Goedkope garagekrik geschikt / ongeschikt?

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Beste forumgenoten,

De grote DHZ winkels bieden regelmatig een garagekrik aan voor 25?. Volgens spec. kan de krik tot 2K kg drukken, dus dat komt (met wat marge) uit boven het aanzienlijk gewicht van de GS300 MK2. Qua prijs kan men zich dus niet echt een bult vallen, maar ik wil liever geen proefkonijn zijn als de boel misschien instort ;)

Uiteraard is er beter spul, maar de 1 of 2 keer per jaar dat ik het zal gebruiken..

Heeft iemand hier zelf ervaring met zo'n ding, aangezien op het net de meningen nogal uiteenlopen.

Btw, ik wil de krik overigens niet gebruiken om onder de auto te sleutelen, hooguit om de wielen zo nu en dan eraf te schroeven, klauwen te onderhouden, etc, in samenspraak met as-steunen o.i.d.

Alvast TX.

Grt,

Mike
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Mike,

Sowieso moet je niet onder een auto kruipen dat op een krik staat... zet de auto op bokjes... ik denk (mijn mening) dat je zelf al het antwoord op je vraag hebt gegeven... als je het niet vaak gebruikt dan is het prima spul... als je een garagebedrijf hebt, dan kun je beter investeren in duurder spul...
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
als je de makro krantjes een beetje in de gaten houdt, zulje zien dat ze ook garagakrikken verkopen maar dan op olie druk. deze zijn meer te vertrouwen dan eentje die je met het hand je omhoog moet draaien!

bij de makro ligt prijs meestal rond 90 euro en heb je er je levenlang plezier van!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
de krik is op oliedruk overigens.. Vandaar mijn interesse.

En wellicht heeft Lexus-dzjino wel een goed punt, beter iets meer investeren, aangezien ik wel van plan ben de komende jaren nog wat wieltjes los te schroeven.

En nee, ik ga er zeker niet onder liggen. Helaas van nabij een ongeluk hiermee gezien, dus dat geneest wel van 'even snel'' iets doen onder de auto.

TX
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
yw..

Je kunt beter in iets investeren wat meer iets meer kost, en van kwaliteit is ( Denk aan je lexus, deze is kwalitatief beter dan een dacia ) s6 met je aankoop van de juiste krik, en dat je er enkele jaren plezier van zult hebben!
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Die dingen van 25? doen het primav voor een paar keer per jaar, ik zeg bv winterbanden/zomerbanden.

Maar ga je elk weekend iets doen, dan zijn die garage krikken van 199? met een belastbaar vermogen van 3ton ook niet voor het leven... Er gaat altijd wel een keer een rubbertje kapot.. :neutral:
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Als het van die mooie rode krikjes zijn zou ik die lekker laten staan. te eeste pomp je je eigen een ongeluk, het draagvlak van die dingen is veel te klein dus je kokerbalken druk je helemaal in door het gewicht van de auto.
Als je dan toch een krik wil hebben geef dan wat meer uit voor zo'n alu ding die ook nog is onder zwaar verlaagde auto's kan die zijn makelijk tilbaar en hebben een mooi grote drukpunt dus kan je ook niet zo gauw je kokerbalk verrot drukken.

NIET DOEN !! !! :neutral:
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...NER6PA&adcampaign=google&gclid=&scrwidth=1024

WEL DOEN !! !! :rulez:
http://hap-automaterialen.nl/Producten/Alu-Race-crick_racekrick_432.php


Trust me die 2de krik gaat je hele leven mee dus heb je echt waar voor je geld.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik wilde net reageren dat ik zo'n goedkope misschien maar maar ga proberen..maar nu je het over drukpunt hebt..

Ik las idd her en der dat men met geknutselde plankjes het drukpunt / kokerbalk probeert te ontlasten. Ik neem dat risico toch maar niet en ga voor iets meer 'professioneel'. Al is het alleen maar voor mijn gevoel ;)

*** schat, ik heb de auto een beetje stuk gemaakt... ***

Het was id zo'n rode, van de gamma :p

Bedankt voor de reacties!!
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Dacia's zijn verrassend degelijk hoor! Goed geen Lexus van binnen maar die dingen zijn zo simpel die gaan niet stuk. :hi:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Precies, ik kom net uit Hongarije en daar worden nog auto's gebruikt als een tool. Wij zijn wat dat betreft erg verwend maar daar zijn auto's een ding voor allerlei klussen. Gewoon een Lada zonder koffer-klep want er liggen toch altijd twee hooibalen in. En ja de gewone man/vrouw rijdt een Dacia. Motor, wielen en een dak. Zit niks op en er gaat niks kapot. Een koeriersbedrijf dat voor ons werkt heeft die lange combi's in gebruik, diesel en een goede stoel erin. Amper kosten en ze blijven maar gaan. Ik ben in Hongarije weer verliefd op de goede oude Lada Niva geworden. Echt cool en met 4x4 rammen die dingen overal door. Prachtig om te zien. :D
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
WTF heeft een Dacia met dit Topic te maken. Tuurlijk het is een goedkoop autootje maar het blijft een Renault en die gaan kapot.
Dus jullie zeggen dat dat goedkope krikkie ghoed genoeg is. Geloof me je rijdt echt beter in een Lexus dus voor een paar euro's meer heb je meer luxe. nou dan zou ik het wel weten. No dacia 4 me.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Maak je toch niet zo druk man, begrijp de lol. Natuurlijk is een Lexus geen Dacia, weet ik ook. Relax. :hi:
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Sorry maar ik kan heel slecht tegen off topic gelul. Dan ben ik blij dat ik niet eens alles lees op het forum anders zou ik gek worden denk ik.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alor zei:
Ontopic nu! het gaat hier alleen over krikken en niks anders.
spanking.jpg


krik (van het leuke mobiele type):
caravan%20op%20krik.jpg
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Om in de sfeer van krikken en pompen te blijven, ik heb onlangs gekeken naar de goedkope 'garagekrik' en per slotsom afgezien van aankoop. Het zag er, in mijn optiek, enigszins dun en gammel uit, niet 'potent' genoeg!

Zodoende ga ik voor een wat stevigere krik, zoals ook aangeven in de posts hiervoor en conform je eigen advies.

Sorry maar ik kan heel slecht tegen off topic gelul. Dan ben ik blij dat ik niet eens alles lees op het forum anders zou ik gek worden denk ik.

Nja, we zitten hier ook een beetje in de 'lounge', nietwaar? In ieder geval 'case solved' en terug naar de onderwerpen die er 'echt' toe doen.