Hallo, even voorstellen
Ik ben Jo Willems, Nederlander,woon sinds 96 in Belgie en dus een halve Belg.
Sinds kort eigenaar van een IS 300 Sportcross automaat,omdat ik na jaren Volvo wel eens wat anders wilde, dat toch betrouwbaar is. Ik sleutel voor mijn beroep en dan wil je in je vrije tijd een auto waar de familie in past en waar je geen problemen mee hebt. De volvos liepen 4, 5 en zelfs 6 ton. Maar eerlijk is eerlijk; ik werd er nooit echt opgewonden van. Dat hoefde ook niet want sportief rijden, doe ik al sinds 89 op het circuit; zij het in Engelse klassiekers zoals een Triumph TR3 uit 1956; 2200 cc,4cyl,185 PK, 860 kg.
Dus zo?n ding gaat vooruit en met een race-onderstel en remmen lach je je dood. Ik heb er op het circuit van Zolder al de hele Duitse Alpina Club mee te kakken gezet.
Van Lexus wordt ook gezegd dat ze betrouwbaar zijn.
Wat ik niet wist is dat ze echt steengoed rijden; power,goede remmen en sturen als een scheermes.
Daarbij alle comfort en een lekker discreet maar toch eigenwijs uiterlijk.
Kortom: ik ben helemaal overstag voor de IS 300.
Qua motorkarakteristiek lijkt ie op een goed geprepareerde Triumph 6cylinder op Lucas Injektie
Of Weber carburateurs. Massas koppel, goed aan het gas hangen en vlot in de toeren klimmen.
In combinatie met zijn stuur en remgedrag vind ik de IS stukken beter dan zogenaamde sport en superautos die ik zowel op straat als circuit gereden heb. Veel van die dingen kunnen niet in circuitstijl gereden worden, want de remmen en het koelsysteem raken al snel overbelast.
Anderen voelen sowieso aan als een zak aardappels en willen in elke bocht rechtdoor. Of gaan rollen, deinen etc.
Als ze wel fatsoenlijk rijden kun je er maar met zijn tweeen in, geen bagage kwijt, hebt geen comfort, etc. En dan zijn er een handjevol autos die het wel allemaal kunnen, maar een veelvoud kosten.
De IS 200 en 300 vind ik kortom de beste allrounder die ik ooit gereden heb.
Mijn beste 6 cylinders leveren 250 PK, 270Nm koppel, draaien tot 8000 toeren met stalen krukas en carillo drijfstangen en gesmede zuigers(ondanks maar 4 hoofdlagers en 95 mm slag).
Ja jongens: de zegen van een good old 6 cylinder lijn motor. Nissan jatte hem van Triumph voor de 240Z en ik weet (nog) niet hoe Toyota hem heeft ontwikkeld, maar het resultaat mag er zijn.
Je kunt er als een oude sok of als een hooligan mee rijden; het gaat allemaal even goed!!
Ik denk en hoop dus dat de IS 200 en 300 de klassieker van de toekomst wordt-als die dat al niet is!
Er is maar een probleempje: ze lusten een aardige slok benzine! En dus gooi ik er LPG in. Ja hoor; ik ken alle discussie over LPG in Lexus motoren, maar ik weet iets van motoren en ken mensen die heel goed zijn met brandstofvoorzieningssystemen. Heb een collega met een BMW M5 op LPG; ze zeggen dat BMW niet zo best is op gas , maar hij heeft meer vermogen dan op benzine en de verbrandingstemperatuur is nagenoeg gelijk. Loopt al 160000km op een Prins installatie in combinatie met een vrij programmeerbaar DTA systeem met behoud van de originele lamdasensoren etc. en wordt minstens 2x per jaar bij hem op de rollenbak getest. Nu stel ik al 20 jaar mijn racewagens bij hem af en dus wordt mijn IS 300 eerst bij hem op vermogen getest en ik doe daarna een compressie en cylinderlektest.
Daarna gaat er LPG in en ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
Bij mij in de werkplaats komt er normaliter geen auto in die na 1975 werd gebouwd, maar voor de IS 200 en 300 ga ik een uitzondering maken; als instant klassieker past hij wel in het plaatje.
Gewoon omdat hij ?beschaafd maar toch geil?is.
Heb jij ook benzine in je bloed? Check dan de site van redbaronclassicracing of redbaronclassicgarage. Je kunt natuurlijk ook even binnenwippen als je in de buurt bent(vlakbij Maastricht).
De groeten, Jo Willems
Ik ben Jo Willems, Nederlander,woon sinds 96 in Belgie en dus een halve Belg.
Sinds kort eigenaar van een IS 300 Sportcross automaat,omdat ik na jaren Volvo wel eens wat anders wilde, dat toch betrouwbaar is. Ik sleutel voor mijn beroep en dan wil je in je vrije tijd een auto waar de familie in past en waar je geen problemen mee hebt. De volvos liepen 4, 5 en zelfs 6 ton. Maar eerlijk is eerlijk; ik werd er nooit echt opgewonden van. Dat hoefde ook niet want sportief rijden, doe ik al sinds 89 op het circuit; zij het in Engelse klassiekers zoals een Triumph TR3 uit 1956; 2200 cc,4cyl,185 PK, 860 kg.
Dus zo?n ding gaat vooruit en met een race-onderstel en remmen lach je je dood. Ik heb er op het circuit van Zolder al de hele Duitse Alpina Club mee te kakken gezet.
Van Lexus wordt ook gezegd dat ze betrouwbaar zijn.
Wat ik niet wist is dat ze echt steengoed rijden; power,goede remmen en sturen als een scheermes.
Daarbij alle comfort en een lekker discreet maar toch eigenwijs uiterlijk.
Kortom: ik ben helemaal overstag voor de IS 300.
Qua motorkarakteristiek lijkt ie op een goed geprepareerde Triumph 6cylinder op Lucas Injektie
Of Weber carburateurs. Massas koppel, goed aan het gas hangen en vlot in de toeren klimmen.
In combinatie met zijn stuur en remgedrag vind ik de IS stukken beter dan zogenaamde sport en superautos die ik zowel op straat als circuit gereden heb. Veel van die dingen kunnen niet in circuitstijl gereden worden, want de remmen en het koelsysteem raken al snel overbelast.
Anderen voelen sowieso aan als een zak aardappels en willen in elke bocht rechtdoor. Of gaan rollen, deinen etc.
Als ze wel fatsoenlijk rijden kun je er maar met zijn tweeen in, geen bagage kwijt, hebt geen comfort, etc. En dan zijn er een handjevol autos die het wel allemaal kunnen, maar een veelvoud kosten.
De IS 200 en 300 vind ik kortom de beste allrounder die ik ooit gereden heb.
Mijn beste 6 cylinders leveren 250 PK, 270Nm koppel, draaien tot 8000 toeren met stalen krukas en carillo drijfstangen en gesmede zuigers(ondanks maar 4 hoofdlagers en 95 mm slag).
Ja jongens: de zegen van een good old 6 cylinder lijn motor. Nissan jatte hem van Triumph voor de 240Z en ik weet (nog) niet hoe Toyota hem heeft ontwikkeld, maar het resultaat mag er zijn.
Je kunt er als een oude sok of als een hooligan mee rijden; het gaat allemaal even goed!!
Ik denk en hoop dus dat de IS 200 en 300 de klassieker van de toekomst wordt-als die dat al niet is!
Er is maar een probleempje: ze lusten een aardige slok benzine! En dus gooi ik er LPG in. Ja hoor; ik ken alle discussie over LPG in Lexus motoren, maar ik weet iets van motoren en ken mensen die heel goed zijn met brandstofvoorzieningssystemen. Heb een collega met een BMW M5 op LPG; ze zeggen dat BMW niet zo best is op gas , maar hij heeft meer vermogen dan op benzine en de verbrandingstemperatuur is nagenoeg gelijk. Loopt al 160000km op een Prins installatie in combinatie met een vrij programmeerbaar DTA systeem met behoud van de originele lamdasensoren etc. en wordt minstens 2x per jaar bij hem op de rollenbak getest. Nu stel ik al 20 jaar mijn racewagens bij hem af en dus wordt mijn IS 300 eerst bij hem op vermogen getest en ik doe daarna een compressie en cylinderlektest.
Daarna gaat er LPG in en ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
Bij mij in de werkplaats komt er normaliter geen auto in die na 1975 werd gebouwd, maar voor de IS 200 en 300 ga ik een uitzondering maken; als instant klassieker past hij wel in het plaatje.
Gewoon omdat hij ?beschaafd maar toch geil?is.
Heb jij ook benzine in je bloed? Check dan de site van redbaronclassicracing of redbaronclassicgarage. Je kunt natuurlijk ook even binnenwippen als je in de buurt bent(vlakbij Maastricht).
De groeten, Jo Willems