Hoogte hoofdsteunen

hepp

Nieuw hier
30 jul 2012
3
0
0
Ik rijd nu inmiddels zo'n 18.000km in een Lexus CT200h, maar het valt mij inmiddels erg op dat ik 's morgens nog wel eens met een beetje nekpijn op mijn werk aankom.

Nu lijkt dat mogelijk te komen doordat ik (1m86, valt mee dus) met mijn hoofd een eind boven de hoofdsteun uitkom als ik rechtop in de stoel zit. De hoofdsteun kan echter niet verder omhoog (geen klik meer, je haalt 'm er dan dus uit).

Iemand dezelfde ervaringen of tips?
 

fverhoef

Nieuw hier
30 jul 2012
12
0
0
Ik ben zelf 1m87 en ik heb zelf totaal geen problemen met de hoofdsteun (behalve dan dat ik de tv-schermpjes voor de kinderen er niet zo goed aan kan bevestigen). Ik moet wel zeggen dat ik vaak niet met mijn hoofd tegen de hoofdsteun aan leun, maar als ik dat doe, dan zit het goed.
 

hepp

Nieuw hier
30 jul 2012
3
0
0
fverhoef zei:
Ik ben zelf 1m87 en ik heb zelf totaal geen problemen met de hoofdsteun (behalve dan dat ik de tv-schermpjes voor de kinderen er niet zo goed aan kan bevestigen). Ik moet wel zeggen dat ik vaak niet met mijn hoofd tegen de hoofdsteun aan leun, maar als ik dat doe, dan zit het goed.

Maar als je er tegen aan zit, hoe ver zit (als je recht in je stoel zit), jouw hoofd boven de hoofdsteun?
Mijn gevoel zegt dat m'n hoofdsteun te laag staat, maar hoger kan dus niet :)

Bedankt!
 

fverhoef

Nieuw hier
30 jul 2012
12
0
0
De hoofdsteun zit op de goede hoogte. Dus als ik mijn hoofd naar achter doe, rust mijn hele hoofd tegen de hoofdsteun. Wat ik wel mis en wat mijn vorige auto (Citroen C5) wel had, was een hoofdsteun die niet alleen in hoogte, maar ook in diepte instel is. Voor mij staat de hoofdsteun namelijk iets te ver naar achter om daadwerkelijk comfortabel te noemen.
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Vreemd, ik ben zo'n 1m83, ik heb de hoofdsteun in de laagste stand staan en dan wordt mijn gehele achterhoofd goed ondersteund. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je een eind boven de hoofdsteun uitkomt... Zouden er misschien verschillende uitvoeringen in omloop zijn?
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Verschillende uitvoeringen..... nee tuurlijk niet. Je hebt daarentegen wel verschillende mensen :D

Ik denk beenlengte 50 cm en bovenlichaam 1,33 :D

Ik ben 1,88 en de bovenkant van mijn hoofdsteun zit onder mijn hoofd. Ik merk nu ook (zojuist kom ik uit de auto en heb ik even geprobeerd hoe ik in de stoel zit) dat mijn hoofd vlakbij het dak zit. Nooit eerder gemerkt.