Hallo ik ben CedrAl

CedrAl

Nieuw hier
5 jul 2023
3
4
3
Hallo beste Lexianen ;),

Of noemen Lexus rijders/bezitters zich niet zo??

Ik ben CedrAl en ik ben me al een aantal maanden aan het oriënteren op het merk, waarbij ik erg neig om binnen nu een een half jaar een 4e gen GS aan te schaffen, maar zit nog een beetje te dimdammen tussen de 300H en de 450H. Reden verbruik (minimaal) vs power, maar ook dat de 300H prijstechnisch voordeliger is in de aanschaf.

Hoe dan ook het gaat in ieder geval een GS worden periode 2013-2015 dat is imo de mooiste GS serie van gen4 namelijk.

Ik hoop veel van jullie ervaringen met het merk te leren en straks met veel plezier een Lexus te mogen rijden :D
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Welkom op het forum ! Hier zit naar mijn weten in ieder geval eentje die jou alles over de Gen4 kan vertellen :)
veel plezier met je zoektocht !
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Hallo beste Lexianen ;),

Of noemen Lexus rijders/bezitters zich niet zo??

Inderdaad, zo noem ik mezelf in elk geval niet. 😁.

Welkom op het forum. De voorpret is al begonnen begrijp ik. De GS is natuurlijk een dijk van een auto, genoeg GS bezitters op dit forum.

Succes met je zoektocht en het maken van je keuze.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Allereerst: van harte welkom! Wat betreft de keuze: als je er eentje kunt vinden dan zonder enige twijfel de 450h. Door het extra vermogen en koppel rijdt de auto gewoon veel soepeler en rustiger, bij 100 km/u draait de motor maar 1200-1300 toeren en kun je zonder overdrijving fluisterend een gesprek voeren. Als je even snel wilt inhalen of een ontwijkende manoeuvre moet doen dan is het extra vermogen bijzonder prettig. Het verschil is niet bepaald subtiel: de 450h is meer dan anderhalf keer zo sterk als de 300h terwijl het brandstofverbruik maximaal 40% hoger is. Ook de beleving is heel anders: een 4-cylinder zoemt en jankt als je gas geeft, een 6-cylinder bromt en brult. Ik heb destijds mijn GS 450h ingeruild voor een RX 450h omdat ik meer bagageruimte wilde maar voor de rest vond en vind ik het zo ongeveer de perfecte auto. Dat vond de dealer ook trouwens, de manager wilde tijdens de onderhandelingen per sé zelf de proefrit maken omdat een GS 450h zo'n buitenkansje is. :ROFLMAO: Het enige wat nóg beter zou zijn is een GS-F, maar dan praat je ook over een hele andere prijsklasse.\

We zien de foto's graag tegemoet als je de GS 450h gekocht hebt! ;)

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Welkom !

Wat je belangrijk vindt in auto is voor iedereen anders.
De gs450h gen4 President die ik reed was een heerlijke snelle en luxe reislimo.
Waarom dan toch de keuze om als opvolger voor een 300h te gaan?

Dat heeft te maken met ons gebruik. Ik rij of in de stad of lange afstanden op 1 dag (1000km +).
En dan voornamelijk met ons gezin, zo‘n 25k per jaar.

Hierbij is voor mij comfort, luxe, ruimte tegen redelijke kosten van belang.

De 450h heeft inderdaad een heerlijke 6 cilinder, is snel. Maar is ook zwaarder in de neus en geeft daardoor een zwaarder stuur gevoel en is op gematigde snelheden (substantieel) duurder in gebruik en wat rumoeriger.
Verbruik van de 450h lag tussen 1:12 en 1:15 de 300h altijd 1:15 met uitschieters naar 1:19.
Verzekeringstechnisch is de auto goedkoper door de lagere aanschafsprijs.
Wegenbelasting is een klasse lager

Onderhoud is goedkoper door verschil 6 versus 4 cilinder. Kleinere remmen etc.

Daarbij wilde ik weer een President line met open dak en een lage kilometerstand bijvoorkeur van de eerste eigenaar en een Nederlandse auto.

Na een korte zoektocht vondt ik mijn huidige auto en heb geen moment spijt.
Een heerlijke auto met alle luxe en comfort, die je rijdt voor een prijs van een VW passat van een vergelijkbaar jaar, maar dan veel exclusiever.

Succes met je zoektocht.
 

Citrofiel1975

Hoort erbij
8 nov 2022
94
55
18
Precies 2000Turbo. En ook de 300h draait op de snelweg bij 100 km/h vaak maar 1300 rpm, dus even stil. En zelfs in de Franse bergen viel het geluid me heel erg mee: geen geloei zoals de Prius-III, meer gezoem op achtergrond.
De 450h is voor degenen die hun mid-life-Porsche nog niet gehad hebben? ;) Na 2x een 968 ga ik nu voor Comfort met grote C - en zeker in NL vind ik de 300h door meer dan genoeg power en stilte voor bieden.
 

CedrAl

Nieuw hier
5 jul 2023
3
4
3
Wat ik mooi vind is dat iedereen met punten komt die de keuze er niet makkelijker opmaken. Beide modellen hebben zo hun voordelen en dat zie je ook af aan de reacties. Aangezien ik dicht tegen de Duitse grens woon is vermogen leuk (autobahn). Ik ga ze gewoon tegen die tijd beiden eens voor een periode proberen (als dat lukt) en op basis daarvan beslissen.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Het is wel duidelijk waar het verschil in zit, maar denk ook aan de uitvoering, gisteren had ik een leen-Lexus zonder HUD, Brrrr.... Een HUD is een must-have, eenmaal aan gewend en je wilt nooit meer zonder.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Johno en RoelVB

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Ik ga ze gewoon tegen die tijd beiden eens voor een periode proberen (als dat lukt) en op basis daarvan beslissen.
Dat is wat je vooral moet doen. Zelf ervaren. Het is wel een kunst om bij die eerste proefritten goed te bepalen wat je prettig vind. Een paar keer gas geven in Duitsland moet je zeker doen, maar rij vooral ook de stukken die je 't meest rijdt (als dat zo is).

Ik woon ook vlak bij Duitsland, maar ik flink gas geven doe ik daar eigenlijk nooit, alleen als ik op doorreis ben naar een vakantiebestemming. En plankgas rij ik dan ook niet, omdat het of te druk is, of er is een baustelle of er is reden die Flitsmeister me verteld. Maar hey, jij mot er 't meest in rijden. Doe dat dan ook vooral met een proefrit ;)
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Zoals al door anderen opgemerkt: het zijn, afgezien van de vorm, eigenlijk auto's met een verschillend karakter. met een 300H valt denk ik prima te leven - totdat je een keer met een 450h gaat rijden. Het gaat dan opeens allemaal een stuk makkelijker - zonder dat het brandstofverbruik onevenredig stijgt. Het aanbod van 450h gen4 is echter nogal beperkt. Van de 300h zijn er veel in gebruik geweest als leaseauto en daardoor is daar veel meer keus. Niettemin kan het best een tijd duren voor je een geschikt exemplaar vindt, zeker als je ook nog wat wensen hebt qua lak en interieurkleur. De meesten zijn toch zilvergrijs met zwarte bekleding. Qua uitrusting zijn er natuurlijk ook allerlei verschillen. Zelf geef ik de voorkeur aan een Luxury uitvoering boven de Executive of Business varianten die er zijn geweest. De President uitvoering heeft natuurlijk "alles" - leuk om te hebben maar de meeste extra's kun je best zonder. Een accessoire is echter altijd aan te raden: de ML geluidsinstallatie.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo beste Lexianen ;),

Of noemen Lexus rijders/bezitters zich niet zo??

Ik ben CedrAl en ik ben me al een aantal maanden aan het oriënteren op het merk, waarbij ik erg neig om binnen nu een een half jaar een 4e gen GS aan te schaffen, maar zit nog een beetje te dimdammen tussen de 300H en de 450H. Reden verbruik (minimaal) vs power, maar ook dat de 300H prijstechnisch voordeliger is in de aanschaf.

Hoe dan ook het gaat in ieder geval een GS worden periode 2013-2015 dat is imo de mooiste GS serie van gen4 namelijk.

Ik hoop veel van jullie ervaringen met het merk te leren en straks met veel plezier een Lexus te mogen rijden :D
Hallo, welkom hier...het zal vast goedkomen...een slechte zit er rltoch niet bij🤣🤣🤣 altijd goed wat je kies...veel succes en rijplezier gewenst
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken