Officiele confirm Toyota FT 86
Officiele confirm Toyota FT 86
Toyota Motor Europe
Bourgetlaan 60 ? Avenue du Bourget
1140 Brussels
Belgium
29/04/2011
Toyota confirms new specifications for the production model of the 2012 FT-86
FT-86 production model will be the first vehicle to combine Subaru?s boxer engine
architecture with Toyota?s D-4S injection system.
The 2.0-liter naturally-aspirated engine is the result of a joint development between Subaru
and Toyota, bringing together their technical know-how and passion for sports cars. Subaru
brings its newly developed horizontally opposed boxer engine while Toyota adds its D-4S
technology (direct injection combined with port injection). This results in increased
horsepower and torque without sacrificing fuel consumption and environmental
performance.
The flat-four engine will be mated to either a six-speed manual or a six-speed automatic
transmission. The manual will offer quick and precise shifts with a short-throw, while the
automatic transmission will feature sporty shifts controlled by steering-wheel-mounted
paddle shifts. Power will be distributed effectively to the rear wheels through a limited-slip
differential.
Based on an entirely new front-engined and rear-wheel drive platform the production model
will offer the driver confident stability and manoeuvrability, while still being quick and nimble
into and out of any corner.
The FT-86 final production model will be realised around the idea of unique balance thanks to
its compact dimensions, light weight design and low centre of gravity ensuring the best
possible power-to-weight ratio and resulting in an intrinsic joy of driving.
En de vertaling
Toyota Motor Europe
Bourgetlaan 60 - Avenue du Bourget
1140 Brussel
Belgi?
29/04/2011
Toyota bevestigt nieuwe specificaties voor de productie model van de 2012 FT-86
Het FT-86 productie-model zal het eerste voertuig zijn met een Subaru boxer motor gecombineerd met het D-4S injectiesysteem van Toyota.
De 2,0-liter atmosferische motor is het resultaat van een gezamenlijke ontwikkeling van Subaru
en Toyota, het samenbrengen van hun technische know-how en passie voor sportwagens. Subaru
brengt zijn nieuw ontwikkelde boxer motor, terwijl Toyota haar D-4S
technologie toevoegt(directe injectie gecombineerd met poort injectie). Dit resulteert in een hoog pk en koppel zonder in te boeten aan het brandstofverbruik en het milieu.
De boxer motor zal worden gekoppeld aan ofwel een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestraps automatische transmissie.
De handbak biedt snelle en nauwkeurige schakelingen met een short-throw, terwijl de automatische transmissie sportief schakelt gecontroleerd door het aan het stuurwiel functie gemonteerde schakelpeddels. Het motorvermogen wordt verdeeld over de achterwielen via een limited-slip differentieel.
Gebaseerd op een geheel nieuwe motor voorin en achterwielaandrijving van het productie model
biedt de bestuurder vertrouwen in de stabiliteit en de wendbaarheid, terwijl hij nog steeds snel en wendbaar
is.
Het uiteindelijke productiemodel zal worden gerealiseerd rond het idee van unieke balans dankzij
zijn compacte afmetingen, lichtgewicht en het lage zwaartepunt zorgen voor de beste
mogelijke vermogen / gewicht-verhouding en resulteert in de innerlijke vreugde van het rijden.
Tot Zover,..... :worship: