Even voorstellen met een IS200

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Hallo forumleden,


Zojuist aangemeld op dit leuke forum en het leek me wel zo netjes om mezelf en “Lexy” even voor te stellen.

Goed, eerst dus wat over mij.
M'n naam is Sander, 27 jaar en van kleins af aan gek op alles wat met auto's te maken heeft.
Ondanks dat zowat iedereen in de familie Toyota-fan is, begon ik 10 jaar geleden aan m'n autoavontuur met de Duitse merken.
Diverse Mercedes'sen, Opel's, BMW's, later Volvo's en zelfs een Alfa Romeo zijn voorbij gekomen.

Toyota vond ik in technisch opzicht geweldig want betrouwbare en degelijke techniek, echter kon het uiterlijk me nooit echt bekoren, ze hadden voor mij niet de uitstraling die ik wel kon vinden in de voorgaande merken.
Een behoorlijke tijd terug, kocht een kennis van mij een Lexus GS300 en wat was ik onder de indruk van die auto.

Maar hoe geweldig ik de GS ook vond, toch vond ik het niet echt "mijn" type auto.
Gezien m'n leeftijd kreeg ik altijd het gevoel dat als ik er 1 zou kopen men steeds zou denken dat het "de auto van m'n vader" is.

Toch heeft die GS er voor gezorgd dat ik bekend werd met het merk Lexus en zodoende kwam ik erachter dat Lexus wél een aanbieding heeft die echt bij mij past, de IS200.
Qua afmetingen precies goed, niet te groot en niet te klein.
De geweldige Toyota techniek in een jasje wat me aanspreekt.
En natuurlijk de 6 in lijn….

3 jaar is voorbij gegaan in de zoektocht naar een perfecte IS.
En na 2 teleurstellingen, kwam Lexy op m’n pad en was de 3e keer dan eindelijk raak.
Lexy is een IS200 Business uit 2004 in Platinum Silver met nét 2 ton aan kilometers op de klok, de eerste eigenaar was iemand van Louwman en de 2e eigenaar was een echtpaar op leeftijd die een hogere instap wenste (ja echt).

Inmiddels staat Lexy al iets meer dan een maand voor de deur, ben ik bezig gegaan met het reinigen van het volledig lederen interieur en is deze bijna als nieuw.
Van de zomer komt het exterieur aan de beurt en krijgt een polijst en wax behandeling.

Lexy is op de brug gegaan en gelukkig zijn de onderkant en dorpels keihard.
Over 2 maanden gaan we de hele bodem reinigen, al het oppervlakte roest verwijderen en behandelen zodat alles ook perfect blijft en tegelijk komt er dan weer een kleine beurt.
De Bridgestone’s die eronder lagen waren oud en heb ik vervangen voor een nieuw setje van hetzelfde merk.

De plannen die ik nog heb met Lexy zijn eigenlijk om alles zo netjes en origineel mogelijk te houden en waar mogelijk nog verbeteren.

Verder zou ik graag op den duur de 16 inch Business velgen willen vervangen voor de originele 17 inch 5 spaak velgen die onder de Executive en Sport lagen
Deze vind ik persoonlijk erg fraai staan en veel mooier dan de huidige 16 inch velgen.
Bovendien blijft het zo nog steeds netjes en origineel.
Helaas is het toch wel lastig om zo’n setje te vinden in nette staat, wat ik tegen ben gekomen zit vol met oxidatie of volledig ingebrand remstof.

Op de originele radio zou ik graag een Yatour of iets willen zodat ik een usb kan aansluiten, aangezien de cd-speler niet meer goed werkt en ik het dashboard graag origineel wil houden.

De automaatbak is in 2010 voor het laatst voorzien van nieuwe olie, de olie aan de peilstok ziet er gelukkig nog oké uit en ruikt ook niet verbrand maar toch zou ik graag weer verse olie in de automaat willen, helemaal omdat hij nu nog zo smooth schakelt.
Spoelen met allemaal toevoegingen ben ik persoonlijk geen fan van, dus mijn voorkeur gaat uit naar een deelverversing desnoods 2/3 keer.
Hiervoor zal ik Castrol Transmax ATF DEX/MERC Multivehicle gaan gebruiken, omdat deze als enige overeen lijkt te komen met de Toyota type 4 ATF en JASO 1A specificaties die in het boekje staan.


En verder hoop ik natuurlijk nog heel lang te mogen kunnen genieten van Lexy en natuurlijk dit forum :D
Onderaan 2 fotootjes toegevoegd hopelijk is dat gelukt.
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_4768 2.jpg
    thumbnail_IMG_4768 2.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 33
  • thumbnail_IMG_4782 3.jpg
    thumbnail_IMG_4782 3.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

Jvdn

Hoort erbij
27 feb 2020
36
30
18
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier ermee!.

Die automaatolie zou ik gewoon verwisselen dat geeft mij altijd een prettig gevoel, wetende dat de vloeistoffen vers zijn.
 

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier ermee!.

Die automaatolie zou ik gewoon verwisselen dat geeft mij altijd een prettig gevoel, wetende dat de vloeistoffen vers zijn.
Bedankt, komt vast wel goed!
Dat heb ik ook zo, niks fijner dan een auto waar alles fris en vers in zit. :D
Olie is inmiddels in huis dus binnenkort even tijd vrij maken en mee aan de slag gaan.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Mooie bak, dat ziet er fraai uit. Mooi dat het interieur weer bijna als nieuw is.

P.s. je hebt het over Duitse auto's en komt dan onder meer met Volvo en Alfa Romeo. 😁
 

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Mooie bak, dat ziet er fraai uit. Mooi dat het interieur weer bijna als nieuw is.

P.s. je hebt het over Duitse auto's en komt dan onder meer met Volvo en Alfa Romeo. 😁
Bedankt voor het compliment!

En scherp :LOL:
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik begon met de Duitsers, pas later ging ik over naar de Zweden en Italiaan.
Hoewel.... M'n laatste Volvo S40 was eigenlijk meer een Ford Focus en de Alfa 159 een Opel Vectra met een Italiaans jasje aan dus in dat opzicht klopt het Duitse lijstje dan weer wel :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Welkom ! Geniet van je IS. echt een fijne wagen !!
Dankjewel! Dat is het absoluut!
Het verbaasd me elke keer weer hoe fijn deze wagen rijdt.
Zelfs als ik uit een gloednieuwe auto weer in de Lexus stap voelt het nooit als "minder", qua stuurgedrag is de IS gewoon nog altijd top.
Ik denk nu best vaak had ik maar jaren eerder de overstap gemaakt :ROFLMAO:
 
  • Geweldig
Waarderingen: ErwinJDM

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Zelfs als ik uit een gloednieuwe auto weer in de Lexus stap voelt het nooit als "minder", qua stuurgedrag is de IS gewoon nog altijd top
Verklaar me voor gek maar dat idee heb ik ook :sneaky:.

Een aantal jaren geleden had AutoWeek nog die verkapte marketing met AutoWeek LAB. Dan kon je je aanmelden voor een kennismaking met een nieuw model. Ik heb dat een paar keer gedaan. Zo was de laatste keer een kennismaking met de C-HR toen die net gelanceerd was. Er was elke keer een AutoWeek redacteur aanwezig die een praatje deed over de auto vanuit het blad en de ervaringen. Er was ook een vertegenwoordiging van de importeur bij die iets meer vertelde over prijzen en speciale aanbiedingen op die dag. Voordat we gingen rijden vertelde "de importeur" dat Toyota met de C-HR een extra kwaliteitslag had behaald door tegen het Lexus-niveau aan te zitten. Nou, dan heb je mijn aandacht natuurlijk. Ik kwam in een C-HR terecht met iemand die verschillende Mercedessen had bereden. We waren unaniem over de fijne rij-eigenschappen van de C-HR, ook over de donkere achterbank waar je niet veel ziet. Maar we waren het ook eens over die benadering van Lexus-niveau. Dat was wat ons betreft marketingpraat.

Na afloop stapte ik in m'n IS en reed het parkeerterrein af in Lelystad, twee bochtjes verder en ik was tevree. De C-HR is goed, maar het is.geen.Lexus. Echt niet.
 

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Verklaar me voor gek maar dat idee heb ik ook :sneaky:.

Een aantal jaren geleden had AutoWeek nog die verkapte marketing met AutoWeek LAB. Dan kon je je aanmelden voor een kennismaking met een nieuw model. Ik heb dat een paar keer gedaan. Zo was de laatste keer een kennismaking met de C-HR toen die net gelanceerd was. Er was elke keer een AutoWeek redacteur aanwezig die een praatje deed over de auto vanuit het blad en de ervaringen. Er was ook een vertegenwoordiging van de importeur bij die iets meer vertelde over prijzen en speciale aanbiedingen op die dag. Voordat we gingen rijden vertelde "de importeur" dat Toyota met de C-HR een extra kwaliteitslag had behaald door tegen het Lexus-niveau aan te zitten. Nou, dan heb je mijn aandacht natuurlijk. Ik kwam in een C-HR terecht met iemand die verschillende Mercedessen had bereden. We waren unaniem over de fijne rij-eigenschappen van de C-HR, ook over de donkere achterbank waar je niet veel ziet. Maar we waren het ook eens over die benadering van Lexus-niveau. Dat was wat ons betreft marketingpraat.

Na afloop stapte ik in m'n IS en reed het parkeerterrein af in Lelystad, twee bochtjes verder en ik was tevree. De C-HR is goed, maar het is.geen.Lexus. Echt niet.
Nee hoor, begrijp het helemaal :LOL:

De C-HR is absoluut een mooie en goed afgewerkte wagen maar Lexus heeft gewoon dat extra wat een Toyota niet heeft.
Sowieso zal mijn persoonlijke voorkeur altijd uitgaan naar een achterwiel aangedreven sedan, suv's rijden er al genoeg ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Dankjewel! Dat is het absoluut!
Het verbaasd me elke keer weer hoe fijn deze wagen rijdt.
Zelfs als ik uit een gloednieuwe auto weer in de Lexus stap voelt het nooit als "minder", qua stuurgedrag is de IS gewoon nog altijd top.
Ik denk nu best vaak had ik maar jaren eerder de overstap gemaakt :ROFLMAO:
Eensch !
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander_IS200

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Dankjewel! Dat is het absoluut!
Het verbaasd me elke keer weer hoe fijn deze wagen rijdt.
Zelfs als ik uit een gloednieuwe auto weer in de Lexus stap voelt het nooit als "minder", qua stuurgedrag is de IS gewoon nog altijd top.
Ik denk nu best vaak had ik maar jaren eerder de overstap gemaakt :ROFLMAO:
Kan het hier alleen maar eens zijn (en ik rij echt best vaak in vrijwel nieuw (elektrisch) spul).
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander_IS200

Sander_IS200

Nieuw hier
12 feb 2024
7
21
3
Eindelijk de 17 inch 5 spaak velgen gevonden voor Lexy en meteen ff wat nieuwe kiekjes gemaakt, WAT een verbetering t.o.v. de 16 inch Business velgen! :love:
Tevens meteen langs de Toyota dealer gegaan voor de jaarlijkse APK en een beurtje, uiteraard met vlag en wimpel geslaagd zonder enige adviespunten en dat terwijl ik expliciet heb gevraagd om de Lex extra kritisch te bekijken.
Met complimenten van de keurmeester, een nog strakker sturende en beter ogende wagen nu weer helemaal tevreden de weg op. :giggle:
 

Bijlagen

  • 9324 1.jpg
    9324 1.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 28
  • 9324 3.jpg
    9324 3.jpg
    999,5 KB · Weergaven: 27
  • apk.jpg
    apk.jpg
    426,5 KB · Weergaven: 29

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Eindelijk de 17 inch 5 spaak velgen gevonden voor Lexy en meteen ff wat nieuwe kiekjes gemaakt, WAT een verbetering t.o.v. de 16 inch Business velgen! :love:
Tevens meteen langs de Toyota dealer gegaan voor de jaarlijkse APK en een beurtje, uiteraard met vlag en wimpel geslaagd zonder enige adviespunten en dat terwijl ik expliciet heb gevraagd om de Lex extra kritisch te bekijken.
Met complimenten van de keurmeester, een nog strakker sturende en beter ogende wagen nu weer helemaal tevreden de weg op. :giggle:
Poh ! en wat een net set ook !!! de meeste die je ziet zijn erg slecht. Heb je goed gedaan ! Staat 'm goed !
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander_IS200