Even voorstellen jwvdw

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Al jaren heb ik diverse Toyota?s met veel plezier gereden. Op dit moment hebben we nog een Prius 2 uit 2004 op LPG (Prins installatie en JML-smeringssysteem). Daarnaast nog een Previa uit 2003. Doordat ??n van mijn medewerkers meer rijdt ben ik met regelmaat de Prius kwijt. Jullie voelen het al aankomen. Komend jaar ga ik mijn droom verwezenlijken en wordt het wagenpark met een Lexus uitgebreid. Mijn partner had maar ??n eis en dat was dat de auto grijs was :). (De andere twee zijn dat namelijk ook).

Ik ben bijna 2 meter en 47 jaar en reed een 60.000 km per jaar en wilde iets comfortabeler zitten dan de Prius dit vanwege beperkte rugklachten. Lang heb ik getwijfeld tussen de LS en de GS.

Inmiddels heb ik een Lexus gereserveerd. Per 5 januari ga ik een Lexus GS300 Executive bouwjaar 2000 rijden (als Youngtimer) en heb er veel zin in.

Ik heb het Lexusforum al aardig afgestruind en kwam goede tips tegen. Over de verchroomde grill, de remklauwen, witte knipperlichtjes enz. Ik heb voor komende maanden voldoende inspiratie op gedaan wat ik wil aanpassen aan de auto.

Belangrijk vind ik echter het comfort van de auto. Dat staat bij mij op ??n. Ik hoef niet zo nodig vierkant door de bocht maar mag daar waar mag graag doorrijden. Zo rijd ik met regelmaat de A31 in Duitsland. Lijkt me een genot in de Lexus.

Ik zal jullie advies met regelmaat vragen. Wel komt de auto in onderhoud bij de Toyota dealer in Veendam. Daar heb ik goede ervaringen mee. Een enkel dingetje doe ik dus zelf.

Mvg Jan-Willem
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Jan Willem. Welkom op het forum! De stoelen van de Prius laten inderdaad te wensen over :) Zeker voor langere mensen. Hoe dan ook heel veel plezier met de auto. Met het comfort komt het wel goed :)
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Er zijn maar 2 dingen zeker in het leven, genieten van een autorit (mits het een Lexus is) en het einde van de rit des levens. btw Welkom!
 

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Die laatste rit stel ik hopelijk nog even uit. De eerste hoop ik nog vele te maken en begin daar 5 januari mee. Ik kan eigenlijk niet wachten!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom Jan-Willem, goed begin van 't nieuwe jaar :thumbsup:

Wel een punt van aandacht: weet zeker dat je veel beter gaat zitten in de GS (goed verstelbaar, lendesteun, kantelen, etc.), maar de zitting zelf is misschien iets aan de korte kant m.b.t. je lengte. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar gezien je rugklachten zou dat op lange ritten een puntje kunnen zijn. Dat zou je dan nog eventueel kunnen opvangen met een speciaal daartoe bestemd kussentje oid.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Welkom Jan-Willem, goed begin van 't nieuwe jaar :thumbsup:

Wel een punt van aandacht: weet zeker dat je veel beter gaat zitten in de GS (goed verstelbaar, lendesteun, kantelen, etc.), maar de zitting zelf is misschien iets aan de korte kant m.b.t. je lengte. Ik heb daar zelf geen problemen mee, maar gezien je rugklachten zou dat op lange ritten een puntje kunnen zijn. Dat zou je dan nog eventueel kunnen opvangen met een speciaal daartoe bestemd kussentje oid.

Je bedoelt feestelijke afsluiting van het oude jaar :p
Welkom jwvdw en gelukkig pas 5 januari met al dat vuurwerk op die mooie Lexus
 

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Welkom Jan-Willem, goed begin van 't nieuwe jaar :thumbsup:

Dat zou je dan nog eventueel kunnen opvangen met een speciaal daartoe bestemd kussentje oid.

Dank je! Heb je een linkje naar zo'n kussentje, ben zeker benieuwd!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je zou hier even inspiratie op kunnen doen: http://www.medipreventiecentrum.nl/w...olstoel-kussen

Ik ben ongeveer zelfde lengte als jij en heb ook een GS300. Voor de goede orde, ik gebruik het zelf dus niet, dus weet niet of dit werkt. Ik kan me wel voorstellen dat op lange ritten iets meer druk aan onderzijde benen gewenst kan zijn.
 

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Ik hou het in gedachte. Dank je voor de tip. Helaas moet ik nog even wachten op de auto. Ik probeer dan eerst de ideale zitpositie te vinden. Als dit niet lukt ga ik verder kijken naar hulpmiddelen:rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja tuurlijk, het scheelt verder dat het een automaat is, dus wdb hoef je niet teveel te manouvreren :thumbsup:
 

Ruudv82

Hoort erbij
8 nov 2012
70
2
0
welkom, jammer, had ik m'n auto toch eerder in de verkoop moeten zetten....
waarom de keus voor een GS300? en geen GS430?
 

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Fiscaal gezien was het voor mij belangrijk om een auto van voor 2000 te hebben. Het kenteken van mijn auto staat op 18 januari 2000 dus erg gunstig. Voor mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit of het een V6 of V8 is. Ik rijd mooi over de weg niet hard :D. Dus was in dit geval de keuze niet op jouw auto gevallen. Hij ziet er overigens mooi uit. Er komt wel een geschikte koper voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruudv82

kadetilek

Hoort erbij
9 dec 2014
99
0
0
Mooi welkom
Dan zal ik mijn IS ook krijgen
Begint me nu toch erg lang te duren
Succes met de nieuwe aanwinstšŸ‘
 

jwvdw

Hoort erbij
14 dec 2014
43
2
0
Dank je! Jij ook. Bij mij is het vervroegd. Ik ga hem morgen al halen. De eerste 300 km worden morgen al gereden:):rulez: