Gezocht een mooie, originele Lexus met de leuke opties.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Na verkoop van mijn LS430 nu al weer bijna 4 jaar Lexusloos. Ik had de LS natuurlijk nooit moeten verkopen maar ja dat is achteraf. De auto is ge?xporteerd, is onderweg 100.000km kwijt geraakt en nu waarschijnlijk zeer succesvol als limo, vervoer van boeven, daily van een burgemeester van een redelijke Russische stad. Wie zal het zeggen.

In 2013 heb ik een zoektocht gestart naar een youngtimer achtige, naast mijn Saab Cabrio en om het gevoel met de LS weer terug te krijgen. Ik kon echter geen mooie vinden die ook betaalbaar was. Lexus is goed, heel erg goed, en wil eigenlijk verder met Lexus als daily.

Het type maakt mij niet zoveel uit maar ik ben op zoek naar een model met origineel xenon, stoelverwarming, cruise control en bij voor keur met nav. Maar dat laatste is niet noodzakelijk. Ook noodzakelijk is origineel, heb wat IS'en gezien. Nou die waren behoorlijk "getuned", tussen aanhalingstekens want ieder zijn plezier. Het is aan mij niet besteed.

Kortom, lang verhaal kort: wie weet er een mooie Lexus, met de leuke opties.

Zonnige groet!
 

turbo

Nieuw hier
12 mrt 2015
24
1
0
Zoek even op 65-rn-ps Hier zit alles op en aan wat je noemt plus nog een beetje meer.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom terug! Heel veel succes met de zoektocht. Ik zou een 3rde generatie GS450h niet te snel overslaan. Deze zal dicht in de buurt komen bij de LS.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
151
19
18
LS460 = gewoon luxe. Genieten van het leven.
Al die hybride modellen zijn er alleen vanwege de bijtelling en andere fiscale voordelen. Heeft weinig te maken met rij plezier.
Ik heb mijn gs430 in onderhoud bij Lexus, en krijg bij de beurten de " red carpet" service, en een vervangende Lexus mee.
Tja...de hybride modellen die ik meekreeg, praktisch nieuw, de ct200h sport= kart/opgevoerd golfkarretje, comfort= nul.
De rx 2014, groot, maar comfort, rij plezier = afwezig.

Ik doe nu een deel onderhoud zelf, want de kennis verdwijnt, en de interesse bij de dealer ook. V8 motoren gaan er uit, vanwege de nieuwe BPM bijtelling.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Bedankt voor jullie bijdrages.

Ik heb de afgelopen jaren, tot vlak voordat ik LS ging rijden, allemaal Duits automobilarij gereden. Sinds de LS weet ik wat ik echt wil qua merk, betrouwbaarheid. Wat ik ook weet is dat ik niet te veel wil uitgeven (is natuurlijk relatief), een auto is en blijft voor mij een redelijk emotieloos vervoermiddel. Maar als ik mij vervoer dan het liefst zo probleemloos en geluidloos mogelijk. Dit gekoppeld aan mijn voorliefde voor muziek, die ook nog eens geweldig klinkt, kom je automatisch uit bij Lexus!

Ga het de komende jaren rijden.

Maarrr, heb inderdaad gekeken naar een LS460, in DLD zijn er nog een paar te vinden, met een forse strafkorting zit je zo weer boven de 30k. Dat vind ik simpelweg te veel voor een auto.
De GS450, helemaal super, behalve de bagageruimte, vervoer 3 kinderen, tennisrackets en veel meuk. Die bagageruimte is mij te klein. Zeer jammer!!!

Kortom budget ligt beneden de 15k, ik rijd de auto prive en declareer aan mijn bedrijf. Ben totaal klaar met bijtelling en 'gejat' van de NL overheid. Maar om een beetje in de buurt te blijven van de geweldig hoge belastingvrije vergoeding van 19ct wil ik niet meer uitgeven dan 15k.

Ach, budget is er om te overschrijden....

Zonnige groeten
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Hahahaha, ja dat klopt dat ik geen excuus meer heb. Had deze gezien, is zo afwijkend qua prijs tov ander aanbodm de meest dikke niet hybride LS voor deze prijs. Is erg verleidelijk inderdaad.
Die van Henny is te mooi om waar te zijn, verlengd, president en nog eens geen drol gereden...

Wel grappig in deze hele zoektocht is dat ik behoorlijk gehecht begin te raken aan Lexus en de merkwaarden. Maar dat je goed moet blijven op passen met het aanbod, ze zijn zo beresterk dat je niet ziet of ze nu 400.000 of 150.000km hebben gereden. Ook mijn LS (facelift 2004) had achteraf een verhaal. Snap het mega prijs verschil tussen bijv DLD/Fr en NL niet op LS gebied. Of zou dat komen dat Louwman de markt dicht timmert..? (retorische vraag)


GS is mooi maar hoe langer ik er over nadenk, het moet een LS gaan worden. Ik ga daar dan wel de tijd voor nemen, de kans dat deze uit NL komt is niet groot (oa vanwege mega prijsverschil). En dan wel het nieuwe model, wat een mooie kar. Ik kom nog wel eens in Bulgarije, daar staat een mooie 430 te koop voor weinig! Maar of ik daar nu een auto vandaan wil, eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat bijna alle dikke auto's die daar rond rijden, of uit NL of uit DLD komen.

Nog even een skidrager swap tussen LS430 en LS460 en het is helemaal af. Ik heb immers nog steeds de letterlijk 1 keer gebruikte LS430, originele Lexus, dragers voor onder mijn skibox.

Even een vraag, praat het ML systeem uit de 460 net zo met mijn iphone als dat van mijn (ex) prius 3? Namelijk via bluetooth? Is dat een aparte module of zit dat ingebakken in het systeem?

Thnx voor jullie input, blijf mij vooral helpen!!

Mooie groet
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Natuurlijk moet het een LS worden !

Duitsers en niet Duitse Bolides.
Daar wil een "Echte Duitser" niet in gezien worden,
vandaar het prijs verschil
Verder zijn auto's gewoon goedkoper in Duitsland.

Geen drol gereden, ja die vind je in Duitsland, heb zelf net een auto uit 2006 met 68000 km ingevoerd.
Maar altijd even laten keuren ( als je het zelf niet kan beoordelen)
Er staat nog zwarte LS460 die in Lahnstein DLD te koop maar deze kan je beter links laten liggen,
ik heb deze al voor je bekeken en er mankeert te veel aan.

En soms is het dichter in de buurt dan je denkt, bij Lexus A'dam staat deze
http://ww3.autoscout24.nl/classified...169?asrc=st|as
 
Laatst bewerkt:

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Bluetooth zit ingebakken in het ML systeem. Afhankelijk van het bouwjaar van de auto zal media afgespeeld kunnen worden via bluetooth. Je kan altijd voor een paar honderd euro de medialinq van vaistech inbouwen.
 

jelle

Nieuw hier
23 jun 2015
10
0
0
Ik zie dat er al een tijdje niet meer is gereageerd op dit bericht, maar ik wilde toch nog even inhaken. Niet zozeer op LS-verhaal, maar wel op je introductie waarin je vertelt een Saab Cabrio te rijden. Ik rijd zelf momenteel ook in een Saab Cabrio, maar denk dat ik deze de deur uit ga doen nu ik een CT200h ga nemen. Heb jij je saab nog, of ondertussen de deur uitgedaan? Toen je de wagen kocht, had je toen een nieuwe gekocht of een tweedehands? Ik wil mijn Saab Cabrio online verkopen, maar weet nog niet helemaal welk platform hier het meest geschikt voor is. Zit nu te denken aan Autoscout, maar als jij andere idee?n hebt hoor ik het graag!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Mensen die de keuze hebben gemaakt om een iconische Saab Cabrio aan te schaffen hebben duidelijk oog voor design ,daarom snap ik de overstap niet naar een CT

en als je er dan toch van af wil waarom dan niet inruilen
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
27
8
Een CT is zeer goed design resultaat op gebied van 'engineering design' .
 

PLS400

Hoort erbij
14 mrt 2015
63
27
8
Zoals het hybride systeem, wat nu zeer breed wordt benut om de benzinemotoren optimaler te laten werken. Ook de waterstof aangedreven auto's zullen door Toyota/Lexus met hybridesystemen worden uitgevoerd.
Wordt ook door deze V8 rijder in mijn andere zij het dan Toyota zeer gewaardeerd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Daar ben ik het roerend mee eens, voor sommigen vormt de CT een apart jasje, voor anderen een weldoordacht, verfijnd en technisch hoogstandje :thumbsup:

De CT is 1 brok geraffineerde techniek en een logisch voortborduursel op de beproefde Prius. Het gaat daarbij natuurlijk ook om het totaalplaatje, een groen milieu, meer vogeltjes, lachen aan de bezinepomp, etc. Tijd voor de nieuwe hybride generatie!
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Oh, en de rx-400h dan ,..... nog stiller en meer ruimte en met het dak open hoor ik de vogeltjes ook, rij ervaring is een ander verhaal. Ik heb de nodige exoten gehad en ben nu toe aan wat relaxer rijden, de RX rijdt als geen ander, stil en uitermate comfortabel mits je je rijstijl aanpast, de roffel in combinatie met de cvt is soms over the limit.
Ik wil niet anders meer, maar ben al een ruime halve eeuw op deze aardkloot ... :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Jij bent verwend! De RX heeft natuurlijk wel een 6 cilinder erin hangen :p Hele mooie comfi auto idd :thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.