Het "Newport" leer in de Luxury Line

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Vergeleken met leren bekledingen in eerdere auto's komt het "Nappa" leer in de Luxury Line op mij als dun, snel rimpellend en wellicht ook kwetsbaar over.

Een Amerikaanse review sprak over "The optional leather seats could benefit from a better class of cow" en dat gevoel heb ik eigenlijk ook een beetje. Iemand met een LL hier een mening over?
Positief mag uiteraard ook :D

Vr.gr.,

Peter.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Van mij geen klachten over het leer.
Ik heb een luxury met ivory leer.

Mijn referentiekader is "duits" leer in Audi en BMW. Dat is dikker en stugger en blijft strakker om de stoel zitten.

Het Lexus leer is zachter en rimpelt wat meer maar voelt wel heel prettig aan.
Kwalitatief maak ik me geen zorgen.

Ivory is wel behoorlijk besmettelijk maar dat is natuurlijk mn eigen keuze geweest.
(zwart leek me ook wel wat maar in de ct is geen zwarte hemel te bestellen en zwart leer met lichte hemel vind ik niet mooi, vandaar)

Groet,
BL
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Hube zei:
Het schijnt wel wat luxer te zijn

bruineluxury zei:
Mijn referentiekader is "duits" leer in Audi en BMW. Dat is dikker en stugger en blijft strakker om de stoel zitten.

Bedankt, Hube en bruineluxury voor de reactie. BMW/Audi is ook mijn referentie. Het Nappa leer is zachter en mag aannemen dat Lexus dit luxer vindt, maar dat het even geschikt is voor autobekleding.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Ik heb een Luxury Line gekocht met Newport lederen zetels. Deze zijn inmiddels 4 jaar oud, zitten goed en zien er nog steeds goed uit. Alleen lichte slijtagesporen op de linkerwang van de bestuurdersstoel. Of het is dus goede kwaliteit, ?f de vorige eigenaar is zuinig geweest op zijn Lexus gedurende 30.000 km. :D
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Ik rijd als eerste eigenaar een Luxury Line bj. 2011 met zwarte Newport lederen bekleding. Prima kwaliteit, na 4 jaar niets op aan te merken. Net als "HammerMan" heb ik de gebruikelijke (lichte) slijtagesporen van het in- en uitstappen op de "linkerwang" van de bestuurdersstoel, maar die zijn met een goed onderhoudsmiddel een heel eind weg te werken.
De lederen bekleding van een VW Beetle Cabrio die we in het verleden hebben gehad, was na 4 - 5 jaar behoorlijk aan het kerven, terwijl die auto veel minder kilometers had gemaakt. Daar heeft het Newport leer totaal geen last van.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Welk onderhoudsmiddel voor de zwart leren newport bekleding is aan te raden? Is het leer op de achterbank nabij de gordelhouders en de kleine ritjes een zwak punt? Ik heb net een proefrit gemaakt en het viel me op dat het leer daar gescheurd is, zonde!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
zal vast een debiel zijn geweest die iets op de achterbank heeft vervoerd wat daar niet thuis hoort....
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Is het leer op de achterbank nabij de gordelhouders en de kleine ritjes een zwak punt? Ik heb net een proefrit gemaakt en het viel me op dat het leer daar gescheurd is, zonde!

Achter die ritsjes zitten de Isofix bevestigingspunten voor kinderstoeltjes. Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar bij het vastzetten of losmaken van de stoeltjes niet al te voorzichtig is geweest, of dat het leer door de stoeltjes beschadigd is.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Achter die ritsjes zitten de Isofix bevestigingspunten voor kinderstoeltjes. Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar bij het vastzetten of losmaken van de stoeltjes niet al te voorzichtig is geweest, of dat het leer door de stoeltjes beschadigd is.

Dat zou inderdaad goed kunnen, wel erg jammer want het viel me direct op. Herstellen zal een dure grap worden vermoed ik.