische ruitenwisser zonder aan te zetten direct werkt. Helaas is niet goed te zien of de ruitenwisserschakelaar in de juiste stand staat. De stoelen zitten uitstekend en ook het schuifdak is zeer plezierig. Verder is een hybrid wel even wennen. Zie mijn vraag over de Nstand voor de wasstraat. Bij het stoppen van de auto direct in de P-stand is wel prettig.De CVT versnelling vind ik prima. Geluid is wennen maar stoort mij absoluut niet. Verder gewoon even wennen aan de auto en uitvoering.
Zoals eerder aangegeven houd ik alle kosten en verbruik nauwkeurig bij. Ik rijd vrij rustig (vind ik) voornamelijk in de Normale stand in gecombineerde trajecten stad/snelweg. Overall na 7703km totaal 512,92 liter getankt, hetgeen uitkomt op een gemiddeld verbruik van 1 op 16,4 (6,1/100). Opvallend is dat het verbruik op de snelweg hoger is dan bij gecombineerde ritten. De laatste km?s gereden op de Duitse Autobahn met een snelheid van 150km/uur. Rijdt uitstekend, maar verbruik is daarbij is 1 op 14,9 (6,7/100) Vergeleken met mijn vorige auto (Volvo S60) overigens netjes. Op basis van mijn huidige ervaringen zal ik uitkomen op een verbruik van 1 op 17 (5,9/100). Het verbruik op een tankbeurt varieert van 1 op 14,3(7,0/100) tot 1 op 18,6 (5,4/100) Ik tank als het lampje gaat branden en tank niet tot de laatste druppel af.
Gerekend over een afschrijving van 5 jaar zijn de kosten tot nu toe ? 0,43 per km, inclusief verzekering.
Ik zal na verloop van tijd e.e.a. over mijn ervaringen weer publiceren. Reacties zijn natuurlijk welkom.
posting.php?mode=post&f=41#
Zoals eerder aangegeven houd ik alle kosten en verbruik nauwkeurig bij. Ik rijd vrij rustig (vind ik) voornamelijk in de Normale stand in gecombineerde trajecten stad/snelweg. Overall na 7703km totaal 512,92 liter getankt, hetgeen uitkomt op een gemiddeld verbruik van 1 op 16,4 (6,1/100). Opvallend is dat het verbruik op de snelweg hoger is dan bij gecombineerde ritten. De laatste km?s gereden op de Duitse Autobahn met een snelheid van 150km/uur. Rijdt uitstekend, maar verbruik is daarbij is 1 op 14,9 (6,7/100) Vergeleken met mijn vorige auto (Volvo S60) overigens netjes. Op basis van mijn huidige ervaringen zal ik uitkomen op een verbruik van 1 op 17 (5,9/100). Het verbruik op een tankbeurt varieert van 1 op 14,3(7,0/100) tot 1 op 18,6 (5,4/100) Ik tank als het lampje gaat branden en tank niet tot de laatste druppel af.
Gerekend over een afschrijving van 5 jaar zijn de kosten tot nu toe ? 0,43 per km, inclusief verzekering.
Ik zal na verloop van tijd e.e.a. over mijn ervaringen weer publiceren. Reacties zijn natuurlijk welkom.
posting.php?mode=post&f=41#