Fredsworldstelt zich voor

Fredsworld

Nieuw hier
14 sep 2009
12
0
0
Hallo allemaal,

Zoals iedereen netjes het hier doet zalik me ook even voorstellen.
Ik ben Fred(dy) 35jr en woon in Nuenen. Ik ben eigenaar sinds een 4 mnd van een IS200 uit 2000.
De kleur is 1C0, met een carbon look bekleding gelukkig. De auto bevalt prima had ook niets anders verwacht uit het land van de rijzende zon. Dit is trouwens mijn 3de Japanner. Hiervoor een Honda CIVIC V-tec gehad uit 1991,na 12 jaren trouwe dienst toch tijd voor iets anders. Dit is dus een Lexus geworden. Deauto is altijd in onderhoud geweest in Sittard bij de Lexus dealer. De eigenaar waar ik hem van gekocht heb werkte overigens aldaar. De vorige eigenaar heeft er wat kleine dingen aan verandert, wat ik niet zo erg vind. De veranderingen zijn, transparante mistlampen achter, kofferbak spoilertje en 18inch Voltec velgen type Barracuda (persoonlijk vind ik dat minder)Foto?s volgen nog.
In de toekomst hoop ik de Lexus wat meer vermogen te kunnen geven doormiddel van een andere krachtbron, denk hieraan de twinturbo van de Supra. Dit is nog niet van toepassing, maar mocht de motor in de soep lopen wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt dan brengt dithet moment wel dichterbij. Ik zelf zit aan een jaar verder te denken op dit ogenblik.
Indien je vragen hebt stel ze gerust en ik zal proberen antwoord te geven.



Groetjes Fred
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Fred,

Welkom op het forum.

Mooi te horen dat je de IS200 gekozen hebt. Dit is inderdaad een zeer mooi model. Mijn partner heeft een IS200, zij is er ook helemaal weg van (ikzelf ook natuurlijk)

Het lijkt mij leuk te horen hoe je de Supramotor erin gaat zetten, lijkt mij behoorlijk wat werk. Maar als je wacht tot de IS200 motor het begeeft, denk ik dat je lang kan wachten, of deze bewust de soep in moet rijden.

Veel succes, ik hoop je vaker tegen te komen op het forum.
 

Fredsworld

Nieuw hier
14 sep 2009
12
0
0
Tja de Japanse motoren zijn niet stuk te krijgen als je ze netjes behandeld ik weet het. Wat tunen betreft gaat dat ook redelijk goed als je maar niet al te gekke dingen gaat doen met het blok. Supra blok moet geen probleem zijn, het schijnt er zo in te passen. Dit is toekomst voor nu, heb helaas andere prioriteiten nu. Noemen ze huis verbouwen :(
Komt goed ooit allemaal.

grtz Fred
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

De IS300 heeft hetzelfde onderblok als een Supra. Dus waarschijnlijk een paar motorsteunen van de IS300 vinden en het blok moet er netjes in kunnen. Hoe het met je automaat/handbak zit weet ik niet.

Weet wel dat een IS300 turbo heel erg hard gaat :twisted: ga daar maar eens op YouTube-en :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tuurlijk, gooi er nog maar een turbo bovenop :)

Inderdaad, het is een leuke auto om aan te werken, jammer dat het in Nederland altijd zo lang duurt voor een auto het tuning circuit in gaat. De IS200 (300) is er eigenlijk een perfecte auto voor.
 

Fredsworld

Nieuw hier
14 sep 2009
12
0
0
Tja in Japan rijden ze er ook mee rond en dan is 650pk een eitje daar.
Nou hoef ik geen 650pk in het vooronder, als het er een 260 zijn is het al meer dan genoeg :D
Heb nog zoveel wensen meer, xenon koplampen van een IS300, en ja de bumper ook of gaten zagen voor de ruitesproeiers.
Heb wel 1 minpunt, maar goed jammer dathet orgineel niet op te lossen is. Ik vind het zwaar balen dat er geen orginele Lexus radio is die past die MP3's kan afspelen. Het gedoe met de ipod zie ik ook niet zo zitten eerlijk gezegd. Dus zal het een inbouwframe worden met een ander merk radio helaas, of zijn er mensen hieronder ons die hier meer vanaf weten dan mij? Hoor het graag.
Morgenavond eerst hem maar eens op de brug zetten en de cardan olie verversen. Komt goed allemaal ooit.

grtz Fred
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
een 2JZ twin turbo zit vanaf de 280 pk, ligt een beetje aan uit welk land die komt..
japspec: 280 pk
uk, us, en eu spec 330 pk
het handige is om tegen die ijd eens kontakt te zoeken met http://www.supras.nl.
hij doet Supra tuning en Lexus tuning
tis wel een beetje passen en meten met die turbo's..

waaronder een LS400 met T88 turbo, een IS200 met LS400 motor, compound charging, charger-turbo setup enz.

ik kan je tzt zn nummer wel geven of je kunt mij PB-en :wink:
 

Fredsworld

Nieuw hier
14 sep 2009
12
0
0
Joep bedankt voor advies, is niet nodig het nummer van die kerel. Ik ga toch alles zelf doen had ik ook gedaan met de civic. Ik red me daar wel uit.
Laat blok, versnellingsbak, kabelboom, en ECU uit Japan overkomen tzt. De motoren daar hebben ook een stuk minder gelopen dan die van hier.

Grtz Fred