GS300 kan wel 250

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo,

Ik weet dat niemand het gelooft, maar het is toch wel zo de GS300 kan in juiste omstandigheden 250.
ofwel tot aan de begrenzer.
weet het niet zeker meer maar dit is ongeveer 5-6 keer gelukt, ook blijft ie tegen de grens hikken.
Je voelt duidelijk dat het vermogen wegvalt. ongeveer 5 km langzamer en weer naar de volgende cylus.
een beetje hetzelfde gevoel als de cruiscontrole die net iets over de ingestelde snelheid is en weer terugzakt.

op navi geeft ie dan 237 km aan. Maar als ik b.v op de teller 120 rij dan geeft de navi 124 -125 aan. dus als ie dan klopt dan klopt het met 250 ook. Mijn naald schommeld bij 247. (deze heb ik uit de originele stand gehaald en kloppend met actuele snelheid + 5 gemaakt bij een snelheid van ongeveer 110)
bij een baksignaal van 250 staat de teller op ongeveer 246 -247.


Maar hier hebben jullie natuurlijk niks aan, heb vandaag mijn OBD kabeltje voor de laptop ontvangen.
hiermee kun je snelheid en natuurlijk de begrenzer tijdens het rijden zien.

Ik heb natuurlijk wel een Bosch tester maar die werkt op een gewone computer KTS500 met een moederbordkaart.

Aanstaande zaterdag rij ik weer over een vlak stuk snelweg en leg het dan vast, als iemand nog een opmerking heeft hoe het extra betrouwbaar te maken hoor ik het graag.

Aan de auto is weinig gedaan.

-Verlaagd
-katjes zijn leeggebrand
-agressieve camber (minder rolweerstand)
-benzine is shell 95.
-bandenspanning is 2.8 bar voor en achter.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
keep us posted over zaterdag ik ben wel benieuwd of zo'n programma werkelijk betrouwbaar werkt!

maar ik las laatst iets over gps systemen van tom tom en dergelijke andere systemen.. maar deze zijn vrij nauwkeurig. vooral hoe hoger de snelheid wordt.

de naald van je auto is niet echt nauwkeurig. nou weet ik niet precies hoe het verwerkt is bij de GS300 maar de meeste systemen wordt de snelheid van de auto bepaald aan de hand van aantal omwentelingen van de as van de wielen. dus de grootte van het wiel en opgepompte banden of niet bepalen de nauwkeurigheid.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Jeroen zei:
keep us posted over zaterdag ik ben wel benieuwd of zo'n programma werkelijk betrouwbaar werkt!

maar ik las laatst iets over gps systemen van tom tom en dergelijke andere systemen.. maar deze zijn vrij nauwkeurig. vooral hoe hoger de snelheid wordt.

de naald van je auto is niet echt nauwkeurig. nou weet ik niet precies hoe het verwerkt is bij de GS300 maar de meeste systemen wordt de snelheid van de auto bepaald aan de hand van aantal omwentelingen van de as van de wielen. dus de grootte van het wiel en opgepompte banden of niet bepalen de nauwkeurigheid.


Het programma werkt wel betrouwbaar, geeft gewoon het signaal van de baksensor af.

De navi die ik gebruik is die van de nokia E90.

Daarom heb ik iets hogere spanning als normaal weet ik dat de diameter in elke geval klopt.
en mijn meest betrouwbare bewijs is die van de begrenzer dit zie je in de brandstoftoevoer en toerental terug.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Waar wil je dat gaan doen?
Ik heb een Performance box (ook GPS maar nauwkeuriger dan de standaard navi)
Kan je heel nauwkeurig de snelheid mee checken... :)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Hmmm ok. :neutral:
Wanneer je dat overdag op zaterdag in Duitsland zou doen, dan wil ik nog wel kijken of we iets kunnen afspreken.
Maar in NL...... (ben eindelijk net van mijn voorwaardelijk af)
en op dat tijdstip.....dan ben ik liever met wat andere dingen bezig....
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Nathanael zei:
Gewoon op de snelweg (a7) 24:00 uur

pas je op dat je geen koelkast, pallet, fiets of opgezette eland tegenkomt ;)
die komen ze wel vaker tegen daarzo!
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Kleine update:

Vandaag was het weer ideaal om het uiterste uit je standaard motor te halen.
Ongeveer 7-9 graden en best wel vochtig.

Vandaag gelukt om tot 240 op video te krijgen (heel kort), daarna afremmen voor een bocht.
Zoals het er nu op lijkt zit de begrenzing op ongeveer 245 en niet 250. want net voor het filmen zat ik in de begrenzer.

Maar zeker duidelijk dat de gs is begrensd.

Hij wil wel sneller, je merkt gewoon dat het gas eraf gaat iedere keer val je ongeveer 5 km terug en dan klimt ie weer omhoog. het lijkt net alsof je het in het pedaal voelt maar dat is denk ik verbeelding.

Maar ik blijf er mee bezig om de begrenzer op video vast te kunnen leggen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het komt op mij eigenlijk wel geloofwaardig over. Na wat speurwerk kom je wel e.e.a. aan filmpjes en verslagen tegen, hetgeen goed overeenkomt met jouw bevindingen.

Daarbij komt ook een elektronische begrenzer ter sprake, welke rond de 240-245 (voelbaar) roet in het gas gooit. De teller wijkt dan af naar +/- 250-255.

Ik zit ergens volgende maand wellicht over de grens, dus dan kan ik proberen hoe ver ik kom ;)
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo allemaal,


De maximale snelheid die ik heb kunnen registreren is op dit moment 240 kmh.
als eerste een crapy filmpje waar dit op is te zien.
Bij ongeveer 5505 toeren hebben we er 240 op staan, via een OBD tool.
Is met een mobieltje opgenomen en @ 240 is het niet zo comfortabel.

OP dit moment is de begrenzer nog niet berijk, maar moesten we voor een bocht afremmen zie einde van filmpje.


En dan de stand van de naald op het moment dat de begrenzer inspringt.

06112011436.jpg


Op dit memont bij ik een beetje bij collega's aan het kijken als er iemand de begrenzer buiten werking kan stellen.
Alleen kunnen die met een Tuningtool alles behalve Toyota.
Ik ben ook niet bereidt voor het buiten werking stellen van 4-500 te betalen.

Maar misschien dat ik via de ABS een hogere snelheid kan berijken. Dus de sensor van de bak niet gebruiken.
Maar hiervoor moet ik nog even op mijn nieuwe Bosch KTS 570 wachten.

Dan wordt het vervolgd....
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Al de GS'en zijn begrenst aan 240km/u. Ook de 400 en 430 modellen.

Vorig jaar op de terugweg van de N?rburgring heb ik de topsnelheid getest. De teller gaat mooi door tot ongeveer 255km/h. De GPS stond toen perfect op 240km/u. Daarna is er een fuel cut en valt de snelheid enkele km/u terug.

Hier is mijn video ervan (wel heel slecht gefilmd):
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Haha, ja. Ik zou het niet in Belgie of Nederland durven. Je bent snel aan 200 maar daarboven vergt het wat meer tijd.
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Heb ooit een keer met mijn 1st gen GS300 250km/h op teller gereden, met de 19" chrome velgen! En die omtrek wat groter als normaal. 225-55-16 -> 275-35-19 achter 245-40-19 voor. Heb er geen filmpje van. Was op de trugweg van Foodstrip A'dam naar Alkmaar over de A9 om 3uur snachts. Paar maatjes van mij ging op 't gas(Honda civics 1.6 vtec) en me broer in zijn Daihatsu charade 1.3i 16v. En dacht geef ook ff gas en keek in me spiegel en ze waren weg, keek op me teller en reed 250km/h! Had 't niet eens echt door! :O
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Rahdjeev zei:
GS300 zei:
Heb ooit een keer met mijn 1st gen GS300 250km/h op teller gereden, met de 19" chrome velgen! En die omtrek wat groter als normaal. 225-55-16 -> 275-35-19 achter 245-40-19 voor. Heb er geen filmpje van. Was op de trugweg van Foodstrip A'dam naar Alkmaar over de A9 om 3uur snachts. Paar maatjes van mij ging op 't gas(Honda civics 1.6 vtec) en me broer in zijn Daihatsu charade 1.3i 16v. En dacht geef ook ff gas en keek in me spiegel en ze waren weg, keek op me teller en reed 250km/h! Had 't niet eens echt door! :O

Tsja, ik kan me ook nog wel herinneren dat toen mijn vader een 1ste generatie GS300 (1995) had, hoe ik een keer de heerlijke zachte stoel gedrukt werd toen hij (denk ik) volgas gaf. We reden erg hard, volgens mijn vader ook rond de 230 - 240. Dus 250 moet goed kunnen. Een 2e generatie GS300 moet met ongeveer 10 PK meer ook wel de 250 kunnen halen. Mijn vader reed ook al een keertje (half jaar geleden) met die van ons over de Autobahn met 250 op de teller, maar zoals eerder aangegeven hier is dat in werkelijkheid 240 - 245. Maar ja, een GS300 gaat toch wel stukjes harder dan een 1.3 of een 1.6!

Mijn ouwe civic vtec ging 243 op de tunervieuw ;) Vond ik ook al best hard! Maar dat is heel anders als met een Lexus, geen herrie enz. Die 1300cc van me broer loopt 205km/h op de tomtom(ook goed hard dus!)
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Inline 6 !!! Wel een V6 in de 3GS. ;)

Sound van de 2JZ is niet slecht, maar een Inline 6 bij BMW klinkt toch net wat sportiever. :)