Hallo, sinds kort een Lexus eigenaar

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Er zijn leder herstel kits, daarmee kunnen de ook kreukels (mits het van die opengebarsten groeven zijn) opgevuld worden met een pasta, en daarna kan het leder weer gekleurd worden met lederverf.

Ik heb zelf mijn ivoor-beige leder eerst goed gereinigd met warm water en een klein beetje dubro, dat haalt al heel veel vuil weg. En daarna van Meguiars een leder conditioner erin gewreven (deze is kleurloos en voegt verder niks toe, houd alleen het leder soepel).

Kun je misschien een foto plaatsen hoe het leder eruit ziet?
Volgensmij is het inderdaad vooral van de opengebarsten groeven. Ik denk dat het bij de bestuurder stoel vooral ook heel vies is, dus ik zal beginnen met een sterk verdund sopje. Iemand nog een idee welke kleur ik zou moeten hebben als leer hersteller? Misschien heeft iemand al een exact product gebruikt wat werkte?
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Op deze foto zie je de zitting die al schoon gemaakt is, en de rugleuning is nog smerig. De handdoek die ik had gebruikt was mint groen toen ik begon, en bijna zwart toen ik de volgende handdoek nodig had. Ik wil binnenkort een industriele naaimachine gaan aanschaffen, dan ook maar eens de armleuning opnieuw bekleden en nieuw foam erin doen.
IMG_3794.jpg
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Op deze foto zie je de zitting die al schoon gemaakt is, en de rugleuning is nog smerig. De handdoek die ik had gebruikt was mint groen toen ik begon, en bijna zwart toen ik de volgende handdoek nodig had. Ik wil binnenkort een industriele naaimachine gaan aanschaffen, dan ook maar eens de armleuning opnieuw bekleden en nieuw foam erin doen.
Bekijk bijlage 181490
Dat is nogal een verschil, ik ga morgen denk ik langs de schoonmaker. Vandaag ga ik de matten, stoelen, gordels en armsteun schoonmaken. Mocht de armsteun nou echt vergaan zijn, lukt het me misschien wel een hele nieuwe op de kop te tikken ergens. Tevens gebruik ik een (mooie) stuurhoes, omdat het stuur nog niet kapot is, maar ook geen lang leven meer heeft (bovenop).
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Waarschijnlijk kun je de buitenste lederen hoes ook nog wel bij lexus nieuw bestellen, mocht je het echt heel mooi willen hebben. Ook zijn er op internet de zogenaamde "skin" sets te bestellen, dat zijn gekopieerde hoezen die er net zo uit zien als de originele. Je kunt dan het leder verwijderen en er weer een frisse set omheen trekken. Op ebay staan genoeg onderdelen zoals stuurwielen en armsteunen die je zo om kunt ruilen en het er weer een stuk beter uitziet. Ik heb vorige week een (gebruikte) buiten spiegel en een nieuw stuur motortje besteld via ebay.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
hier zie je een hoezenset, die kun je of zelf of door een autobeklederij laten wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Als het goed is dan is verfcode LE01 voor de ivoorkleurige lederverf. (Even checken of je dit ergens op de auto kunt terug kunt vinden op een van de stickers).
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3

dit stuurwiel ziet er nog heel mooi uit
Dat is inderdaad een prachtig stuur, maar volgensmij een andere generatie dan die van mij. Ik heb geen stuurwiel knoppen. Verder zijn dat absoluut goede ideeën. Het motortje voor de diepte van het stuur heeft het bij mij ook begeven. Mijn plan was om dat de garage te laten doen, of het moet echt niet moeilijk zijn.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Ik denk dat die knopjes een losse module is die je kunt verwijderen als ik goed naar het stuur kijk.... zit denk met 2 schroefjes vast.
Al weet ik even niet meer hoe het stuur eruit zag in dat model LS400. Ik heb ook nog het model erna gehad van 1998. Net even gezocht en het stuurwiel van 98 past wel in de 95, alleen kan de airbag er dan niet in.... al denk ik wel dat het kabeltje aangepast kan worden, maar dat is weer een brug verder.

Motortje vervangen stelt echt niks voor, je maakt die kap los die om het stuur huis zit, en dan een C clipje en 2 boutjes los en je hebt het motortje in je handen.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Ik denk dat die knopjes een losse module is die je kunt verwijderen als ik goed naar het stuur kijk.... zit denk met 2 schroefjes vast.
Al weet ik even niet meer hoe het stuur eruit zag in dat model LS400. Ik heb ook nog het model erna gehad van 1998. Net even gezocht en het stuurwiel van 98 past wel in de 95, alleen kan de airbag er dan niet in.... al denk ik wel dat het kabeltje aangepast kan worden, maar dat is weer een brug verder.

Motortje vervangen stelt echt niks voor, je maakt die kap los die om het stuur huis zit, en dan een C clipje en 2 boutjes los en je hebt het motortje in je handen.
In dat geval houdt ik het bij het stuur met airbag. De stuurhoes stoort mij niet, past precies bij het interieur.

Ook zal ik binnenkort de kap rondom het stuurhuis eens open schroeven, het onderdeelnummer van het motortje bekijken en proberen een nieuwe te vinden online ergens.
 

BlackBeauty

Nieuw hier
12 mrt 2024
12
20
3
Tering jantjes dat is goed vies. Mijn advies: met leerzeep (neutrale reiniger) schoonmaken en voeden. Als je handjes jeuken en je hebt de juiste spullen niet, neem dan groene zeep, deze is mild en terugvettend. Al gebruik ik zelf Koch Chemie Pol Star voor milde reiniging en Leatherstar als conditioner.

P.S. toffe bak hoor, goed dat het in je handen is. Kan wat liefde gebruiken !
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
In dat geval houdt ik het bij het stuur met airbag. De stuurhoes stoort mij niet, past precies bij het interieur.

Ook zal ik binnenkort de kap rondom het stuurhuis eens open schroeven, het onderdeelnummer van het motortje bekijken en proberen een nieuwe te vinden online ergens.
Goedkoopste is via ebay bestellen in Japan, zou wel een nieuwe nemen en geen 2e hands motortjes.
Motortjes van de 400 en 430 zijn hetzelfde.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Goedkoopste is via ebay bestellen in Japan, zou wel een nieuwe nemen en geen 2e hands motortjes.
Motortjes van de 400 en 430 zijn hetzelfde.
Dankjewel. Heb het stuur zojuist open gemaakt, maar het gaat hier om de diepte, niet de hoogte van het stuur. Dat motortje zit verdomd ver naar achteren. Denk niet dat ik daar zomaar bij kom.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Tering jantjes dat is goed vies. Mijn advies: met leerzeep (neutrale reiniger) schoonmaken en voeden. Als je handjes jeuken en je hebt de juiste spullen niet, neem dan groene zeep, deze is mild en terugvettend. Al gebruik ik zelf Koch Chemie Pol Star voor milde reiniging en Leatherstar als conditioner.

P.S. toffe bak hoor, goed dat het in je handen is. Kan wat liefde gebruiken !
Heb hem inmiddels helemaal uitgewassen met groene zeep. Morgen ga ik wat leder spul halen in de juiste kleur.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Ow trouwens, die tapijt bekleding kun je goed schoonmaken met Valma interieur foam reiniger (stinkt wel een beetje, en kan even duren voor het luchtje weg is), even inspuiten en inborstelen, daarna met een schone doek schoonwrijven. Het vuil word dan ingekapseld in het foam en de vlekken gaan er uit.
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Ik heb even gekeken naar het telescoop motortje, dit is een kwestie van de onderste dashboard panelen weghalen en dan kun je er zo bij.
 

Juup

Hoort erbij
20 mrt 2024
27
16
3
Ik heb even gekeken naar het telescoop motortje, dit is een kwestie van de onderste dashboard panelen weghalen en dan kun je er zo bij.
Zal het nog eens bekijken dan. Op ebay zie ik vooral platte motoren, maar bij mij zit zo’n langere metalen cylinder zoals
Op de foto.
C7D73668-DA15-405C-8E2E-67CC502F94C5.jpeg
 

AvensisGT4

Actief
6 jun 2021
110
101
43
Ja dat is inderdaad een andere, misschien dat de 3e generatie van de LS400 hetzelfde motortje heeft...

In Belgie staat er nog eentje te koop voor onderdelen mocht je nog iets nodig hebben... De stoelen en armsteun zien er nog heel erg mooi uit.