Even voorstellen

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Hallo iedereen,
Mijn naam is Kevin en ik vond dat ik me toch even moest aanmelden bij dit forum aangezien ik veel dingen op heb gezocht op google en vaak weer terecht kwam bij het lexus forum. Sinds maart 2016 ben ik de trotse eigenaar van een Lexus IS200 sport uit 2003 en ik kan jullie vertellen dat ik nog geen enkele seconde spijt heb gehad van me aankoop. Hiervoor heb ik 2 keer een golf 4 gehad en de 2e was ik helemaal niet van plan om weg te doen, totdat ik een IS200 op marktplaats zag staan met maar 67.000 km op de teller.
Ik ben altijd al een liefhebber geweest van de IS200 maar de auto?s die ik zag hadden vaak al te veel gelopen of er was iets mis mee waardoor het voor mij niet meer hoefde. Vandaar dat dit de kans was die ik niet kon laten liggen en ben ik dezelfde week nog gaan kijken, terwijl ik zonder hem gezien te hebben al een aanbetaling had gedaan. Eenmaal aangekomen bij de auto, was ik spontaan verliefd, de auto verkeerde in topstaat en had alleen op de voor en achterbumper een klein plekje.
Voor de rest was hij van binnen en buiten helemaal in orde, ik was de 2e eigenaar en voor mij is hij van een oudere man geweest, die hem altijd bij de dealer heeft onderhouden en 3000 km voor de aanschaf heeft hij de distributie riem nog laten vervangen.

Na de aanschaf heb ik gelijk de olie vervangen, het onderhoud wat ik zelf kan doen doe ik ook zelf omdat ik het leuk vindt en aangezien ik tussen de 5 en 8 duizend km de olie vervang scheelt het mij ook weer in de kosten.
Verder heb ik alle filters vervangen samen met versnellingsbak olie en differentieel olie, tevens heb ik recent de koppeling, drukgroep, druklagers en toplagers laten vervangen omdat ik niet wist hoe de vorige eigenaar er mee gereden heeft en ik had gelezen dat een slechte koppeling niet goed is voor de versnellingsbak.
Ook is de accu vervangen en ik heb de onderkant getectyleerd om hem te beschermen voor de komende winter. Alle onderdelen die ik er op zet zijn OEM en voor de rest laat ik zoveel mogelijk bij de dealer doen.

Verder heb ik nog vrij weinig gedaan aan het uiterlijk, behalve de achterklep gecleand op het logo na en ik heb er een dubbel din radio in gezet, wat nog best een gedoe was maar naar 3 keer een stekker bestellen had ik eindelijk een die werkte. Voor de rest probeer ik hem zo goed mogelijk te onderhouden door hem elke week minimaal 1 keer van binnen en buiten helemaal schoon te maken, ook zet ik het leer een keer in de maand weer in het vet.

Met vriendelijk groet,
Kevin.
 

Bijlagen

  • photo5590.jpg
    photo5590.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 40
  • photo5591.jpg
    photo5591.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Mijn eerste was ook een IS200... :rulez:Geweldige auto en ik vind ze nog steeds mooi om te zien!
En met zo weinig op de teller, daar kunnen nog heel veel kilometers bij :grin:

Veel veilige kilometers gewenst!
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Dat zijn ze zeker, fijn gevoel om een betrouwbare auto te hebben.
Dankjewel, dat gaat zeker goedkomen:)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Heeft deze Sport ook een LSD ? of is dat alleen bij de oudere modellen ?
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Bedankt Erwin, die van jou begint er ook steeds mooier uit te zien! Deze heeft voor zover ik weet ook een LSD, er zit ook tractie controle op.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Bedankt Erwin, die van jou begint er ook steeds mooier uit te zien! Deze heeft voor zover ik weet ook een LSD, er zit ook tractie controle op.

Thnx ! Brady , je kunt het wel checken dmv van je chassiscode. Zo heb ik dit destijds gedaan, dit was voor mij wel een vereiste. Kwam toen vaak tegen dat de versie na 2001 het vaak niet had. Terwijl het wel een Sport was met al zijn kenmerken. Heb je ook plannen met de IS ?
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Klopt zoiets las ik ook al maar ik heb net even gekeken en de chassis codes die op internet staan, staan niet op die van mij. Wat ik wel heb is dat als ik een krappe bocht maak, dat ik een wiel voel/hoor slippen, dit moet dan toch aanduiden op een LSD?
Jazeker plannen genoeg haha, maar ik ben nu eerst nog bezig met wat onderhoud, ik wil nog graag de remmerij compleet vervangen. Niet omdat het nodig is maar ik wil graag me remklauwen in het hoogglans zwart hebben, dus dan is het wel zo fijn om alles weer helemaal strak te hebben.
Verder wil ik hem nog gaan verlagen met een Meister setje, velgen en misschien een kleine spoiler. Ik vind het zo al een hele mooie auto om te zien dus ik weet niet of ik wel een bodykit wil, en verder wat kleine dingetjes zoals bijvoorbeeld een comfort module voor de knipperlicht en ik zag bij jou dat je een chromen lexus logo hebt in je stuur, dat lijkt mij ook nog wel wat.
En heb jij verder nog plannen voor jou IS200? Kan het trouwens kloppen dat ik jou auto soms zie staan aan de rigaweg in Groningen? Mijn oog was daar gevallen op een verlaagde lexus:grin:
Als je nog belang hebt bij een ombouwframe voor je radio dan heb ik die nog compleet voor je liggen, ik heb toen 2 keer een frame moeten bestellen omdat ik alleen bij een complete set een stekker kreeg die ik nodig had. De stekker heb ik er uit gehaald maar het frame is er nog, ik heb het premium audio systeem er in zitten dus ik moest een stekker hebben voor op de versterker (kwamiklaterachter). Als je wilt mag je hem voor 20 euro hebben.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
En heb jij verder nog plannen voor jou IS200? Kan het trouwens kloppen dat ik jou auto soms zie staan aan de rigaweg in Groningen? Mijn oog was daar gevallen op een verlaagde lexus:grin:
Als je nog belang hebt bij een ombouwframe voor je radio dan heb ik die nog compleet voor je liggen, ik heb toen 2 keer een frame moeten bestellen omdat ik alleen bij een complete set een stekker kreeg die ik nodig had. De stekker heb ik er uit gehaald maar het frame is er nog, ik heb het premium audio systeem er in zitten dus ik moest een stekker hebben voor op de versterker (kwamiklaterachter). Als je wilt mag je hem voor 20 euro hebben.

Ik heb zoveel plannen ! ;-) haha, dat is mijn auto inderdaad aan de Rigaweg :) ombouwframe geen belang bij, wil de auto zo oem als mogelijk houden/maken :)
Thnx voor de aanbieding ! Ik heb zelf nog een complete oem bumperkit ( elegant ) liggen, deze moet er nog onder. Ik wil de koplampen nog een keer goed aanpakken, er zit allemaal vuiligheid binnenin de unit.. En ook nog op zoek naar een geschikte spoiler ! :) En ik ben nog op zoek naar een mooie set matten. enz enz enz :)
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Haha er komt nooit een eind aan:p. Dat snap ik, ik zag dat jij een aux ingang en een usb poort hebt onder je armsteun, wist helemaal niet dat dat er was. Die heb ik niet dus ik kon alleen maar cd's en cassettes afspelen, dus vandaar dat ik een andere radio er in heb gezet.
Daar heb ik ook al een paar keer naar gekeken en dan dat in combinatie met verlagen, dat gaat echt strak worden!:) heb je de TR-style bodykit wel eens gezien? Dat lijkt me ook nog wel gaaf.
Kan je dan niet beter gewoon nieuwe koplampen er in zetten? Meestal met die kunststof koplampen worden ze na verloop van tijd weer vaag.. zie je bij heel veel jappen.
Wil je weer OEM matten of ben je op zoek naar iets anders, bij de dealer kun je ze nog gewoon verkrijgen lijkt me? Maar zo te lezen heb jij inderdaad ook nog genoeg plannen:grin:
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Aux/USB heb ik zelf gedaan, dit stukje is niet OEM ;-) er zat een 12V aansluiting in de armsteun deze heb ik vervangen voor een USB aansluiting.
De USB is aangesloten op een Grom module ( de oem radio denkt dat dit een cd wisselaar is )

TR-style... zegt me zo niets. ik heb volgende ( wordt ook vaak TRD kit genoemd )
26215d1268262003-altezza-roll-call-img_6052.jpg

25082d1258745863-post-your-favorite-l-tuned-neo-carson-tuned-lexus-09.jpg


"gewoon" nieuwe lampen.... wel eens gezien hoe duur die zijn !! ;-) en dan wil ik ook nog eens graag dezelfde als ik al heb ( black housing )
Ik heb er wel een goede sealant voor, dus hoop dat ik er de komende tijd dan vanaf ben :)

En ik ben op zoek naar OEM matten, diezelfde die jij hebt als ik het goed kon zien ( met gouden Lexus logo ) Maar de dealer kan al een tijdje geen matten meer leveren voor de IS :(
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Ah op die manier, dat heb je netjes gedaan! En zo kun je mooi je OEM radio behouden. Het verbaast me echt hoe goed het geluid is in deze auto's, scheelt weer andere boxen kopen;)
Ziet er mooi uit! die heb ik ook al vaker gezien, er staat op dit forum ook nog een complete set te koop als het goed is.
Hahaha ja ze zijn aan de prijzige kant, kun je niet alleen de cover vervangen en dat je de behuizing weer gebruikt?
Ja klopt die heb ik, maar wel apart dat je die niet kunt bestellen bij de dealer, heb je ook al andere dealers geprobeerd?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.399
224
63
Ah op die manier, dat heb je netjes gedaan! En zo kun je mooi je OEM radio behouden. Het verbaast me echt hoe goed het geluid is in deze auto's, scheelt weer andere boxen kopen;)
Standaard geluid is voor mij ook meer dan genoeg ! Klinkt erg goed :)

Ziet er mooi uit! die heb ik ook al vaker gezien, er staat op dit forum ook nog een complete set te koop als het goed is.
Klopt, een blauwe. Volgens mij ligt hij al in Groningen ;-)
Hahaha ja ze zijn aan de prijzige kant, kun je niet alleen de cover vervangen en dat je de behuizing weer gebruikt?
Zal eens op zoek gaan naar een set, maar vind ze ook erg weinig.
Ja klopt die heb ik, maar wel apart dat je die niet kunt bestellen bij de dealer, heb je ook al andere dealers geprobeerd?
Ik heb nu 3 dealers geprobeerd :( ik kan het nog eens in Duitsland proberen. Of ik moet ze na laten maken.Of een origineel set bestellen in Amerika ... maar die ziet er wel anders uit dan die jij hebt. Dus ja twijfel twijfel !

Zag ik je rijden in Hoogezand dit weekend ?
 

Brady

Hoort erbij
29 aug 2016
33
3
8
Meen je, dat had ik niet verwacht, je zou denken dat ze zulke dingen gewoon op voorraad hebben. Misschien als je mazzel hebt kun je ze nog uit een auto halen die de sloop op gaat, zolang diegene er zuinig op is geweest tenminste:grin:
Ja dat klopt dat was ik haha, ik dacht al dat moet jij wel zijn. Ik zie anders nooit een IS200 in Hoogezand:p