Geef je CT een cijfer

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ben je reeds in bezit van een CT200h, ben ik benieuwd naar wat voor cijfer je de auto geeft.
Ik lees ook graag in een toelichting waarom je dat cijfer geeft.

Om te beginnen, ik geef een 8

Hier mijn uitleg
viewtopic.php?f=41&t=1190
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik geef een 9.

Interieur:
Het premium gevoel in de auto spreekt mij enorm aan. Je waant je in de cockpit van een luxe priv?jet. Vele malen beter als mijn vorige A3 uit 2009.

Exterieur:
Het uiterlijk is typisch Lexus van voren, maar iets nieuws van achteren. Ik vind het wat weg hebben van de RX. In de kleur bruin straalt hij luxe en degelijkheid uit.

Rijeigenschappen:
Ondanks Hybride toch sportief. De auto stuurt heel direct en helt niet over. Uitermate strak geveerd, wat mij zeer aanspreekt.
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
Cijfer een 8.

de auto is zeer stil.
Stoelen zeer comfortabel
overzichtelijk dashboard duidelijk af te lezen
qua verbruik kan ik nog weinig zeggen moet nog tanken (heb hem net)

minpuntjes de armsteun aan de bestuurderskant te laag.
Verstelling stuur had iets meer naar voren gemogen.
Hierdoor is bediening van de cruise control niet optimaal.
geen ondersteunimg dvd en opslaan Cd's op HDD. (had voor die + prijs toch echt wel gemogen)
Bediening stoelverwarming had iets robuuster gemogen, zijn nu wel hele iele draaiknoppen.
Airco voelt heel erg koud aan.
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Ik rij nu een maand rond in mijn blauwe ct en de teller staat op 4500 km.

Het motorvermogen voldoet prima. Ik ben er mee in de Belgische Ardennen geweest en hij gaat prima omhoog. Hier in Nederland rij ik dagelijks naar Amsterdam. Gewoon aansluiten in de rij en af en toe flink gas geven om op de linkerbaan te komen. Dat gaat uitstekend. Ik betrap me er regelmatig op dat ik zo zuinig mogelijk probeer te rijden. Daartoe nodigt de ct echt uit. Gemiddeld rij ik 1:18.6. Vind ik netjes. Stilletjes (elektrisch) mijn woonwijk in rijden blijf ik leuk vinden.

Het is comfortabel stil in de auto. Ik vind het lawaai bij het versnellen niet hinderlijk. Hiervoor heb ik een tijdje in een civic gereden en dat is andere koek. Die begint te loeien als een zieke koe. De ct begint vriendelijk te brommen en eenmaal op snelheid snort hij als een tevreden kater.

Het comfort is uitstekend. Prima stoelen en met de ?muis? alle functies prima onder handbereik. Achterin houdt het niet over maar is toch goed te doen. We gaan volgende week met drie volwassenen en een kleuter naar Kroati?. De bagageruimte is klein, maar dat wist ik van te voren. Tegen de reis zie ik niet op, riant genoeg voor de drie volwassen en de kleuter moet het er maar mee doen.

Van de Mark Levinson kan ik niet genoeg krijgen. Wat een feest. Het is een boel geld maar voor mij elke cent waard.
Een minpunt is de bagageruimte, maar zoals gezegd dat wist ik van te voren.
Het bewaren van benzinebonnetjes valt niet mee. Er hadden wat meer kleine vakjes en bakjes in mogen zitten. Nu slingert alles in de deurgleuf of onder de armsteun.

Al met al ben ik zeer tevreden. Een dikke 8.
 

WHees

Nieuw hier
1 mrt 2011
14
0
0
Mijn cijfer na 25.000km is een krappe 6.
Minpunten: ik kan geen goede zit krijgen. ik ben niet zo groot (1.70) Mijn armen kan ik niet prettig neerleggen. Of de armsteun in de deur zit te laag. Na de stoel hoger te hebben gezet, ben je je middensteun kwijt.
Automaat maakt mij te veel lawaai bij optrekken. het begint me dan ook erg te irriteren.
Kofferruimte valt me echt tegen.
Begin nu onder in de stoel een harde rand aan de onderzijde van mijn rug te voelen.
Onlogica in de Cruise conrol in combinatie met de tellers.
Ongezien gekocht en ook geen proefrit kunnen maken.
Natuurlijk ook weer pluspunten, zoals het geluid van de stereo, climatecontrol, stuurbediening enz.
Ik zou hem in ieder geval geen tweede keer bestellen.
 

M4rtinB

Nieuw hier
31 jul 2011
17
0
0
Ik geef een 9, ik vind het een waanzinnige auto.

Plussen:
-Eyecatcher, zeker met m'n antraciet gespoten velgen :)
-Geweldig goede zit (en ideaal de geheugenstanden voor de stoel)
-ML systeem bizar mooi geluid
-Sportstand: heerlijke sprintjes trekken
-Bediening met de muis is echt fantastisch!
-Zeer vele instellingen
-Wegligging: heerlijk
-Zeer luxe interieur. Ik voel mij net een piloot in een cockpit
-Verlichting: zeer goed. Ik woon in de polder waar het aardedonker kan zijn. Er ging een wereld voor mij open met deze verlichting
-Keyless entry heel handig geen gekluns met sleutel


Minpuntjes:
-Parkeersensoren: muziek gaat niet zachter, dus ik hoor de piep vaak niet (had hiervoor een Volvo en audiosysteem werd meteen zachtgezet bij pieptoon)
-Navi zitten storende fouten in. Alternatieve routes zijn ook vaak verkeerd (navi wil mij heel vaak dwars door Rdam sturen of via Brienenoord en niet via de Beneluxtunnel wat juist de beste optie is (en anders iig een alternatief). Daarnaast geeft navi ook geen max snelheid aan, dat is wel jammer
-Navi: Wit_rusland, Oekraine en Moldavie ontbreken en volgens Lexus zouden deze landen er op zitten (met 10-20% dekking). Nu aangewezen op TT voor deze landen (inmiddels na veel heen en weer gemail en gebel wordt de TT door dealer vergoed. Fout werd niet toegegeven en vond service hierover slecht).
-M'n bluetoothverbinding stopt er af en toe zomaar mee, irritant tijdens gesprekken (zeker met klanten!)
-USB stick van 16gb wordt niet herkend en ik heb graag veel muziek bij me (op HDD gaan net iets meer dan 100 cd's, dat valt een beetje tegen)
-Waarom kan mijn klokje niet op 24 uursaanduiding? (klein zeurpuntje en toch vind ik dit irritant)
-Helaas begrensd op 192km per uur (en hij rijdt zo fijn op de Autobahn :))

Plussen wegen veel zwaarder dan (kleine minnen) dus de overallscore van een 9. Ik ga de komende jaren nog heel veel plezier aan deze auto beleven!
 

M4rtinB

Nieuw hier
31 jul 2011
17
0
0
Er heeft 1 persoon een 1 gegeven dat kun je echt niet menen (of bijna alle andere auto's krijgen van die persoon een -5 ofzo)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Meneer Frits, een Civic benoemen als een zieke koe slaat nergens op. Ik rij nu een 2009 1.8 i Executive Honda Civic en dat V-Tec geluid klinkt erg mooi. Een CT stil noemen is ook niet eerlijk want als je snel wilt optrekken maakt een CT ook een bak herrie en klinkt als een gewone Toyota 4 pitter. Ik kraak een CT niet af maar je doet de Civic te kort. Wat ruimte betreft kan een CT niet in de schaduw van een Civic staan. De mijne heeft alles aan boord tot spraakgestuurde navi, audio en climate control aan toe. (zit echt niet in een CT) Plus leer, panoramadak en ga zo maar door. Op het lange eind zeer strak sturend en mooi stil. Grote kofferbak met geniale achterbank constructie.Sportief stug maar dat is een CT ook. En als ik mijn best doe rij ik dik boven de 1 op 16. Ok een CT doet dat beter maar is ook een Hybride. Ik ben heel tevreden over mijn Civic maar ieder het zijne. :D
 

Frits

Hoort erbij
30 jun 2011
27
0
0
Het is niet mijn bedoeling geweest om de civic te benoemen als een slechte auto. Ik heb een paar maanden in een standaard uitvoering gereden en dat beviel me totaal niet. Ik ben erg blij met mijn CT. En ja, smaken verschillen nu eenmaal.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Frits zei:
Het is niet mijn bedoeling geweest om de civic te benoemen als een slechte auto. Ik heb een paar maanden in een standaard uitvoering gereden en dat beviel me totaal niet. Ik ben erg blij met mijn CT. En ja, smaken verschillen nu eenmaal.

Wat zijn we hier aan het vergelijken?

De Honda Civic Hybrid en de CT of de Honda Civic Hatchback en de CT?

Ik heb een paar jaar terug zelf overwogen om de Hatchback 1.8 Sport te bestellen. Echter is het toen de A3 geworden.

Als we het over de Civic Hybrid hebben.... dan kan ik alleen maar zeggen....niet mijn smaak... :p (en ook niet vergelijkbaar met de CT)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Het is niet mijn bedoeling geweest een Civic met een CT te gaan vergelijken. Maar er was een uitspraak over de Civic die ik gewoon niet waar vindt maar dat is persoonlijk. Ik rij door omstandigheden hier thuis nu in een 2009 Civic 1.8i 5 deurs Executive. Ik reed hiervoor de rode LS 400 en daarvoor een Honda Legend. Grote auto's maar ja het gaat wel eens anders in je leven en dan moet je een keuze maken. Ik heb bewust naar een kleinere auto gezocht, wel ruim voor 4 mensen van langer postuur, zuinig maar wel snel als het moet. Na enig beraad en proefritten ben ik bij de Civic 5 deurs uitgekomen. Maar wel een met alle luxe erop en eraan. En auto's zijn net zo persoonlijk als een smart-phone maar je moet wel kijken naar wat je wilt en wat andere auto's bieden. Er zijn niet veel kleinere 5 deurs hatchbacks waarin ik achter mezelf kan zitten (ik ben 1.94 m) De Civic is een van de enige waar dat wel kan. Ik heb ook in verschillende CT's gereden, de duurste en de goedkoopste uitvoering. Het is gewoon mijn auto niet. Ik kan ook niet een leasewagen krijgen van de baas dus dan zoek je een gezinsauto die je zelf moet betalen. Aangezien er geen vouwwagen achter de CT kan is het einde verhaal. Een auto kopen is geen probleem maar ik kijk wel wat ik kan en wil betalen. Mijn Civic komt uit DLD en gebruikt maar nu op de weg scheelt me dat bijna 10000 euro vergeleken met een die ik hier had gekocht. Dat is gauw verdiend in mijn geval. Een Lexus heeft nog steeds mijn voorkeur en hopelijk in de toekomst zal dit merk weer voor de deur staan. Maar wel een Lexus met een 6 of 8 cylinder motor en in de top-uitvoering. De duurste uitvoering van de CT vindt ik te duur voor wat deze auto bied. En de goedkope uitvoeringen vindt ik te simpel om Lexus te mogen heten. Dan is een Auris of Prius ook een optie, motorisch zijn ze gelijk. Maar heren dit is geheel mijn eigen mening en op mijn Civic zijn ook dingen aan te merken. Zoals op elke auto gelukkig. Hij of zij rijdt wat diegene mooi/goed of betaalbaar vindt. En verder is elke file gelijk voor ons allemaal. :D :D

(btw, ik heb ook gereden in de hybride Civic, voor gewoon verkeer een uitstekende auto maar helaas ook met CVT en ook niet zo zuinig als dat aangegeven wordt maar dat geldt ook voor de CT en iedere ander auto.)