Ik heb me inmiddels aangeleerd om te flipperen en zo de overbrengingsverhouding te wijzigen bij het naderen van bijvoorbeeld een rotonde of een op rood staand verkeerslicht. Op die manier kun je indien gewenst een hogere mate van vertraging bereiken en ook eventueel een hogere laadstroom voor de tractiebatterij. Wat me daarbij opvalt is dat achterliggers vaak opvallend snel dichterbij komen en naar mijn gevoel ook wel eens (bijna) te dichtbij. Als je de gewenste vertraging verkrijgt door het normale gebruik van het rempedaal, blijven achterliggers beter op een normale afstand. Kennelijk werken bij het afremmen via de flipperinstelling de remlichten niet, terwijl deze wel in werking komen bij de geringste aanraking van het rempedaal. Iemand die weet of de remlichten inderdaad niet meedoen? Achter het stuur zittend kun je dat uiteraard niet zien.
Je zou verwachten dat wanneer de auto een duidelijke vertraging ervaart, ook de remlichten bij het overschrijden van een drempelwaarde zouden reageren. Als dat niet gebeurd onthoudt je de achterliggers toch nuttige informatie.
Je zou verwachten dat wanneer de auto een duidelijke vertraging ervaart, ook de remlichten bij het overschrijden van een drempelwaarde zouden reageren. Als dat niet gebeurd onthoudt je de achterliggers toch nuttige informatie.