Even voorstellen, nieuwe Lexus rijder

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Zaterdag gaan we het beleven. Dan halen we onze Lexus IS300 op in Meppel. Ik wilde altijd een IS200, maar deze was me net te mooi.
Het is een oudje, maar met 142.000 km uit 2002 durf ik het aan. Kan er alleen niet achter komen of het een Sport of Executive uitvoering is. Maar dat maakt niet uit. We zijn verliefd.
 

Bijlagen

  • photo5585.jpg
    photo5585.jpg
    58,8 KB · Weergaven: 36
  • photo5586.jpg
    photo5586.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 30
  • photo5587.jpg
    photo5587.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 30

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Schitterende BMW3 killer. Deze eerste IS versie blijft voor mij ook de mooiste. Persoonlijk gezien doet het mij altijd verdriet dat IS200/300 bolides soms ten onder gaan aan fanatieke tuners en ook dit soort auto's in originele staat zeldzaam worden. Ik hoop dat je hem origineel laat. ;) Tip: check de veerschotels op kraken en remschijven op inconsistentie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brinkybunch

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Bedankt voor de leuke reacties en tips,

Ophalen wordt een weekje later. Toyota Meppel heeft vandaag Toyota Experience dag.
Ze willen de aflevering wel netjes en correct afhandelen met persoonlijke aandacht. Dus wordt het volgende week. Trouwens een goed gevoel bij deze dealer. Zeker bij de koop, waar we aangaven (vrouw en kinderen dus ook) dat we deze auto hebben gekocht met ons hart en niet op berekening. Dat resulteerde in veel leuke gesprekken met diverse autogekke medewerkers.

Zelf heb ik geen plannen voor aanpassing, de IS vinden mijn vrouw en ik mooi zoals hij is. (zo zonder emblemen en donkere achterruiten). Mijn oudste zoon heeft andere idee?n, maar die wil later ook echt de tuningswereld in (als dat dan nog bestaat). Hij heeft al uitgezocht dat het, van origine Supra blok relatief makkelijk te voorzien is van dubbele turbo's als je het VVT-i systeem eraf haalt.
Oftewel, deze auto krijgt hij na mijn dood, en daarvoor willen mijn vrouw en ik veel genieten van deze IS.

Veerschotels kraken niet en remmen gaat mooi soepel en, indien nodig, met met zeer grote kracht (test altijd meerdere malen de remmen tijden een proefrit, dit vind ik de belangrijkste delen van de auto, zeker met mijn gezin erin)
 

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Gefeliciteerd met de IS! Super mooie auto en ze rijden geweldig. Zo te zien heb je ook nog de originele velgen, dat is erg mooi meegenomen. Geniet ervan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brinkybunch

Brinkybunch

Hoort erbij
13 sep 2016
98
34
18
Vandaag opgehaald en genoten van de ritjes. Wat een heerlijke auto. Kids en vrouw genieten mee.