even voorstellen...

erka

Nieuw hier
12 dec 2009
4
0
0
hallo,

zal me ook heel even voorstellen, is wel zo netjes ;-)

Ik ben Roger, 42 jaar jong ( eind van het jaar 43 )
woon in het midden van Limburg.

sinds enige tijd heb ik wel oog voor een Lexus,
ben er dan ook over aan het denken om er eentje aan te schaffen,
geen nieuwe, maar gewoon een second handje zeg maar...

wat het wordt, dat is nog niet helemaal duidelijk, of een 6 cillinder of
zo'n overheerlijke V8.....

omdat ik totaal geen idee heb, wat Lexus voor een problemen heeft wil ik graag wat tips en trucs vergaren voordat ik ?berhaubt ga kijken...

momenteel heb ik 2 auto's ( nou ja auto's...) voor de deur staan,
een Fiat Cinquecento, als vervoermiddel aka woon / werkverkeer voiture, voorzien van chiptuning, snelle nokkenas, groter gasklephuis enz...

en een Opel Astra Cabrio, een oudje die het veld moet ruimen voor de Lexus als er een Lexus gaat komen ;-)

afgelopen 4 jaar heb ik met veel plezier gereden in diverse Alfa's waaronder 3 keer een 156 ( 2 JTD's en 1 V6 ) en een Spider...
Omdat mijn voorkeur uitgaat naar een Automaat is Alfa even opgeschoven op het verlanglijstje...Alfa heeft niet veel automaten in het programma, in de 166 enz wel...maar ja ook eens kijken bij de andere merken, toch ??

dus, mocht iemand tips hebben, graag....
zal uiteraard ook nog eens speuren op dit forum maar aankoop tips... :wink:
( weet het, zou ik eerst moeten doen, voordat ik vragen ga stellen ) :oops:
 

IvoB

Nieuw hier
14 okt 2009
15
0
0
Hallo, welkom.

Tja tips en trucs, das lastig. Het gamma is aardig uitgebreid.
IS GS LS RX SC enz. Het scheelt ook weer qua budget en welk type je voorkeur naar uit gaat. In ieder geval zit je bij lexus met een automaat goed.

Ik rij zelf een GS300 uit 2001 Met een 6 cilinder lijn motor, en dit is tot nu toe de beste auto die ik ooit gehad heb, komende van uit een 530da touring uit 2003.
 

erka

Nieuw hier
12 dec 2009
4
0
0
IvoB zei:
Hallo, welkom.

Tja tips en trucs, das lastig. Het gamma is aardig uitgebreid.
IS GS LS RX SC enz. Het scheelt ook weer qua budget en welk type je voorkeur naar uit gaat. In ieder geval zit je bij lexus met een automaat goed.

Ik rij zelf een GS300 uit 2001 Met een 6 cilinder lijn motor, en dit is tot nu toe de beste auto die ik ooit gehad heb, komende van uit een 530da touring uit 2003.

He Ivo,

Tja, budget zal niet toereikend zijn voor de nieuwere versies, heb me trouwens ook voorgenomen voorlopig geen echt dure auto's meer te kopen, althans qua aanschaf dan.

een GS300 of een LS400 hebben beide wel een beetje mijn aandacht.
onlangs stond bij een autohandelaar hier in de regio een LS met 600.000 km op de klok, ding zag er nog steeds erg netjes uit...
de km stand, schrikt natuurlijk wel een beetje af, maar ja met een komplete onderhoudshistorie zal dat ook geen echt probleem zijn lijkt mij...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Elke Lexus met dusdanige kilometerstand kan nog zeer goed presteren. als er maar netjes op is gepast.

Een GS300 is wel veel goedkoper en onderhoudsvriendelijker dan een LS400/430 GS430. Een GS is wat dynamischer dan een LS. Dat is een oude lullen auto :lol:... maar type 98-00 is daarentegen aardig rap :wink:

En ze zeggen dat wanneer je nooit een 400/430 heb gevoeld, je niks mis met de 300. Met de oudere types helemaal niet. Ze komen trouwens geen van allen eigenlijk vermogen tekort
 

IvoB

Nieuw hier
14 okt 2009
15
0
0
Het is net wat Jelmer al aangeeft, de gs 300 is echt geen langzame auto en komt zelfs zeer goed van zn plek ruim comfortabel en al zeer stil.
Ik heb die van mij bij de dealer gekocht met volledige historie, dat kan ik je wel aanraden. De gs300 is in 2000/2001 aangepast, tegelijk is de gs430 geintroduceert . Navigatie is nu dvd ipv cd niewe achterlichten verbeterde isolatie en een iets andere automaat. (schakelen op het stuur). Van de Ls weet ik niet zo veel vanaf, buiten het fijt dat dat ook een heerlijke wagen is. Maar er zijn hier genoeg bezitters die je vragen daarover wel kunnen antwoorden.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
LS is veel duurder in de lopende kosten. dat is een groot verschil.

Ja, en hij is comfortabeler, klassieke uitstraling, En de V8 heeft natuurlijk wel meer koppel. Directeuren auto :lol:
 

erka

Nieuw hier
12 dec 2009
4
0
0
Dank jullie voor de reacties,

persoonlijk zegt snelheid mij niet zo heel veel, beetje koppel is wel lekker...
gewoon om "petjes" even op hun nummer te zetten zeg maar :wink:

een tijdje terug, had ik mijn Alfa 156 2.5 V6 nog, ook een geweldige auto met een prima motortje in het vooronder...
"petje" wilde wel eens even een stukje mee rijden, ach ja waarom ook niet he...

even snel opschakelen, telkens rond de 4000 / 4500 toeren....
och zegt hij, trekt wel lekker op zo he.....
kreeg al een inwendige smile op mijn bek....hahaha...
toen even een de autobahn op...
nu pas schakelen rond de 7000 toeren, dus bij het rooie gedeelte....

toen begon het iets te ruiken naar onverbrande Hamburgers, de "petje" net genuttigd had bij Mek Drek....werd een beetje bleekjes rond de neus toen we op 240 zaten met een brullende V6 in het vooronder :wink:

geweldig die reacties...

Maar goed, als ik zo de reacties lees over de verschillen tussen de GS en de LS zijn de lopende kosten wel behoorlijk verschillend, heb wel eens op h-base gekeken naar de prijzen van onderdelen, met name de kosten voor de distributie bv....dan valt mij eigenlijk op dat die van de GS best meevallen, maar goed is in principe een "gewone" toyota krachtbron toch ?

wat betreft het verbruik, gewoon bij normale rijstijl....kwam met de V6 zo rond de 1 op 9 / 1 op 9,5 uit bij normaal gebruik ( dus ook woon werkverkeer ) en tijdens de vakantie, met veel autobahn heb ik zelfs 1 op 12 gereden.....

hoe dan ook Lexus gaat mij meer en meer aantrekken....kans dat het de GS300 wordt is groter geworden :wink:

fijne zondag gewenst...

( mag zometeen weer naar mijn baas )
 

IvoB

Nieuw hier
14 okt 2009
15
0
0
Een "gewone" toyota krachtbron. De GS300 Heeft al het blok van de bekende toyota supra, toen der tijd De sportauto van toyota. :lol: met 300nm koppe.
 

erka

Nieuw hier
12 dec 2009
4
0
0
IvoB zei:
Een "gewone" toyota krachtbron. De GS300 Heeft al het blok van de bekende toyota supra, toen der tijd De sportauto van toyota. :lol: met 300nm koppe.

vandaar ook "gewone " toyota krachtbron :wink:
het is een motor wat niet speciaal ontwikkeld is voor / door lexus...
Dat is dus ??n van de voordelen zeg maar :wink:
was dus heel positief bedoeld :p

zo hebben bv een groot aantal europese merken ook de JTD blokken van
Alfa in het vooronder, met enige aanpassingen zowel optisch als technisch
( Saab bv heeft ook een dergelijk blok in het vooronder )...