handrem lampje brand constant.?

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Nee, de handrem staat er niet op tijdens het rijden.
ik kreeg de tip dat het wel eens een lamp kon zijn die stuk was, er bleek ook idd een lamp stuk te zijn. Na het vervangen van de lamp, ging de handremlamp even uit, maar even later ging deze weer vrolijk verder branden. Nu weet ik niet wat de oorzaak verder kan zijn.
al meerdere malen de ecu ge-reset maar zonder resultaat. Alle verlichting ook gechecked en alles werkt gewoon
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Rondom remblokken controleren,
meestal is dit lampje naast een waarschuwing dat je handrem nog aangetrokken is
ook gekoppeld aan de slijt-indicator van je remblokken
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Remvloeistof staat op max. Volgens het boekje moet ik direct stoppen en de dealer bellen. De remblokken voor zijn pas vervangen, kan wel de achter blokken nog controleren. Morgen weer iets te doen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je hebt hier nog een diags/repair pdf. Kan ook goed zijn dat een switch e.e.a. niet lekker doorgeeft, blijft hangen, etc. Volgens mij zit er op de IS niet een elektronische slijt indicator.
 

Bijlagen

  • m_di_0311.pdf
    44,3 KB · Weergaven: 87

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Denk dat ik t al gevonden heb, er blijkt toch een van de remlichten defect te zijn. Grappige collega's die zeggen dat alles werkt. Zsm vervangen en dan is kijken of het lampje uit wil
Tnx voor de hulp!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Soms gaat er idd ergens een lampje branden :p Succes en laat nog ff weten voor de stats of dat de oplossing was.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Dat is een tijd geleden

lampje.jpg
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Opgelost!
Het is toch zo dat hij in eerste instantie ging branden doordat het kentekenlicht stuk was. Het remlicht werkte nog wel (collega loog toch niet?) daarna is het linker remlicht pas stuk gegaan, en ik maar zoeken omdat de lampen 'wel werkte'. Lamp is nu vervangen, en waarschuwings lamp is uit (of kapot :p ?)!

En het boekje maar zeggen dat ik de dealer moet bellen
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
toch aardig dat er een lampje gaat branden, heb het een keer gehad bij mijn vorige auto dat ik vernam dat de cruise control niet werkte en dat kwam omdat de zekering van de remlichten eruit lag, maar voor je daar achter bent...
 

coolbergen13

Actief
22 jun 2012
177
4
0
Maar er zit ook een ander indicatie lampje op het dashboard die juist aangeeft dat er 'achter' een lamp kapot is. Dan snap ik niet dat dat het handremlampje dit moet vertellen