Hoe ervaren jullie de zit van de CT200h?

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
ik ben 1.90 lang en weeg 120 kg. Tijdens de proefrit vond ik de ct200 wel prima zitten al had ik de stoel nog wel 1 of 2 tandjes verder naar achter willen zetten hetgeen nu geen probleem is in de B klasse waar ik momenteel in rij.

De dealer gaf aan dat in principe bij aflevering de stoel nog wel iets naar achter gezet kan worden. Hoe is de zit ervaring bij de " grotere" qua postuur onder jullie na een paar maanden rijden in de ct200h?

renzie
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik ben 1,88 en woog 118. Toen helemaal prima. Sinds ik de auto heb ben ik 17 kilo afgevallen :D En zit nog steeds, prima!

Enige wat klote is soms is het instappen.. Stuur zit laag, ook op hoogste stand. En mijn stoel zit op laatste stand. Als ik tactisch probeer in te stappen blijft mijn voet vaak rechts achterin achter het tapijt hangen... Erg irritant.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Ik ben 1,98 m en weeg 101 kg*. Ik heb de CT nog niet, maar heb er inmiddels her en der al eens ingezeten, en mee gereden. Erin en eruit is even een maniertje vinden inderdaad, zoals Maistah zegt. Het blijft hoe je er ook tegenaan kijkt een kleine auto. Ik vond de in- en uitstap van de BMW 1-serie waar ik een paar jaar in heb gereden nog veel dramatischer trouwens. Maar zodra je in de CT zit wordt alles goedgemaakt! Ik vind het zitten en rijden verder prima...

Ik wist niet dat de stoel nog verder naar achteren kon, ik vind dat een goede tip. Ik ben redelijk lang, heb hele lange benen, en heb in elke auto de stoel per definitie op de achterste stand staan. Als die bij de CT nog wat naar achteren kan, zou ik dat wel zo prettig vinden denk ik. Bedankt voor het doorgeven, renzie!

*ik zeg soms wel eens "ik zit aan de goede kant van de 100, en dat wil ik graag zo houden!" :p
 

renzie

Hoort erbij
4 apr 2011
58
0
0
Met name tegen het in en uitstappen zie ik een beetje tegen op. Met mijn twee laatste auto's (B klasse en Touran) ben ik een wat hoge zit gewent hetgeen makkelijk in en uitstappen is. Maar je hebt gelijk als je zegt dat eenmaal in de auto alles wordt goedgemaakt.

ik heb van de dealer begrepen dat de rails waar de stoel op bevestigd zit wel een 2-3 cm naar achter worden verplaatst. zij hadden dat bij andere types al een paar keer eerder gedaan.

renzie
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ik heb eigenlijk vrij weinig moeite met het uitstappen. Alleen instappen is niet zo prettig :D

Echter, de stoelen zelf zitten zo lekker.. tja, ik klaag nog steeds niet!
 

M4rtinB

Nieuw hier
31 jul 2011
17
0
0
Ik vind de stoelen echt heel goed zitten. Hiervoor 2* Volvo gereden en dan ben je qua stoelen echt verwend, had niet verwacht zo tevreden te zijn.
 

Skid

Hoort erbij
31 jul 2011
31
0
0
Ik heb het postuur van de topic starter en zit erg comfortabel in de stoelen.
De stoelen die ik heb in mijn business line zijn overigens maar matig verstelbaar (alleen hoogte, rug leuning en afstand tot het stuur), maar ze zitten gewoon erg goed!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ben ook rond de 1.98m en via een collega kennis gemaakt met de CT. Ben wel wat gewend met lage instap en capriolen, waarbij ik ooit een Mitsu Eclipse heb gehad met ligstoel..

Ik vond de CT beslist meevallen, kan absoluut iets ruimer, maar de automaat maakt veel benenwerk redelijk overbodig. Ik heb er in ieder geval meerdere uren zonder kramp mee kunnen rijden.
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
Het zitcomfort is zeer groot, enig nadeel het zicht naar voren is belabberd.
Paaltjes zie je dus abosluut niet en mocht je parkeer sensoren hebben vertrouw daar niet op.
Obstakels aan de zijkant worden redelijk gededecteerd obstakels aan de voorkant van de auto niet.Heb de eerste deuk er al inzitten :X Wist niet wat me overkwam was aan het keren en plotseling boem.
gevolg kenteken plaat verbogen en onderstuk spoiler gebroken en waar normaal een bumper zit een gat.
Neus is dus behoorlijk gevoelig voor schade reed hoogstens 10 km en schade is best wel aanzienlijk.
Foto's zal ik nog plaatsen
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Rover, vanwaar jouw kritiek op het zitcomfort? Doel je hiermee op de harde vering of echt de stoelen?
Zeer vervelend van de schade. Dat is echt balen. Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's.
 

Rover

Hoort erbij
22 apr 2011
37
0
0
@Bas36,

geen commentaar op het zitcomfort. Stoelen zitten als gegoten. in orginele posting was een gedeelte weggevallen
heb dit alsnog aangepast.
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Rover zei:
Het zitcomfort is zeer groot, enig nadeel het zicht naar voren is belabberd.
Paaltjes zie je dus abosluut niet en mocht je parkeer sensoren hebben vertrouw daar niet op.
Obstakels aan de zijkant worden redelijk gededecteerd obstakels aan de voorkant van de auto niet.Heb de eerste deuk er al inzitten :X Wist niet wat me overkwam was aan het keren en plotseling boem.
gevolg kenteken plaat verbogen en onderstuk spoiler gebroken en waar normaal een bumper zit een gat.
Neus is dus behoorlijk gevoelig voor schade reed hoogstens 10 km en schade is best wel aanzienlijk.
Foto's zal ik nog plaatsen

Komen de sensors van de fabriek af? Zo ja, dan moet je ermee opletten want het zijn er maar twee, alles wat precies in het midden zit wordt niet gedetecteerd. Als je achteraf laat inbouwen zijn het er 3 waaronder ??n in het midden.
Om even ontopic te blijven de stoelen zitten goed!
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Ik rijd nu in een Fransch automobiel waar geen stoelen maar zetels in zitten. Ik vond de standaard stoelen in de CT daarom wat tegenvallen, vooral qua steun onder in de rug. Daarom zal mijn eerste rit na de levering naar een bedrijf zijn waar opblaasbare lendensteunen worden ingebouwd.
 

Christoffel

Nieuw hier
12 aug 2011
4
0
0
Hoi Termin8r.
Ik rij nu 4 maanden in de CT - met veel plezier echter mijn onderrug heeft nu de oorlog aan de stoelen verklaard. Dat heb ik nooit eerder gehad. Na 11.000 KM begin ik echt klachten te krijgen dus ik ben erg benieuwd naar die lendensteunen. Heb je daar meer informatie over?
 

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Ik mijn ll afgelopen donderdag gehaald. Hij zit heerlijk, nog wel even zoeken naar de juiste instelling. Pas 200km mee gereden. Ben wel blij dat de ll een lendsteun erin heeft zitten. Was al bang dat dit niet het geval zou zijn.
Ook ik ben vrij lang 190cm en zit met plezier in deze mooie cockpit. :D
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Christoffel zei:
Hoi Termin8r.
Ik rij nu 4 maanden in de CT - met veel plezier echter mijn onderrug heeft nu de oorlog aan de stoelen verklaard. Dat heb ik nooit eerder gehad. Na 11.000 KM begin ik echt klachten te krijgen dus ik ben erg benieuwd naar die lendensteunen. Heb je daar meer informatie over?
Door de Lexus-verkoper werd me http://www.beverautoaanpassingen.nl/ aangeraden. Kost 200 euro per stoel, maar het bedrijf en de materialen zagen er degelijk uit. Het zal ongetwijfeld veel goedkoper zijn om de spullen via internet te kopen en het zelf te doen, maar ik geloof dat ik het toch maar professioneel laat doen.
 

Christoffel

Nieuw hier
12 aug 2011
4
0
0
Dank Termin8r,
Ik zal er van de week even induiken, die 200 euro is het mij zeker waard - mijn rug is waardevoller! Ik ga het ook zeker niet zelf doen....
 

Frudle

Hoort erbij
10 mei 2011
42
0
0
Ik ben 1.85 en weeg 80 kg. Vorige week ben ik naar Frankrijk gereden, na verloop van tijd kreeg ik toch ook wel last van mijn onderrug helaas. Wellicht dat ik de leuning wat kan verstellen om het te verminderen maar nu ik lees dat er meerdere mensen last van hebben ben ik er bang voor.

Ook maar eens kijken of ik hier ooit wat mee ga/moet laten doen.
 

rodero

Hoort erbij
27 nov 2011
89
0
0
In eerste instantie vond ik de stoelen erg lekker zitten en eigenlijk de ritjes woon-werk (half uurtje) zijn perfect. Langer dan een half uur wordt het echter een ander verhaal en krijg ik pijn aan mijn rug, zit ik niet lekker meer en zijn de stoelen gewoon te hard. De plannen om naar Kroati? te gaan van de zomer met de Lexus ben ik dan ook nog even aan het heroverwegen..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
't zou wel zonde zijn om hiervoor je trip af te blazen. Als je al weet dat je uiteindelijk toch last van je rug krijgt (en misschien nog jaren rondkart), dan is wellicht de eerder gegeven tip van Termin8r zinvol en relatief economisch.