Heeft de is300h nou 181 of 223 pk??

pushnoi

Nieuw hier
6 feb 2024
2
0
1
Ik ben op zoek naar een is300h, maar ik kom er maar niet achter. Heeft ie nou 181 of 223 pk? Ik dacht eerst dat dit alleen na 2017 was, maar ik zie ook exemplaren staan met 181pk, daarnaast ook weer ouderen met 223, alhoewel rdw weer vindt van niet....

Wie weet hoe het zit?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
181PK is de brandstofmotor.
Max vermogen is 223PK

staat vaak een beetje knullig beschreven, vooral in advertenties.
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
De Atkinsom 2.5L Motor heeft slechts 181 pk ,maar de elektromotor 145pk.
Kun je niet zomaar optellen en het combinatievermogen is inderdaad 223pk.
De CT200h heeft zodoende 136 pk ipv de 99 die je vaak in advertenties ziet.

mvg,
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
In de praktijk heb je maximaal 223 pk, is de HV accu leeg dan blijft maar 181 pk over.
Eigenlijk is die 223 pk in "boost" mode, de auto houdt dit maar kort vol:
42 pk = 31 KW, de auto heeft een accu van ca. 2 KW/h dus je kunt dit theoretisch 4 minuten volhouden, plus daar komt nog bij dat de accu nooit 100% vol of leeg is, dan blijft er nog minder over.
Plus de accu's vinden het niet leuk om zulke grote stromen te leveren, dus dat wordt snel afgekapt.

Kijk maar naar je power display als je plankgas geeft, je zult voornamelijk de ICE gebruiken. in mijn ogen is die 223 pk meer een verkooppraatje omdat je deze pk's zelden krijgt.

Ik zie het EV gedeelte meer als hulpje om op snelheid te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Ja, dat kan best kloppen hoor. Ik zie het als soort turbolader ,maar dan een super betrouwbare.
Ideaal ,vooral in sportstand, om even snel in te halen / snelwegoprit / berg op /haarspeldbochten uitaccelereren.
En dat duurt zelden 2 minuten. Verder in files "gratis" elektrisch rijden.

mvg,
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
622
93
De Atkinsom 2.5L Motor heeft slechts 181 pk ,maar de elektromotor 145pk.
Kun je niet zomaar optellen en het combinatievermogen is inderdaad 223pk.
De CT200h heeft zodoende 136 pk ipv de 99 die je vaak in advertenties ziet.

mvg,
Het combinatievermogen is bij iedere hybride eniszins schimmig. Het is onduidelijk bij de opgegeven waarde hoeveel vermogen door de electromotor en door de benzinemotor wordt geleverd. Bij optrekken zal de electromotor aanvankelijk zeker het grootste aandeel hebben en na korte tijd zal de brandstofmotor, aangekomen bij het maximum toerental, waarschijnlijk de hoofdmoot leveren.

De manier waarop de autofabrikant dat combineert verschilt sterk van auto tot auto en wordt bepaald door software die de combinatie van beide krachtbronnen bepaald.

Als je het systeemvermogen vergelijkt met de som van opgegeven electrisch en fossiel vermogen, zie je bij deling van de twee waarden bij iedere auto een ander resultaat. Er is dus geen vaste verhouding voor alle hybrides - de fabrikant kiest bij ieder automodel een waarde die naar zijn inzicht het best bij de auto past.

Die keuze wordt beinvloed door wat de aandrijflijn aan kan (levensduur), gewenst karakter van de auto en ladingstoestand van de hybride batterij. Bij rijden met constante snelheid zie je ook op de display dat het electrische aandeel voortdurend varieert tussen helemaal niets en alleen maar electrisch - en dat dat zeer frequent verandert, mede doordat ook de overbrengingsverhouding in de CVT sterk varieert.