Glazen schuif/kanteldak helemaal vergruisd..........

melandri

Nieuw hier
19 mrt 2024
5
4
3
Mn glazen schuifdak is verbrijzeld....mss vandalisme, een steen, geen idee. Zit een gat in maar is verder ook echt verbrijzeld, kosten: 3500 euries

In vrees dat dat niet heel veel goedkoper kan, zon dak los is wss al dure hobby. Iemand tips?

Dank!
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Vervelend! :(
Verzekering?
Vogels sjouwen weer met van alles en nog wat, niet geheel ondenkbaar dat er een steen(tje) is gekletterd uit de snavel van zo'n beestje. Ik heb een glazen tuinkamer achter het huis en als ik zie wat daar zo nu en dan op ligt of in de goot is gerold.....:unsure:
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Mn glazen schuifdak is verbrijzeld....mss vandalisme, een steen, geen idee. Zit een gat in maar is verder ook echt verbrijzeld, kosten: 3500 euries

In vrees dat dat niet heel veel goedkoper kan, zon dak los is wss al dure hobby. Iemand tips?

Dank!
Ik kan niet vinden welke Lex je rijdt... maar de sloop misschien ? of schadeautos.nl etc ?
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Zeer vervelende situatie.

Je zou de plaatselijk ruitschade hersteller kunnen proberen, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat het goed wordt hersteld.
Je wilt natuurlijk niet dat ie gaat lekken!
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Lang niet alle verzekeraars zien een zonnedak of panoramadak als ruit.. Dus vergis je daar niet in.
Klopt, Interpolis ziet het als onderdeel van de carrosserie...

Sterkte Melandri, ik hoop dat je terecht kan bij een sloper of onderdelenlijn...
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Kan maar zó een enorme klus zijn: hemeltje uit wagen verwijderen, mechaniek loshalen, ruitrestanten lossnijden, frame schoonmaken en nieuwe ruit inlijmen, hele mechaniek weer terugplaatsen en hemeltje weer monteren.
Boel gesleutel in misschien moeilijk bereikbare plekken, sommige dingen een tweepersoonsklus. Dus duur.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
412
148
43
video bekeken, een kind kan de was doen. En volgens mij zijn alle glasdaken gelijk qua afmeting en is er vast wel wat te vinden bij een autodemontagebedrijf. Desnoods even de maten vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Ziet er bijna te simpel uit om waar te zijn, bedankt voor het delen Edwin.

En zo te zien identiek systeem als in een LS van die bouwjaren Bobusa/Lexpeter (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en ErwinJDM

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Ziet er bijna te simpel uit om waar te zijn, bedankt voor het delen Edwin.

En zo te zien identiek systeem als in een LS van die bouwjaren Bobusa/Lexpeter (y)
Ga je 'm vervangen?

Ik heb ook even gekeken en is inderdaad identiek aan wat ze laten zien. Harmonica afdichting is hetzelfde. Top tip was dit!
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Vooralsnog niet, het bobbeltje in het rubber is nagenoeg weg. Als het verergert dan gaat 'ie wel vervangen worden. Lijkt er op dat ik dit met wat hulp zelf zou moeten kunnen doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa