F-Sport bekleding keuze: stof of leer?

CoolCar

Nieuw hier
13 jan 2012
11
0
0
Van de week wil ik mijn F-Sport gaan bestellen (in het wit). Ik twijfel nog over de bekleding keuze. De standaard stoffen bekleding vindt ik ook heel luxe staan, maar het achteraf in te bouwen nappa ziet er ook geweldig uit!
Wat vinden jullie? En wat zijn de voor en nadelen van beide keuzes?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik hoop maar niet dat met de termen 'hoort' en 'luxe', het NuLuxe synthetisch leer wordt bedoeld..?

Dat was echter de vraag ook niet, het gaat om verschillen.

Alor gaf het al aan, stof zit wat beter in termen van 'stroever', waar leer mogelijk glad is en in de zomer plakkerig kan aanvoelen. Let wel, niet iedereen ervaart dat hetzelfde.

Vandaar dat sportuitvoeringen vaak in stof of combi met leer worden uitgevoerd. In praktische zin kun je nog denken aan budget, onderhoud van e.e.a, of wellicht restwaarde auto bij verkoop, ingeval geen lease.

Ik zou het dus niet laten afhangen van massaopinie, maar zelf ervaren via een proefrit of bezoek showroom.

Het zijn beiden goede keuzen.
 

snekuem

Hoort erbij
15 okt 2011
71
0
0
Leder natuurlijk ;) Persoonlijk vond ik de stoffen bekleding van de CT niet echt mooi. Het ziet er eerlijk gezegd een beetje goedkoop uit voor een Lexus :roll: , dus heb ik voor leder af fabriek gekozen en heb er tot op heden nog geen seconde spijt van gehad. :)
 

CoolCar

Nieuw hier
13 jan 2012
11
0
0
Mijn grootste zorg is denk ik het "koud in de winter" en "heet in de zomer" effect van het leer. Maar dat scheelt ook soms per leersoort heb ik begrepen.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Koud in de winter wordt opgevangen door de stoelverwarming, warm in de zomer is relatief. Zwart leer zal warmer aanvoelen dan beige. Airco's zijn fijn. Smaak valt over te twisten maar blijft subjectief. Doe wat je hart je ingeeft. Persoonlijk zie ik geen reden voor stof, de CT wordt niet opeens een scheurmonster omdat het de variant F-Sport betreft.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
Persoonlijk vind ik de stoffen uitvoeringen in de CT niet mooi en daarbij heb je de mogelijkheid om je F-Sport een stukje exclusiever te maken dan "de rest" door voor het Nappa leer met Galaxy Black te gaan. Maar goed, je vraag is natuurlijk erg persoonlijk en je moet af gaan op je eigen smaak. Al zegt het hele forum hier leer "omdat het mooi is", verandert dat dan wat jij mooi vindt? Warm/koud effect van leer moet je het iig niet om laten. Succes!
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Leer heeft voor mij meer nadelen dan meerwaarde tov de standaard alcantara achtige bekleding. had er standaard cheap ass ogende stof in gezeten was ik voor leer gegaan, maar vond het stof wat warmer ogen en strak aanvoelen. heb vaak leer gehad in het verleden..ook met stoelverwarming, maar heeft mij nooit kunnen overtuigen. wat vind je in huis prettiger? die ervaring heb je waarschijnlijk al wel.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
De stof valt heel goed mee en sorry ik vind het leder van de meeste auto's maar zo zo.Voor de prijs die ze vragen kan je geen kwaliteit verwachten, voor Durlet bankstel betaal je alleen al als je een hogere lederkwaliteit wil een supplement van een 10.000? bij.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Stof of leer je ziet ieder heeft zo z'n eigen mening deze keuze moet je niet van een ander laten afhangen.
De kleurcombinatie speelt ook mee ben benieuwd wat het geworden is :photo:
 

CoolCar

Nieuw hier
13 jan 2012
11
0
0
De keuze is gevallen op de stoffen bekleding Panther Black.
Vindt het zelf erg chique staan met de Pearl White lak.
Daarnaast wou de leasemaatschappij mij het volledige bedrag van de leren bekleding laten betalen over de leasetermijn. Gaat trouwens ook nergens over want leren bekleding geeft ook meer restwaarde, maar ja.
Nu nog ruim 4 maanden wachten op mijn F-Sport....
 

Pedroby

Nieuw hier
15 okt 2011
15
0
1
Goede keuze mijn inziens!
Ik betwijfel of leer nog steeds meer restwaarde geeft.
Als je het leer van de meeste auto's ziet na 2 ton zijn de wangen ook afgesleten en vind ik het eerder een minderwaarde, daar stof er dan nog steeds strak uitziet.